Gå til innhold
Fiskersiden

,,,


speydork
 Share

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På det øverste valdet i Fusta startet fisket i natt 15 juni. Resultatet ble en fisk på 3.2 kg samt at jeg mistet en bra fisk. Fisken ble tatt på en liten plasttube,svart og sølv fisket med flyt/synk1.

6965_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/2804/6965.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhhh fyyyytigriiissen. Det er sjøørreten sin det. Fa.. fløtte meg den peneste sjøørreten jeg har sett noen gang. Gratulerer, heller en slik en 10 kilos laks

:D:D;) Nå hadde nå heller jeg villet ha en 10 kg laks he he..... men det kommer av at jeg aldri har fått større laks enn 6 kg.....har faktisk fått større sjøørret(7.8kg) enn laks. Fusta er ei fantastisk sjøørret elv....men laksen er en saga blott her. I fjor ble det bare tatt 30-40 stk laks i hele elva og en stor andel av dette var oppdrettslaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kanooonfisker!! Gratulerer.

Si meg, var det du som spilte trommer med Tom Oppdal for noen år siden? Litt mørke bilder, og mye lue på de bildene, så jeg er litt usikker.

Jeg spilte i "Gravy Train" på en konsert i Ranahallen samtidig med dere i så fall, og vi diskuterte litt fluefiske i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vann har gjort forholdene vanskelige i Fusta i det siste, men i dag var jeg å prøvde litt. Det resulterte i en liten laks på ca.3.2 kg. Må nok en tur til natta også å se om det er noen store sjøørreter som vil bite

7203_s.jpg[/img]

Laks??........

syns det ligner en Hybrid eller en sjøørret jeg, andre som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangsten i natt ble to flotte sjøørreter på 3 kg. Mista også en bra fisk.

7223_s.jpg

7224_s.jpg

Kanooonfisker!! Gratulerer.

Si meg, var det du som spilte trommer med Tom Oppdal for noen år siden? Litt mørke bilder, og mye lue på de bildene, så jeg er litt usikker.

Jeg spilte i "Gravy Train" på en konsert i Ranahallen samtidig med dere i så fall, og vi diskuterte litt fluefiske i garderoben.

Heyy!

Ja det stemmer at det var jeg som spilte sammen med Tom. Parasite het bandet :lol:

Endret av speydork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks??........

syns det ligner en Hybrid eller en sjøørret jeg, andre som er enig?

Jeg er enig i at dette er en sjøørret, mener nå bestemt at rett avkuttet spord er ørret, og øyets plassering i forhold til kjeften tyder også på ørret.

Mange fine bilder til sammenligning i denne tråden:

http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=13655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette er en sjøørret, mener nå bestemt at rett avkuttet spord er ørret, og øyets plassering i forhold til kjeften tyder også på ørret.

Mange fine bilder til sammenligning i denne tråden:

http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=13655

Det kan være en hybrid,men en ren sjøørret er det ikke ! :) (tror nå jeg da )

Høheey!!!!!!!!!

Nei kor tøft!!! ;)

Steike for nån fiska du får i Fusta!

Ranelva ble stengt dagen før sesongåpning. En upopulær avgjørelse, og overkjøring av direktoratets anbefalning.

Ja hørte om stengingen i Ranaelva....tullete. Vi har mange Ranværinger som fisker i Fusta...du må prøve en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell prikene på gjellelokket. Laks har 3-5 prikker. Oppdrettslaks opp til 9. Sjjøørret har mange.

Tror dette er laks, som har oppdretslaks i slekta.

Ja det tror jeg også :)

I Fusta har jo gyroen tatt knekken på laksestammen, og det er skjelden vi får laks der,(fått to til nå i år ) og det er langt mellom hver gang vi får en laks nå, som ser ut som de vi fikk før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.