Gå til innhold
Fiskersiden

To nye karper i dag tidlig


Iversen
 Share

Recommended Posts

Tok meg en tur til karpevannet kl 05.00 i dag tidlig for å teste boilies og hair-rig for første gang. Det tok ca en times tid før jeg ante en liten bevegelse i den ene stangtuppen etterfulgt av et hyl i snella, og jeg kunne kroke en flott karpe. Fisken var perfekt kroka ytterst i munnviken, og veide nøyaktig 2,600. Kunne konstatere at boilies (banana og crustacean 16mm) og riggene jeg hadde lagd til fungerte ;)

230720061016wbmaPECjyX3JxdipBD.jpg?46

2,600 kg og ny pers!

Omtrent en time seinere napper det på stanga med duppmeitet mais, og jeg lander en litt mindre karpe på 1,625 kg.

230720061002mBNN3UhXNMBtpqxSdg.jpg?50

Til slutt vil jeg takke Tom Ole (avkroken) for å ha tatt seg tid til å fortelle om agn, foring +++ og vise meg hvordan man lager bolt-rig og hair-rig. Det setter jeg stor pris på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gikk med noen lapper når jeg var der ja :) Nå er jeg ikke helt inne i hva alt heter enda, men jeg brukte 16mm boilies festet med en knotless hairrig til krok og fortom, og dette var satt opp som en standard bolt-rig. Var Tom Ole som viste meg dette. Foret opp to plasser ganske nære land med 3 appelsinstore kuler med grunnfor og kasta ut en neve med boilies på hvert sted. Etterfylte litt etter et par timer.

Det fungerte i hvert fall i dag, men hvis noen har noen andre tips eller innspill så kom gjerne med det! Har mye å lære jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur på 1 time. Men Litt over jæv... varmt her nede.

Måtte avlaste sjela med søfiske på natta.

Mistet en fin på ca 1.5 har aldri hatt på sø som har hoppet så høyt :)

Kommer hjem på mandag kveld . så tirsdag morgen blir det vel tur.

Skal innom Kjøben i morgen. Skal du han noe derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.