Gå til innhold
Fiskersiden

Sørlandskarpe


Karleif
 Share

Recommended Posts

Tenkte det var på tide å gjøre ett forsøk på å få karpe på artslista, og satte turen sørover i dag for å prøve meg på karpene i Farsund. Karpene var i det bitevillige hjørnet i dag, og eg endte opp med drøyt 20 stk på et par timers fiske. Det er jo småkarper det er snakk om her, men det var futt i dei :) Eg kan godt forstå att 10 kilos karper er gøy :)

7357_s.jpg

7358_s.jpg

7359_s.jpg

Nå er arten notert, men eg kan godt tenke meg å flytte persen noen kilo oppover i løpet av sommeren B)

Når eg var i området måtte eg jo stikke innom å prøve etter Grundlingen også. Denne var myye vanskeligere enn karpa, men eg fant den da tilslutt

7360_s.jpg

Grundling på drøyt 14 gram, og eg kunne sette kursen nordover igjen med 2 nye arter i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer Karleif! ble litt misunnelig når jeg fikk SMS-ene, men dette unner jeg deg selvsagt! nå vet jeg forresten litt mer om Karpene på den andre plassen, så det blir kanskje karpe på meg i løpet av sommeren.

men hva pokker?! har du tatt av enda mer?? :) måtte gå ganske langt unna for å få plass til deg på bildet før. (nesten like langt som med meg :) ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to nye arter Karleif! Kan også skrive under på at Farsund-karpene er sykt spreke! Fikk på opptil 680 g der selv en kveld i 2003, men mener å ha hørt at Espen Grønberg har fått opptil et par kilo i hvert fall i samme vannet? Utrolig morsomt med et slikt vann hvor man ikke kan blanke etter karpe, og samtidig også spotte mange fisk i vannet man kan frilinemeite etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med to nye arter Karleif :D

Det var en diger grundling :) (ihvertfall i forhold til dem jeg så da jeg lå og plasket i vannet der).

Hvor i vannet fikk du den? (langt ute, nære land etc.).

Eg begynner å bli lat, så det er bare å se på kartet hvor vannet er nærmest bilvei. ;):D

Det var enorme mengder med små grundlinger der. Dei største var inntil vannliljene 2 meter fra land. Dybden var 30-40 cm.

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg begynner å bli lat, så det er bare å se på kartet hvor vannet er nærmest bilvei.Der var eg :P:rolleyes:

Det var enorme mengder med små grundlinger der. Dei største var inntil vannliljene 2 meter fra land. Dybden var 30-40 cm.

OK. Takk for svar begge to. Tror jeg skal konsentrere meg om å få noen nye arter med kameraet først. Det har vært dårlig i år, men hvis jeg kommer til området igjen, skal jeg besøke grundlingene og ta meg en svømmetur i vannet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.