Gå til innhold
Fiskersiden

En dag på Stord....


ThorEH
 Share

Recommended Posts

KIS hadde tenkt seg til Stord idag for å komme seg ut på havfiske med Harald (hon). Men siden KIS har en del sære preferanser, så takket ahn nei for å heller dra til Etne for å fiske små oppdrettslaks!

Så dermed tok jeg hans plass, og for en tur. jeg skal ikke kjede dere med detaljer men kommer heller med harde fakta. Vii fisket fra ca 10-15.

Jeg fikk :

Lange 4,0-4,5-5,5-8,0 kg (ny pers)

Brosme 5,3 kg (ny pers)

Hågjel 0,52 kg (ny art) NR 71 !!!

Pigghå

Svarthå

Harald fikk :

3 hågjel, største 1,01 kg

3 langer, største ca 6-7 kg

2 brosmer, største 4,5 kg

2 pigghå, største ca 2 kg

Harald, takker for fantastisk tur, jeg kommer SNART tilbake !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er totalfangsten minus en del hågjel og pigghå:

01102004232119t2d6GWo62rfe.jpg?46

Thor med ny pers på lange:

011020042324okZTx2k3nGbUfBC3pc.JPG?85

Ny art på Thor:

0110200423552w2D5ZnixWWja63Dxq.JPG?66

Hadde en meget bra dag. Mer eller mindre på samme spot som det ble tatt 9 langer i går. Neste gang blir det på dypet etter de blå og de store. For å sitere Gustav, kompisen: "Fikk dere noe?" "Ja 7 langer og 3 brosmer,den sørste var 8 kg.". "OK, bare småfisk altså!"

Må vel innrømme at vi var heldige med ankredroppen i dag, selv om det var rolig der nede i perioder, så hadde vi nok å gjøre. Neste gang kan det bli "svart hav". Kunne tenkt meg å prøve noen nye lokasjoner innenfor Huglehammaren mot Husnes. Her der det skikkelig dypt noen steder. Tror en kan få skikkelig stor blålange/lange her.

Takk for godt lag på en strålende dag Thor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digernessundet er vel den sikreste plassen for blålanga, vanndyp på ca 250-300 meter, samme sted har også levert meg lange på 25 og brosme på 13.3, og uttallige blålanger, største 8-9 kilo, det ble også dumpa ei norgesrekord blålange av en kamerat av meg den ble veid til 16 kilo, men var full av kveis og "svart" innvendig....[ :( ].

(norgesrekorden var rundt 10 kilo den gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får drive litt reklame for Gustav og Frank på Stord. De eier en 60 fots skøyte som kan hyres for litt større ekspedisjoner. En av dem må være med, da man minst trenger "Røkke-sertifikat".

Kunne vert interessant med en Ålfjord-ekspedisjon, med mat og drikke hos Margareth (søskenabarnet mittt, og søster til Gustav). De ha en utrolig fin plass inne i Vikevik.

Jeg tror Ålfjorden har flere hemligheter vi ikke har utforsket.

Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.