Gå til innhold
Fiskersiden

Jeg er forelska!


Gjest Tobbi
 Share

Recommended Posts

Gjest fiskefritid

Var på demo i dag, med Scott.

Er ikke akkurat det en kan kalle en meget dreven fluefisker, men jeg får snøret ut.

Fikk prøve den nye G2 serien til Scott.

På grunn av kraftig vind var kun #5 stanga rigget. Og denne føltes mer som en #4 stang.

Fikk klar beskjed at dette er en stang for pent tørrfluefiske, og trampet ut i elva, hvor jeg forsøkte meg med lite snøre ute og korte kast.

Stanga føltes som en gudinne i hånda, og jeg kunne for første gang kjenne at det kriblet i mellomgulvet når jeg kastet.

Så måtte jeg prøve... jeg gav ut mer og mer line og stanga bare sugde til seg alt!

Det resulterte i bra kast, som er noen av de lengste jeg har gjort med enhånds!

Så nå sitter jeg da her....

Sent på kvelden er det og jeg er forelsket og kan ikke få sovet.

Skulle egentlig kjøpe enhånds laksestang i år..... :unsure:

Måtte bare dele dette med dere, fruen har ikke helt forstått dette enda.

Endret av fiskefritid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg Fiskersiden.no bør komme på banen med en guide til hvordan man lurer unna fiskeutstyr, hvilke unskyldinger er gode i 2006, hva bør man gi kona hvis man nettopp har kjøpt fiskeutstyr til x-antall tusen og glemmer bursdagspresang til henne

Det kan, med andre ord, bli ett kraftig frontparti på fruen din Torbjørn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg Fiskersiden.no bør komme på banen med en guide til hvordan man lurer unna fiskeutstyr

For noen år siden traff jeg en kamerat på det lokale postkontoret med en pakke under armen. Han er kronisk laksefisker og utstyrsfrik(ingen uvanlig kombinasjon) Jeg måtte spørre hva han gjorde her, i og med at han bodde i nabobygda som også hadde postkontor. Han fortalte at han hadde opprettet en egen "hemmelig" postboks som han fikk tilsendt fiskeutstyr til. På den måten slapp kona "bryderiet" med å følge med på alle nye innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-knekk de gamle stanga di, og gå inn i en dyp sorg. kona vil insistere på at du kjøper ny.

2- legg frem forslag på mange dyre fluestenger, og når kona går opp i fistel over prisene, sier du at: - ja da får jeg vel bare kjøpe en scott da! (denne funker på det meste, har forhandlet meg fra tredagerstur til at det var helt greit at jeg kunne fiske et døgn. i utgangspunktet hadde jeg ikke fått godkjent en halv dag en gang ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du prøvd S3 serien når du var i gang??

Har en 10' #7 på vei i posten nå som jeg er veldig spent på å prøve :o

Håper den kommer til jeg åpner sesongen på lørdag...

aiaiai, det blir herlig dere!! 15timers fiskeøkt, sove i den lille bilen i gammel sovepose, drikke kald kaffe fordi gassboksen er tom, kasteteknikken er rusten som en russisk tråler og allikevel være like blid som den berømte lerka fordi endelig er sesongen i gang igjen :):D

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt overasket over og høre hvor mye fruen har og si for innkjøp av fiskeutstyr. Hmm

Kjøp det du har lyst på sier nå jeg. Jeg legger med aldri i hva dama kjøper av sminke og dill dall. Eneste jeg vet er at det er myeee penger på ett år, men garantert ikke mer enn jeg kjøper på fiskeutstyr men so what B)

Men alt med måte :D

Beklager avsporingen

Endret av Atle I
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har ikke utviklet slik jeg hadde trodd nei....

Skulle bare fortelle om en kul stang. Men nå er ikke fruen her inne da... PUH....

Men hun har da humor.... :D

Må ikke nevne pupp på en manns dominert forum da vel. :PB)

Kjøp stangen sier nå eg. Bedre at du har slik sunn hobby enn at du henger på pub og drikker vekk penger. Si at stangen koster litt men da får du mer fisk og dermed sparer på å måtte kjøpe fisk i butikken. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.