Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret fra Sillungen 21/4-06 m/bilder


øyvind fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Jørgen, Aleksander og jeg fant denne dagen til en "forandring" ut at vi skulle fiske.

Turen gikk til Sillungen og været var strengt talt elendig. Men hva gjør vel det når vakringene sprer seg ut over det lille vannet.

Etter mange resultat løse kast svarer det endelig i den andre enden. Jeg roper at jørgen skal komme med håven og at dette er en fin ørret. Etter en kort men hektisk kamp kan Jørgen lukke håven rundt ørreten. Jeg jubler. En pen ørret på 634gram og 43,5cm. Ny pers. Vi fisket resten av dagen, men uten noe mer fangst. For min del ble det ivertfall en vellykket fisketur.

634gram og 43,5cm

5833_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/2414/5833.jpg

5773_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/2396/5773.jpg

5774_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/2396/5774.jpg

Endret av øyvind fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny pers! Kunne gjerne veid mer, for den var ikke akkurat kjempefeit;)

Gratulere med flott fisk, og ny p.rek.

Flaks at håven var med. Er gjerne glemt hjemme når de store biter, og du trenger den (egen erfaring);)

Tydelig at du/dere har vært på fisketur før.

Jeg bruker sjeldent håv, for den store biter aldri når forholda er optimale, og håven er med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny pers! :P:D hva fiska dere med?

Jeg fisket i det store og det hele med spinner og flue. Ørreten tok på spinner. De to andre gutta fisket med

alt i fra mark, til spinner og flue.

Grattis med ny pers! Kunne gjerne veid mer, for den var ikke akkurat kjempefeit;)

Jeg bruker sjeldent håv, for den store biter aldri når forholda er optimale, og håven er med;)

Mulig fisken var slank, men det første bildet gir et litt feil bildet av hvordan fiskens fedme var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Øyvind, du Øyvind, når skal du lære at det heter Sillongen ?

:)

Fin fisk, vil vel si at ørreten var sånn ca. 5 ganger penere i hoven en på fjøla, en skikkelig fargerik og fin fisk !

Mr. perfect. nei da bare tuller og jeg skal innrømme at jeg skrev feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket i det store og det hele med spinner og flue. Ørreten tok på spinner. De to andre gutta fisket med

alt i fra mark, til spinner og flue.

Mulig fisken var slank, men det første bildet gir et litt feil bildet av hvordan fiskens fedme var.

Med en K-faktor under 0,8 er den virkelig slank.

Men pytt, pytt ... Sikkert moro uansett

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.