Gå til innhold
Fiskersiden

Etneelva 2006


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan nevne at i god sportslig ånd ble håving av nevnte sø på 1.1 utført i boxer, da håveren hadde tatt sjansen på å legge seg nedpå litt. Vi på andre siden fikk lite...

Sånn går da for dei som absolutt skal sova vekk grålysninga. Får ha med egen dedikert håvar på neste tur, med klede på.

Applausen for innsatsen, uteblei derimot fra andre sida:P

Nevnte bue var rapportert.

Endret av hawkai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, trengte den søvnen eg kunne få.. Va kjapt oppe når telefonen ringte då, gjekk opp for meg litt seinare at da faktisk sto folk på andre sio :lol:

men men, fisken kom nå opp

Ps, såv ikkje du vekk grålysingen dagen før?? :lol:

Lure på og slenga ut ein rapport i morgon :D

Endret av thomas_88_45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra badeferie i sone 16. Det ble en fin tur med mye grill, pils og whiskey.

Solen skinte og vannet klart som den berømte gin'en. Veldig fint for digitalkameraet, ikke fullt så flott for fisket. Etter en begivenhetsløs kveld og natt, tok vi til køys. Ut på formiddagen fant vi ut at vi hadde glemt å fiske over og under brua øverst i sonen.

Etter en liten kikk, ble det spottet 3 laks, der den største hadde en rygg som en Uzbekistansk vektløfter og lengden til en langstrakt 5åring. Etter alle triks var prøvd, ble den største sluken i elvas historie dengt uti og der satt den i bunn... Bunnen bevegde seg slik bunnen ikke normalt gjøre, hardt og bestemt oppstrøms.

Etter vel 10min kamp skjedde det uunngåelige. Laksen, bred som en låvedør, drar for annen gang over elva og tar sikte på elveløpet bakenfor betongpilaren under brua. Hardt mot hardt resulterer i tjoing, sprett og triste ansikter.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiser til sone 11 i etne elven i morgen... håper på bra fiske! (tror det går til ******)

skal fiske hovedsakelig med makk.. gidder ikke fiske så mye med flue, da jeg har dårlig erfaring med det i elv... :(

BEGYNNER KLOKKEN 18:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiser til sone 11 i etne elven i morgen... håper på bra fiske! (tror det går til ******)

skal fiske hovedsakelig med makk.. gidder ikke fiske så mye med flue, da jeg har dårlig erfaring med det i elv... :(

BEGYNNER KLOKKEN 18:00

Jeg skal ha Sone2 i morgen, så når jeg plukker laksen der nede...........blir det ikke mye igjen til deg opp i Sone11 :D

(Jeg skal slippe forbi dem som bare liker makk, siden jeg ikke fisker med dette)

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hovedsakelig" betyr ikke at jeg ikke skal duppa flua litt.. men jeg har ikke serlig erfaring med flue i elv.. :wacko: tror ikke det blir fisk uansett... :angry: LITE vann... har jo vert tørke i 3 uker nå... elva har sikker skita status til bekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i sone 11 litt tidligere i år, på lite vann og steikende sol. Stå tidlig opp, og utnytt timene uten sol, jeg mista en fin laks på morgenfiske. En kompis som kom innom og tok noen kast etter jeg var reist hjem , mista faktisk storfisk i den værste solsteiken.

Den jeg mista tok oppunder øverste terskel, mens den kompisen mista, tok mitt på strekket, så det er håp, selvom forholdene er elendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skilt på grensen mellom 1B og 1 på vei-siden. (Altså den siden man fisker 1Bpå).

Vi pleier fiske like langt oppi sone 1, slik at det ikke blir motfiske, jeg ser det er noen som går opp til trærne ca 5-10m ovenfor grensen på motsatt side men dersom det er folk på 1B ser jeg ikke poenget med dette. Men jeg er ikke helt sikker på akkurat hvor grensen går på den sien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.