Gå til innhold
Fiskersiden

Etneelva 2006


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OPPSUMERING:

Lite vann, Trope varme, over 20 grader i elven, og sist men ikke minst en LAKS :D (5 gram) yngel :)

SONE 11 SUGER !! det var andre og siste gang B) så christine hadde fått en SØ i sone 2 4/7.. så at hun var oppe og skrev på laksebørsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var 4 stk i sone 1B og 2 4-5/7, lite vann men en del fisk å se, som slettes ikke ville ta. Men bedre å se og ikke få, enn hverken se eller få.

Hadde med meg samboeren også, og fikk han med på fluefiske. Etter en lang natt og 1000 knuter på fortommen, hadde han da lurt opp en smolt på flua.

Det ble en fin sø på oss til slutt da, på makk! :)

Hadde en fin tur til Vik og Vikja forrige helg. LIte vann og mye sol der også. Så litt fisk, fikk kjørt og mistet en på 5-7 kg, den var STERK, sterkere enn den jeg tok i Etne på 4.7, men det ville seg ikke. Det ble tatt lite fisk det døgnet, en liten svidde tildlig søndag morgen, var alt som ble lurt på land der. Men det var en trivlig elv,og hyggelige folk, frister til gjentakelse en gang senere i sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne å fiska i sørelva noen timer idag, men det var dødt. På veien hjem stakk jeg innom en kompis i sone 11, han kunne fortelle at Nick hadde tatt flere lakser på sonen døgnet før, deriblant en storlaks på rundt 10.

Fikk nettopp mld. om at det var tatt to laks på flue i sone 11 i kveld. Elven er flott, lett farge, og det blir observert mye fisk.

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg kan slenge ut et bilde av laksen men da vil je ha meg frabedt alle kommentarer om min overkropp :P

Sone 15 som jeg har erfart den:

Selve mowinkel hølen kan fiskes med flue, da er det spesielt i utløpet av hølen hvor sjangsene er størst, spesiet om det er tert på elva. Kjersti fikk en på 1,8 der i fjor. Ellers er det utenfor hytta. Her er det blitt litt dypere enn tidligere. Fisken står ofte rundt steinen der, og det er tatt 3 lakser der over 5kg år på flue. Stå et godt stykke ovenfor steinen og bruke strømmen som kommer ned til å "holde" flua på plass.

Lenger bak denne steinen mot andre siden er det enda dypere og også her ligger en stor stein. Det var her jeg fikk min. Lant kast nedstrøms og fisken hogg ganske fort (laksen altså). Her såg vi og fisk som var oppe å plasket. Vil anbefale minst mulig bevegelse og bråk lang elvebredden foran hytta.

Sjøauren tok jeg på midtstrekket over i renna på andre sida nedenfor det treet som henger litt ut i elva. Også her er det litt dypere partier og noen steiner som fisken koser seg rundt. Lettest å fiske denne plasse dersom man står på steinene i den lille terskelen som er der. Var vel her Lars Inge tok sin på åpningen i fjor eller for fjor, vett andre liker denne plassen godt til laksen. Laksen vil du nok og kunne treffe i hovedstrømmen i renna der, men det har ikkje eg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.