Gå til innhold
Fiskersiden

Green giant vs golden sweet corn


Davidsen
 Share

Recommended Posts

Det er vel opplest og vedtatt at "Green giant" er maisen for menn med hår på brøstet - dens effektivitet ligger sannsynligvis i at den ligger i en sukker/salt-lake. De andre hermetiske maisene ligger ellers i en salt-lake.

På Lidl kom jeg over en annen mais som også lå i sukker/salt-lake - den hadde det klingende navnet Golden sweetcorn - til en fordelaktig pris og fin størrelse på boksen.

Vil forumets ekspertpanel tro at også denne maisen har samme effekt som "Green giant"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt, kjøpte en når jeg var på Lidl idag - men svingte innom Spar ens ærend for å kjøpe et lite lager Green Giant.

Kjører jo "mais og stavmixer" når jeg lager fôr - Lidl til fôr og giant til agn?

Har det noe for seg å tilsette vaniljesukker når man bruker disse fra før søte maistypene?

Edit: Kremt, ja - der var det en som tenkte samme tanken mens jeg skrev det siste innlegget...

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket litt suter for en del år siden. Da med mais. Har hele tiden lurt på om det var forskjell på de forskjellige mais-merkene i forhold til fangst.

Det er kanskje forklaringa på hvorfor vi mer sjeldent fikk fisk de to siste sesongene. Skiftet merke pga en butikk som lå nærmere fiskeplassen. Gikk over til Luxus mais (Europris). Dere som har fisket mye med mais: Funker Luxus-mais dårlig, eller var det bare to dårlige sesonger for min del?

Husker ikke hvilket merke vi brukte før "Luxus" kom på banen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt
Agnet er selvsagt a&o. Karpefiskene er tydligvis glad i det søte. Sukker, sukker, sukker. Du må ha sukkermarinert mais. SUKKER, SUCKER!!

Nevnte jeg sukker? Ja, det gjorde jeg. Det blir jo hundre poeng, minst.

Blir nok ikke fullt hundre poeng, du skrev sukker feil en gang.

Søttifem poeng tenker jeg er mer rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe for seg å tilsette vaniljesukker når man bruker disse fra før søte maistypene?

Det har vel alltid noe for seg å blande inn litt vaniljesmak også ja.

Lek med agnet hjemme før en fisketur og introduser flere smaker både i fôret og på kroken.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Giant med mais og paprika er den beste allroundmaisen da den er ekstra søt og passe myk. Endel fisker som bla karuss og mindre karpe kan mislike altfor harde korn. Til større fisk ville jeg brukt Pesca Viva mais - dedikert til fiske med lukt og smakstilsetninger (og mye morsommere å lage kule presentasjoner med):)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening; Grin Giant er alfor myke og henger dårlig på kroken og moses for enkelt. Derimot Coop sine 3pack med mais (lilla etikett) er søte, store, faste og fine. Desidert vinneren by far spør du meg :)

Har egentlig ikke tenkt på det før. men når du sier d så har den maisen der gitt meg noen veldig gode turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantomet

Var inniom Rimi i går for å kjøpe inn noen bokser Green Giant,men der var hyllene tomme.

Men de hadde Euro-shopper sin Sweetcorn (i sukkerlake) til 4 kr boksen (280 gram mais/340 ink lake)

Noen her som har testet den?

MVH Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.