Gå til innhold
Fiskersiden

Den store slanketråden


Daggers
 Share

Recommended Posts

Kyllingform:

Du trenger:

Grønnsaker, jeg prøvde idag med erter/mais/gulrøtter fra en grønnsaksblanding, en løk og en halv paprika. Hev også oppi en liten boks hermetisk sjampingjong

Kyllingfilet

Grønnsakene hakkes opp og legges i en ildfast form. (Det er lurt å ha i litt olje og smøre formen først)

Kyllingfiletene brunes i stekepanne og legges oppå grønnsakene.

Settes i stekeovn på 200grader ca 30min. Saftige fileter med gode grønnsaker til. Ris og en kyllingsaus passer godt som tilbehør.

1535_s.jpg

Dette skal jeg forøvrig prøve med fiskefilet også... må jo bli bra!

Eller denne:

Du trenger:

Renskåret kjøtt (går nok med kylling også) 3-400gram

2 paprika (ser mer delikat ut med 2 farger!)

1 tomat

1 løk

5 Sjamingjong

ris (2 porsjoner)

Stek kjøttet, varm løk og sopp litt i pannen på slutten. Fyll hakket paprika, tomat og kjøtt/løk/sopp i en ildfast form og sett i ovnen ca 10min på 200grader.

Legg på risen og bruk gjerne en chilli-saus til.

8342_s.jpg

8343_s.jpg

Er ikke meningen å spamme med matoppskrifter her, men tar en til, for denne er billig, sunn enkel og god. Fikk noen gode tips på VG forumet som måtte testes:

Du trenger til ca 3 voksne:

3 kyllingfileter (bryst)

Fersk sjampinjong (7-8 store, 15små omtrent)

1 hel løk

1 boks mais

1 boks ananas biter

1/2 paprika

Og krydder etter eget ønske

3posjoner ferdigkokt ris (sett risen på kok og begynn å hakk opp så passer det bra med timingen)

Alle grønnsakene, soppen og kyllingen hakkes opp.

Stek kyllingen litt, hiv så i løken og soppen. Med mindre du har DIGER panne må du ta grønnsakene og risen etterpå, men selvagt kan det tas samtidig. Grønnsakene og risen kommer da oppi til slutten) Maisen og ananasen gir en frisk smak, ha gjerne litt av saften fra bosken(e) også oppi.

Pass på at kyllingen blir skikkelig stekt, og at risen ikke blir for mye stekt.

Enkelt og greit, raskt og godt!!

221220041738q8ZQrQ6Fm8wHRPdArI.jpg?86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut det der KIS. Dekker behovet for protein, karbo og vitaminer og det hele det. Du spiser vel en form alene du som bygger :lol: Tar du noe proteinshaker i tillegg eller? myse f.eks. kjører du noe kreatin supplement?

Ellers har jeg tatt en hardcore sykletur i godt tempo på en time i dag, men en skikkelig innspurt. Låra var rimelig jelly etterpå, ellers skal vekttreningen i gang igjen bare de slutter med de idiotiske sommertidene, dvs 20 august. Hvordan opplegg kjører du da KIS, 3 delt eller? Tenker på også på hyppighet av hver kroppsdel?

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye bra info på www.treningsforum.no. Jeg har kjøpt meg benkpress og skal bli stor og sterk :) Leste at de som trener og skal bygge muskler skal ha 1,5-2 ganger deres egen kroppsvekt i proteiner ( i gram seff) feks 70kg * 2 = 140 gram proteiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer litt på hvordan det går med de av dere som har slengt seg på. Har dere kommet i gang? Jeg har startet omleggingen. Sykler nå til jobben hver dag, har lagt opp til 4 måltider med ett mellom mål. Til frokost er det havregryn og skummet melk, med litt banan. Lunsj ca 3 timer etterpå, 2 skiver grovt brød med makrell i tomat, ev annet pålegg (når det gjedler fete pålegg er bare makrellen som kommer gjennom nåløyet), mellom måltid ca klokka 14, et eple eller annen frukt. Middag rund klokka 16.30, kylling uten skinn, fisk, karbonaddeig, eller annet, magert. Ikke sauser osv, prøver å kutte litt på karbo i forhold til protein dvs mer kylling enn ris. Grønnsaker til midag hver dag, og 2 skiver grovt brød til kvelds. Ca klokka 19.00. i tillegg satser jeg på trening 3-4 ganger i uka. Enn så lenge er det fettforbrenning det går i. Dvs nå er det sykling. En god tur på ca 1 time med jevnt tempo som gjør meg god og svett. Etterhvert blir det studio, med vekttrening og step med intervall. Legger inn spisedag hver lørdag hvor jeg dobbler inntaket, og kan også unne meg noe litt usunt. Dette er også med på øke forbrenningen, da kroppen setter den noe ned da matinntaket reduseres. Så lang alt vel, og godt motivert, men det er bare to dager så langt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer litt på hvordan det går med de av dere som har slengt seg på. Har dere kommet i gang? Jeg har startet omleggingen. Sykler nå til jobben hver dag, har lagt opp til 4 måltider med ett mellom mål. Til frokost er det havregryn og skummet melk, med litt banan. Lunsj ca 3 timer etterpå, 2 skiver grovt brød med makrell i tomat, ev annet pålegg (når det gjedler fete pålegg er bare makrellen som kommer gjennom nåløyet), mellom måltid ca klokka 14, et eple eller annen frukt. Middag rund klokka 16.30, kylling uten skinn, fisk, karbonaddeig, eller annet, magert. Ikke sauser osv, prøver å kutte litt på karbo i forhold til protein dvs mer kylling enn ris. Grønnsaker til midag hver dag, og 2 skiver grovt brød til kvelds. Ca klokka 19.00. i tillegg satser jeg på trening 3-4 ganger i uka. Enn så lenge er det fettforbrenning det går i. Dvs nå er det sykling. En god tur på ca 1 time med jevnt tempo som gjør meg god og svett. Etterhvert blir det studio, med vekttrening og step med intervall. Legger inn spisedag hver lørdag hvor jeg dobbler inntaket, og kan også unne meg noe litt usunt. Dette er også med på øke forbrenningen, da kroppen setter den noe ned da matinntaket reduseres. Så lang alt vel, og godt motivert, men det er bare to dager så langt da
SØØØREN Å DA!!

Jeg har lagt ribba for langtids steking i ovnen nå :lol:

:D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har holdt på ca 3 ukers tid nå (tjuvstartet litt :D ) Den enkleste måten å slanke seg på er jo å øke forbrenningen, samtidig som kalori-inntaket går ned.

Eg har begynt å spise oftere, men mindre måltider. (5-6 måltider til dagen) samt kuttet ut snop, brus og matvarer som inneholder mye fett.

Sålangt har det forsvunnet 5,5 kg, og det helt uten å måtte trene :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut daggers! Pass på at du får i deg NOK mat, dersom du "sulter" senker du forbrenningen og det er det verste som skjer....

Det er bedre å trene enn å "sulte" (altså spise mindre) vekk kiloene, men de fleste vil nok merke stor forskjell bare ved å kutte sjokolade, chips, brus og fete sauser.... husk at kylling (uten skinn), fisk og rent kjøtt er snadder-og sunn!! mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEr er et litt typisk kosthold for meg når jeg har fri/i helgene (dvs ahr tid til å lage frokost.)

Optimalt skulle jeg ha presset inn et måltid til, og hatt mindre karbo i kveldsen.

Frokost:

3 skiver m/egg

Etter trening:

50gram protshake

1ss Udos choice

Middag:

3 skiver m/egg&karbis

Kvelds:

3 skiver m/banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEr er et litt typisk kosthold for meg når jeg har fri/i helgene (dvs ahr tid til å lage frokost.)

Optimalt skulle jeg ha presset inn et måltid til, og hatt mindre karbo i kveldsen.

Frokost:

3 skiver m/egg

Etter trening:

50gram protshake

1ss Udos choice

Middag:

3 skiver m/egg&karbis

Kvelds:

3 skiver m/banan

Er dette slankekost?

Grønnsakssuppe o.l er forresten supert hvis man vil gå ned i vekt...raser ned 3-4 kg etter en uke med suppe,frukt og en kjøttbit eller to.

Edit:slanke og pumpekost ja..ok

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredag. Er det mange som har gått på vekta i dag eller? Gjorde det selv, og det omtrent slik jeg fryktet. Har en jobb å gjøre for å si det slikt, og den er nok ikke gjort i en håndvending. Men nå er hverfall den biten gjort, og det var ikke noe jeg gledet meg til. Uansett da, er det skikkelig i gang, og neste fredag for en se hva sunn regelmessig kost + trening kan gi av utslag på vekta. Håper på ca 1 kg i uka. Lykke til dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen da var første uke unna gjort. Hadde ikke så veldig god samvittighet da jeg gikk på vekta igjen i morges. Var et pokerlag sist fredag som hadde ringvirkninger også på lørdagen. Ellers så har det ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet på. Så første uken var en påminnelse om at man må ofre og jobbe litt. Står på stedet hvil. Hva med dere andre? Dere er vel med fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen da var første uke unna gjort. Hadde ikke så veldig god samvittighet da jeg gikk på vekta igjen i morges. Var et pokerlag sist fredag som hadde ringvirkninger også på lørdagen. Ellers så har det ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet på. Så første uken var en påminnelse om at man må ofre og jobbe litt. Står på stedet hvil. Hva med dere andre? Dere er vel med fortsatt?

Jepp, jeg var på vekta idag morges. De siste 10 dagene har jeg prøvd å "legge litt om" på ting og tang. Sykler nå tre-fire ganger i uka og har begynt å spise knekkebrød(hørt at det skal være sunt...). I tillegg knasker jeg så mye frukt som jeg kan klare. Dog skal det sies at i helga kommer "usunnhetene" fram igjen, men det må jo være lov. En skal jo leve også. Iallfall viste vekta en pen reduksjon på 2 kg, jeg er meget fornøyd. gir motivasjon til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg var på vekta idag morges. De siste 10 dagene har jeg prøvd å "legge litt om" på ting og tang. Sykler nå tre-fire ganger i uka og har begynt å spise knekkebrød(hørt at det skal være sunt...). I tillegg knasker jeg så mye frukt som jeg kan klare. Dog skal det sies at i helga kommer "usunnhetene" fram igjen, men det må jo være lov. En skal jo leve også. Iallfall viste vekta en pen reduksjon på 2 kg, jeg er meget fornøyd. gir motivasjon til å fortsette.

Sletts ikke værst, faktisk skikkelig bra. Må si at jeg fikk meg en aldri så liten skuffelse selv. Selv om det var et pokerlag sist helg, så har jeg syklet mye, og spist sunn mat, og ligget på kalori nivå, som burde ha gjort sitt til jeg skulle ha gått ned noe. Men,men, gir nå ikke opp av den grunn da. Bare kvesse sablene og gi gass. Resultatene bør komme etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletts ikke værst, faktisk skikkelig bra. Må si at jeg fikk meg en aldri så liten skuffelse selv. Selv om det var et pokerlag sist helg, så har jeg syklet mye, og spist sunn mat, og ligget på kalori nivå, som burde ha gjort sitt til jeg skulle ha gått ned noe. Men,men, gir nå ikke opp av den grunn da. Bare kvesse sablene og gi gass. Resultatene bør komme etter hvert.

Ja her er det bare å gi gass. Det er vel sånn at resultatene kommer litt i rykk og napp når en skal slanke seg. Tenker bare på disse slankeprogrammene som har gått på tv(som er den eneste erfaringen jeg har med slanking).

Men nå gleder jeg meg til helga, fisking og tippekamp(er), popcorn og sjokolade. Får legge inn en liten tur på trimsykkelen ogå, kanskje mens jeg ser liverpool knuse sheffield utd med 3-4 mål.

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(hvor pokker er grill boka mi nå???)

Tror egentlig at du er en skap slanker jeg. Griller mye, veldig sunt da du slipper å bruke olje. Ribbe i ovnen, skjærer bort fettet og sitter igjen med magert svinekjøtt osv. øl og pølser bare skryter du på deg. Men kom ut, kom ut, vi tar deg godt imot, og støtter deg på veien..... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nok en uke gått, tiden flyr. Etter å gjort de nødvendige morgenaktiviteter, så var det å klyve opp på vekta igjen i dag morges. I dag var det nedgang på 2 kg siden sist fredag. Det var godt, siden jeg ikke hadde noen reduksjon for 1 uke siden. Så da er det -2 kg totalt. Da går det riktig vei. Ellers så har jeg kommet i gang med styrketrening igjen (i tillegg til step) har hatt en 3 mnd lang sommerferie, så jeg har vært støl som ***** hele uken. Har hatt to økter denne uken. Bryst/biceps på mandag med 30 min step til slutt, og ben /rygg på torsdag med 30 min step. Holdt måltidene, og spist sunt.

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på gutta! Ellers er det god trening å pumpe stor fisk opp fra større dyp, så kom dere utpå! ;-)

Savner ukerapport fra en del her - det er faktisk et godt virkemiddel - å poste fremgang/tilbakegang her hver fredag bør være et godt motivasjonsmiddel. Poenget er at man skal få en følelse av å "svikte de andre" ved å ikke ha fremgang og derved øke innsatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.