Gå til innhold
Fiskersiden

Den store slanketråden


Daggers
 Share

Recommended Posts

Etter som årene har gått, barn har kommet til, og sist men ikke minst fått kontorjobb, så har kiloene kommet krypende. Sakte men sikkert har størrelsen gått opp, og jeg har tenkt at pyttsann dette kvitter jeg meg med til høsten/vinteren. Sunt kosthold og litt trening skal da gjøre sitt for å slanke bort kulen på magen som har økt proposjonalt med årene. Har selvfølgelig vært flink i perioder og kvittet meg med noe av de ekstra kiloene. Det som derimot har vært litt merkelig :D er at de har kommet tilbake igjen, samtidig som de har invitert med seg slekt og venner. Nå har jeg derimot lyst til å forsøke igjen. Det finnes jo en del dokumentasjon på at alt slikt er lettere sammen med andre, og en del forum, aviser osv har jo funnet ut av dette, det som er ankepunktet er at de klubbene koster penger, noe jeg ikke uten videre er villig til å betale, særlig siden jeg innehar mye av den kunnskapen som trengs. Både i forhold til kosthold og trening. I den forbindelse kan jeg være behjelplig med å både sette opp treningsprogrammer, og tips råd i forhold til mat/dietter, myter og fakta. Har jobbet 2 år på helsestudio i Oslo, og har lest mye om emnet.

Så her er mitt ønske/forslag: hvis det er flere her inne i samme situasjon, så kan vi bruke denne tråden til å rapportere hver fredag, vi kan støtte hverandre, motivere, trøste, ros og ris osv. Mitt forslag er innveing hver fredag, og siden en del folk syntes det er ekkelt å fortelle hva man veier, kan man starte på 0 kg, etter en uke vil kanskje tallet være -0,5 osv, forhåpentlighvis kommer det ikke + et eller annet, da bærer det galt av sted. Er det noen som kunne tenke seg å være med??? Kom igjen a dere, vedder på at jeg ikke er den eneste her inne som har noen kilo for mye. Dette vil selvfølgelig være en tråd for alle ønsker og behov, enten du vil miste 3 kg eller 30. Dette kan bli en god og nyttig tråd dere? hiv dere på, det er lettere på denne måten. Send gjerne også en pm hvis det er noe en ikke vil legge ut til allmenn lesing. Sammen står vi sterkere mot kiloene hehe :D

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg la kraftig på meg etter en periode med ryggproblemer for et par år siden, etterpå brukte jeg ca 7mnd på å gå ned 15kg. Sunnere kosthold og trening er tingen, jeg trente 3-4 ganger i uken, både sykling og lett styrketrening.

Fordelen med å trene litt styrke når man slanker seg er at muskelmasse øker forbrenningen, altså dobbel effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er interesse. Dette kan bli bra dere. Det er riktig som KIS sier, at det er veldig bra å trene, både med vekter og lettere kondisjonstrening. Alt fra gå, sykle, jogge løpe osv. Viktig å ikke gå ut for hardt, men at en tilpasser trening i forhold til den formen en har. I forhold til fettforbrenning, er det viktig å holde på med noe litt over tid, med ikke så altfor høy intensitet, da enn vil forbrenne fett. Stepping, feks eller ro maskin forbrenner mengder med kalorier. Da blir det første rapport på fredag da dere. Det er viktig med samme dag til hver innveiingen, så jeg foreslår i underbuksa etter at man har sluppet ut litt morgenpiss, og før frokost så klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge meg på lasset.

Blir som kis skrev ang ryggen.

Har lagt på meg 9-NI! kg siden november.

Begynner og få problemer med å se snoppen nå :)

Veddemål? ei kasse øl fra hver deltager?

Da kan vi andre fryde oss over at vinneren meget kjapt vil anlegge ølmaga :)

edit:skrivefeil

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise mye og trene mye for å bli større :D Etter en periode går man så på "deff", som vil si at man trener litt lettere/annerledes og slanker seg-målet er å beholde den muskelmassen man har lagt/trent på seg men miste fettet.
Burger løfting? :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og slanker meg nå.

Spiser lett-is.

Griller jeg....marinert ribbe ig grillbein....hjemmelagde burgere med egenkomponert salat...chili plser og ostepølser....skylles ned med en god mørkt bayer øll :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner en som la på seg 20 kg, han påstod han såg snoppen like godt for det, så det er ikke

bare kiloene som er avgjørende her :D

jeg også :D

han så SNOPEN like godt på stue bordet ja? :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griller jeg....marinert ribbe ig grillbein....hjemmelagde burgere med egenkomponert salat...chili plser og ostepølser....skylles ned med en god mørkt bayer øll :D

Viktig å spise rett før man legger seg hvis man vil bli tjukk!

Drøy det til utpå kvelden Donkern!

Kjæresten er en av de som aldri legger aldri på seg ,og hun liker å spise sent på kvelden.

Favoritt-ingrediensene er;rømme,smør og ost.

Sikkert gått ned ti kg etter at jeg flyttet ut.

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å spise rett før man legger seg hvis man vil bli tjukk!

Drøy det til utpå kvelden Donkern!

Kjæresten er en av de som aldri legger aldri på seg ,og hun liker å spise sent på kvelden.

Favoritt-ingrediensene er;rømme,smør og ost.

Sikkert gått ned ti kg etter at jeg flyttet ut.

Spist ut eller kasta ut?

Edit: Jeg har nettopp begynt å eta...og slutter sef ikke før jeg ruller til sengs

:D

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skeier ut-foreslår at Daggers eller noen andre deltakere åpner en ny "veie-tråd" fredag, så beholdes denne som en "diskusjonstråd". Veie-tråden holdes fri for alt annet enn resultater fra deltakerne.

jeg skal være den første til å beklage det, skal holde meg helt klar den nye tråden, selv om jeg har noen kilo for mye

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye svada her, men denne tråden kan jo leve enn så lenge, men henger meg på forslaget til KIS, at vi lager en ny tråd til rapporteringen. Det er vel sånn at de aller fleste begynner med å veie seg på fredag, slik at en da starter på 0 kg, og neste fredag så kommer de første resultatene inn. Denne tråden her kan jo også folk bruke til å legge inn diverse tips i forhold til oppskrifter på magre/sunne middager osv, treningstips/program tilstandsrapporter, økende/sviktende motivasjon mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.