Gå til innhold
Fiskersiden

En ny art på hver... (Conger conger og Raja clavata)


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for gratulasjonene eg og, etter mine foreldres reaksjon på fangsten varmer det ( min far ga klar beskjed om at denslags ufisk tok de aldri inn i båten, og min mor lurte på hvorfor eg fisket etter slike utyske, og ikke kom meg avgårde etter ordentlig matfisk :) )

Kan legge til at Øyvind ikke trenger være redd, den Congeren som er i fjorden fikk bli der i natt, og i dag drar eg og Jan til Lærdal, så la det være noen igjen til vi er tilbake :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syge fisken! Må være rått å møtet blikket til det monsteret der i overflaten, skal love blodpumpa mi hadde gått for fullt vaffal. Grattis med knallfangst!!

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjonene eg og, etter mine foreldres reaksjon på fangsten varmer det ( min far ga klar beskjed om at denslags ufisk tok de aldri inn i båten, og min mor lurte på hvorfor eg fisket etter slike utyske, og ikke kom meg avgårde etter ordentlig matfisk :D )

Kan legge til at Øyvind ikke trenger være redd, den Congeren som er i fjorden fikk bli der i natt, og i dag drar eg og Jan til Lærdal, så la det være noen igjen til vi er tilbake :P

Du kan ta det helt med ro Erling, jeg kommer IKKE til å prøve meg på slike beist aleine :unsure:

Får vel pent vente til jeg får med meg noen rutinerte conger conger farere :P

Når det gjelder plassen, er den faktisk nokså grunn, bunnforholdene er veldig varierende, alt fra sand, til mudder og stein.....

Det er også tatt skater der på tidligere turer, men ikke havål.

Sandflyndrefiske snart Oz? ( jeg stiller med bil vet du :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nyttig info, da er det kanskje håp! Grunn? Vil det si 10-20meter eller derom kring?

Tror det er maks 30 meter på det dypeste der. Men det går rykter om ei renne der hvor det er noe dypere. Beistet ble vel tatt på et relativt grunt område.

Det er alltid håp!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for det meste mellom 15 og 17 meter ifølge draftet, og som Oz sier ca 30 på det dypeste (der vi har fått skatene).

Bunnen er vel hovedsaklig sand, med en del stein, i tillegg er den kraftig bevokst med tang og tare, og mye rart, slik at det kan være vanskelig å finne en flekk der agnet ligger fritt, og det ikke setter fast med en gang en fisk går på ( typisk havålbunn ? )

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Jan på vei på ferie, så nå sitter eg her på jobb, og håper at Øyvind får lov av sjefen i huset å ta seg en tur etter havålen i kveld, da eg ikke har agn her, og det trengs jo :) blir nok samme stedet, men har flere lokaliteter i samme område som må prøves ut etter hvert.

Denne ble jo tatt på et av de stedene eg hadde planer om å prøve etter havål fra før, men etter at den ble tatt, har eg fått en del tips om andre plasser i samme området, har blant annet en kollega som kunne fortelle at når de skulle sette liner før, så plukka de opp det de trengte av havål til lineagn :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Jan på vei på ferie, så nå sitter eg her på jobb, og håper at Øyvind får lov av sjefen i huset å ta seg en tur etter havålen i kveld, da eg ikke har agn her, og det trengs jo :) blir nok samme stedet, men har flere lokaliteter i samme område som må prøves ut etter hvert.

Denne ble jo tatt på et av de stedene eg hadde planer om å prøve etter havål fra før, men etter at den ble tatt, har eg fått en del tips om andre plasser i samme området, har blant annet en kollega som kunne fortelle at når de skulle sette liner før, så plukka de opp det de trengte av havål til lineagn :blink:

He he, jeg er klar jeg :P

Fersk makrell fra Botelabo blir medbrakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Og truttakiller dro, og truttakiller fikk og truttakiller mistet havål i overflaten under klepping... Kan egentlig ikke tenke meg noen surere fisk å miste egentlig...

Neste gang kommer den på land Øyvind!

Da har det vært havålkontakt på samme plassen to turer etter hverandre, og jeg har ikke tid før om godt over ei uke... Skiiit.

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big one ?

Det er surt å miste fisk, men å miste en havål er ikke hverdagskost for meg <_<

Fisken tok på fjæra sjø, og var ca 4 - 5 kilo stor. Den nappet ikke, den nykket :blink: som pokker, så vi var sikker på hva det var :rolleyes:

Når vi fikk den til land og skulle kleppe den, begynte den og rulle som pokker, og da mener jeg rulle :blink: ....... Det var reine propellen!

Når den gikk, var det rett før jeg hoppet etter :lol: Men men, vi hadde flere på kroken i går kveld, så vi vet hvor de er :P Kommer snart igjen.....................

Ps: Vi fikk nok en piggskate, legger ut bilder senere.

<_< MISTA EN HAVÅL <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.