Gå til innhold
Fiskersiden

Den store slanketråden


Daggers
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Startet å deffe for 17 dager siden, får desverre ikke lov å trene enda pga jeg hadde neseoperasjon den 16. Aug.

Fant ut at det var på tide å gjøre noe etter sommeren, så kostholdet ble totalt endret.

Utifra tidligere erfaringer (trent aktivt hele livet, deffet 5 ganger tidligere) så la jeg meg enda lenger under karb enn vanlig, og gikk heller opp fra 60% proteiner til 75%.

Regner med en fettprosent på ca 20%, 178cm høy. Startet i våres (holdt akkurat 1 mnd), gikk ned fra 106.8 til 101.8 da, og har holdt meg stabil siden.

De første 7 dagene denne gangen gikk jeg fra 101.8 til 92.8kg, og ble mildt sagt overrasket. Faktisk så mye at jeg trodde jeg var dårlig (eller hadde fått bendelorm, hahaha)

Veide meg på 2 vekter 2 forskjellige steder i huset, og begge viste likt begge gangene.

Har ikke veid meg siden det, men holder jevnt og trutt. Mistet ca 10cm rundt livet på litt over 2 uker, det må jeg si er bra, og jeg har heller ikke startet å trene igjen!

Har treningsforbud 1 uke til, så jeg er spent på hvordan kroppen takler treningen og mer karb i henhold til det.

Hadde ingen tro på at det skulle funke så bra...

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sinnsykt bra tiltak dette her! Sliter selv med ganske mange kilo for mye (183cm og 125kg.) Den vekten hadde jeg i vår, har gått en del i fjellet siden det og magen har blitt vesentlig løsere i fisken.

Har vurdert ganske lenge om jeg kanskje skal begynne og gjøre noe med dette, men har ikke funnet noe motivasjon.

Har kommet et "spinning-rom" her hvor jeg bor nå, tenkte jeg skulle ta meg en tur ned der 2 ganger i uka fremover.

Kanskje noen som ikke vet hva spinning er: Man sitter på en ergometersykkel (?) og sykler som f.... i ca 50 minutter, det er en instruktør som forteller deg at nå kommer det en "oppoverbakke" og "nedoverbakke" :blink:

Tenkte kanskje jeg skulle slenge meg med på dette opplegget her. Skal også begynne og spise sunnere og mer regelmessig.

Er det noen som er aktive med dette opplegget her enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Frukttallerkenen så god ut den, men det varer vel ikke mange minuttene før det der er spist opp?

Det er ikke en tallerken men et fat beregnet å ha hele store pizzaer på :)

Hvordan går det med folkene i tråden her?

Etter ganske nøyaktig 1år med mye "dritt" er jeg endelig tilbake i full trening igjen nå, og selv om det er styrke jeg vil prioritere må jeg nok litt ned i vekt også fremover, ligger på 106-107nå og vil helst ikke være over 100 selv om jeg trener styrke og ikke kan presse meg for mye ned i kcal inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fra 107 til 87kg rett før desember, har holdt meg ganske bra. Tatt på meg litt i jula, men sånn er det alltid.

Treningen starter igjen snart, så fort operasjonssåret nr 2 i løpet av 6 mnd har grodd ;)

Jøss, ikke ille! Har du eksempel på spesifikke endringer du har gjort i matveien? Er såvidt på vei nedover jeg også - men det går tregt :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, det værste var suget etter mat som var tilgjengelig men ikke "hadde lov" å spise. Men den vanen ble fort borte.

Proteinpulver og epler ble det mye av, hele to måltider om dagen kombinert med en dagsdose vitaminer splittet til hvert måltid.

Kjøtt\Fisk\Fugl med kun grønnsaker og pepper til middag, salater med olivenolje og gjerne kylling i.

Til kvelds et par egg eller en proteinshake, og kanskje et par gulrøtter eller stangselleri.

Kostholdet bestod av ca 70% proteiner utifra mine beregninger, 20% karbo og 10% fett. Det fettet som var i dietten var primert fra kjøttet eller tran.

Grunnen til at jeg har hatt så mye proteiner i kostholdet er primært for å beholde muskelmasse før en opptrening i vinter igjen.

Ellers så har jeg bare drukket vann, og hatt en spisedag på lørdager hvor jeg har unt meg litt potetchips, sjokolade (mørk), sauser samt rødvin og et par øl.

Så har jeg hatt 1-2 økter i uka med fotball til å begynne med, ikke studio enda. Det kommer snart... :)

Du må gjerne sende meg en PM hvis jeg kan hjelpe deg med noe.

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er ikke en tallerken men et fat beregnet å ha hele store pizzaer på :)

Hvordan går det med folkene i tråden her?

Etter ganske nøyaktig 1år med mye "dritt" er jeg endelig tilbake i full trening igjen nå, og selv om det er styrke jeg vil prioritere må jeg nok litt ned i vekt også fremover, ligger på 106-107nå og vil helst ikke være over 100 selv om jeg trener styrke og ikke kan presse meg for mye ned i kcal inntak.

102 nå :) Ned 5kg på 2mnd, jevn og fin nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fra 102,5kg 7/8 - 95kg 11/9

7,5kg lettere.

har kuttet ut mat etter kl 20,pølser på benser`n og har overtatt 1 stk boarder collie som heter birk.

Har ruslet 2 turer i dag.

spiser like godt som vanlig(1/2kylling,1/2l H-melk til frokost) Light mat er no dritt,som alle folk med sunn fornuft bør holde seg langt unna. :)

edit rablefeil

Fikk sjokk når jeg ruslet på vekta i dag.

Buksa satt ikke lenger,så ny måtte handles inn. Gått fra 38 til størrelse 33.

Veier nå ca 88kg.

Har ikke den minste anelse hvorfor jeg har gått ned så mye,men mistenker tidligere bensinstasjon mat for å hatt en del av skylden.

Her er noe for kontor rottene:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.5218498

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Nice!! Det der så jo snadder ut! Tror jeg må melde meg inn her jeg også.... Min start blir i dag, med 94 kilo fordelt på 198cm. Er jo i grunnen ikke så gale, men det er malplasserte kilo... Kankskje jeg skulle starte en kroppsbyggetråd...for sportens del (amerikansk football) kunne jeg gjerne ha kommet meg opp i 100kg, men da med en MYE lavere fettprosent enn det jeg har i dag. Anyways....maten her så jo digg og mager ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.