Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund Fiskefestival 2006


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

I år har det vært stille fra forumet rundt Langesund Fiskefestival! Hvem fra forumet skal nedover i år? MR så jeg fiske her om dagen, så han er vel med i år også. Jeg og Viggo skal fiske i samme båt (lurer fælt på hvordan denne karpefiskeren klarer sjøgangen :D )

Har vært ute noen turer i sommer, og det virker som om fisket har vært litt tregt i sommer pga den varme sommeren. Det har tatt seg litt opp sist uke, og vi får håpe det vil hjelpe enda mer utover denne uka. I går ble det tur for å få lokalisert en bedre blåkjeft plass. da med tanke på større individer. Det sleit vi veldig med, og brukte ca 6timer på det. Ble til slutt blåkjeft, men ikke så veldig stor.

Artene som kom opp i går var:

sei ca 1,5

torsk ca 3

kolmule ca 300

lusuer 300

fjesing ca 200

blåkjeft 720

hvitting ca 500

knurr ca 300

rødspette 700

makrell ca 500

sypike 170

Kolje ca 1,5

Ble lite tid til artsfiske, så artslista ble ikke så lang. Fisket etter de flate i ca 30min. Ellers var alt fiske konsentrert etter de røde fiskene. Her er fisken på 720g

blakjeft.jpg

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer det Robert, jeg og maddamen er klare. Så dere hadde bra fiske på 10 gradern, vi har fått bra med brosme opptil 12,6 men hvor er langa??? Største langa på 11,5 fikk jeg på et vrak utenfor Nevlunghavn, men kun 3-4 små langer (opptil 6 kg) på djupet.

Team AOF stiller ikke i år. Vi får prøve oss på svenska i år også, men det kan bli tøft som vanlig. Flere av svenskene var på plass allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp svenskene har vært her en uke alt. Mener det er Lowranse? Båten.

Pga ryggen får jeg ikke vært med i år heller.

Hvis noen er sent ute med overnatting så kan dere sende en pm. har også 15" båt,men den er ikke en heftig konkurranse båt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både Kinnarps Garmin og Isola har vært her en uke allerede. De driver å prøver å kvitte seg med litt konkurenter.. På litt harde nachspel eller hur Robert :D:D

Er det derfor Råmundsen forsøker å rive hus med huet? :D "Etter et par pils..." hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor Råmundsen forsøker å rive hus med huet? :lol: "Etter et par pils..." hehe

Dere er kun misunnelige fordi jeg fikk kjøre orkesterbil dere :lol:

MR: Langefisket på 10-graderen var veldig bra ja. Er egentlig bedt med dit i morgen med Team Isola, men må desverre på ultralyd. Det ble tatt noen langer ved "Arnes kant" i går, men ikke så veldig store. største 13kg tror jeg. Men det ble mistet en skikkelig fin fisk. Ble også tatt svarthå på 800g.

Svenskene blir nok tøffe i år også. De fisker rett og slett mer enn oss her nede. De bor her 14 dager før festivalen, og prøvefisker hver dag. Det er MYE mer enn vi andre gjør. Men håpet om å havne på pallen er det jo hvert år

Ble en ettermiddagstur i dag. Vi fikk på båten følgende:

Lusuer

Blåkjeft

Sypike

Øyepål

Torsk

Kolmule

Makrell

Sei

Sild

Gapeflyndre

Lomre

Brungylt

Kolje

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtidsvarselet viser godt vær. Skiftende bris, og noe regn! Nå tenker jeg Morten ble glad :D

Dere satser litt mere innaskjærs i år eller? Så dere prøvefisket litt.

Jeg har fått med meg værmeldinga, ser jo bra ut.

Vi sattser vel som vanlig det meste av lørdagen på djupet, så det blir vinn eller forsvinn i år også.

Søndagen blir det å jage rundt i full panikk for å redde stumpene innaskjærs.

Imponerende liste du hadde på en kveldstur!

Silda og de flate skulle jeg gjerne hatt litt sikrere plasser, så du får bare si i fra hvis du har alt for mange posisjoner !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg værmeldinga, ser jo bra ut.

Vi sattser vel som vanlig det meste av lørdagen på djupet, så det blir vinn eller forsvinn i år også.

Søndagen blir det å jage rundt i full panikk for å redde stumpene innaskjærs.

Imponerende liste du hadde på en kveldstur!

Silda og de flate skulle jeg gjerne hatt litt sikrere plasser, så du får bare si i fra hvis du har alt for mange posisjoner !!!

Ja det går vel begge veier. Har kanskje litt for mange på dypet du også eller :)

Som f.eks hvitskate pos?

Det ble jo noen timers fiske, selv om det var på ettermiddagen. Og fiskene var jo fordelt på oss 3 i båten da. Vi prøvde også på vassild, men den fikk vi ikke denne dagen. Spørsmålet er om de er der til helgen...

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går vel begge veier. Har kanskje litt for mange på dypet du også eller :lol:

Som f.eks hvitskate pos?

Det ble jo noen timers fiske, selv om det var på ettermiddagen. Og fiskene var jo fordelt på oss 3 i båten da. Vi prøvde også på vassild, men den fikk vi ikke denne dagen. Spørsmålet er om de er der til helgen...

Det kan sikkert la seg ordne med noen possisjoner, men nå ligger alt på hytta så vi kan jo ta en prat til helga. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye alle sammen :)

Det værste er att 10min før fiskeslutt dro jeg opp den største blåkjeften jeg har sett. I det den skulle hoves mister den krokfeste. Med avdrift i 2 knop, fikk jeg kun berørt fisken med hoven før den snur ned i dypet igjen. Hvor stor? Tja, mellom 1200g og verdensrekord. Vanskelig å si, men den hadde iallefall gitt meg klar seier! Mistet også en stor Lyr 1-2m under vannflaten.

På fredag tok jeg nok norgesrekord på grønngylt, men den slapp jeg ut igjen fort som f. Håpet å stifte bekjentskap med den i helgen. Noe som da ikke skjedde. Har fått endel grønngylt opptil 180g, og denne var MYE større. Men men. Vi har jo nå iallefall bevist at det også er mulig for normenn å vinne. Hadde tross alt INGEN av dypvannsartene i år.

Fikk ingen "pene" fisker egentlig, og fikk ingen "artsseier" i år. Endte opp på 17 innveide arter.

Uansett er det kipt å miste vinnerfisken ved båtripa for andre gang :)

Men må si det lyser respekt av Charlie sin 9 plass etter første dag!!!! Det var bra det :D !!

Det flaueste var vel da jeg skulle gå frempå båten for å ta imot når vi kom til land for å veie inn i dag. Mista ballansen (hardt Nachspiel får skylda) og landa på ryggen i vannet, forran MØE mennesker. Hadde ikke Viggo vært kjapp med å få plukka meg opp hadde jeg jammen drukna. Å fy å tungt det er å svømme med flecetøy, digitalvekt, mobil og kroker i lomma :lol::P

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.