Gå til innhold
Fiskersiden

Nightwish


ErikR
 Share

Recommended Posts

Kjøpte denne Dvd'en for noen uker siden, men ikke fått sett den før igår/idag.

Må si at dette er et mesterverk av rang. Det er desverre trist å se den også fordi det er siste konsert sammen med tarja. Dette er nok en av de absolutt beste konsert- dvd'er jeg har sett..

anbefales på det sterkeste.

håper virkelig at de får en fullverdig erstatter for tarja og at et nytt album snart er på gang. blir nok som å hoppe etter wirkola..

for mer info : www.nightwish.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg bryr meg så mye om hva som skjer i popmusikkens verden, men når Nightwish annonserte at de sluttet ble jeg ærlig talt ettertrykkelig glad og etter det skjedde har jeg ikke vært plaget av Nightwish på hverken radio eller TV :P

Endret av Slemmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke så rart det ettersom din avatar bærer preg av at du liker rap.

man kan si mye rart om bandet men at de allerede er legendariske er det ingen tvil om. har vel også vært et av skandinavias mestselgende band de siste årene også etter hva jeg har lest.så er vel flere enn meg som liker det;)

men det er med nightwish som med fisk i tomat, enten så liker men det eller så liker man det absolutt ikke;) personlig digger jeg det..

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

legendariske..?!? kun for fansen det da.

Skandinavias mestselgende band ja... sammen med Heidi Hauge, Sputnik, Jenny, Scandinavia, Ole Ivars, Absolute Music 1-99 og Vikingarne. Mitt poeng er altså at det ikke trenger å være verken bra eller kvalitet (langt mindre legendariske) selv om det selger forholdsvis bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og fansen er mange de;) Nightwish er jo det eneste bandet som spiller goth/power/symfonisk metall som har solgt i den klassen. musikkstilen er jo ganske sær for å si det mildt og det at de allikevel selger som de gjør sier vel sitt..

det å sammenligne dem med sputnik og jenny jensen er vel totalt bak mål. rent musikalske er de superdyktige og utrolig flinke til å skape musikk. de har også¨bidratt til at mye av den klassike musikken ikke er glemt. samtidig har en rekke andre band fått store oppturer som følge av nightwish sin store suksess. hadde også likt å se at jenny jensen hadde trukket like mye folk som nightwish. men jeg skjønner poenget ditt thor. du liker ikke musikken og har vanskelig heter med å forstå hvorfor de selger så bra og at de trekker uhorvelige mengder folk. samme for meg når det gjelder rap.. det mest talntløse tullet jeg har hørt og for meg hørs ikke ut i det hele tatt, men folk er gale etter det og da skal de få lov til det...

alle har sin smak og jeg synes thor eivind at du burde frastå fra slike unødvendige kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger ut en slik tråd hvor du roser Nightwish opp i skyene på ett fiskefora, så bør du finne deg i at folk ICKE er enige med deg, samt det at de faktisk tar til orde for det... På samme måte som du søpler til en fotballtråd med å fortelle oss at du heller fisker foran å se på fotball ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å slenge meg inn i "debatten" i spesielt stor grad er jeg enig med Thor i at Nightwish ikke er noe særlig. I min bok er det rett og slett rævva. Men for all del, noen liker jo Britney og... Verden er rar.

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke så rart det ettersom din avatar bærer preg av at du liker rap.

man kan si mye rart om bandet men at de allerede er legendariske er det ingen tvil om. har vel også vært et av skandinavias mestselgende band de siste årene også etter hva jeg har lest.så er vel flere enn meg som liker det;)

men det er med nightwish som med fisk i tomat, enten så liker men det eller så liker man det absolutt ikke;) personlig digger jeg det..

Joda, jeg liker rap også, men da helst gammel britisk rap, såkalt britcore, men det jeg alltid har hørt på helt siden jeg var en liten sneip er metal....Kiss, motorhead, Slayer osv. gjennom deathmetal til blackmetal, såpemetal med hylende damer hører jeg derimot ikke på, men det er det vel ikke mange blackmetallyttere som gjør heller, og de som evt. gjør det burde skamme seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å disse andre folks musikksmak - så er nok ikke era ordet å bruke om Nightwish sin slutt. Hadde bandet solgt 100 mill album eller dratt en Millie Vanillie eller Kurt Kubein så ja kanskje. Men la oss innse faktum: en svært spesiell musikkform, et en begrenset lytterskare - og et begrenset tidsperspektiv. Ja det er slutt for Nightwish - men det er heldigvis ikke slutten på en era :lol:

Ellers så er det vel bare positivt at folk har forskjellig musikksmak - det gir oss mer å velge mellom når humøret og smaken forandrer seg. Personlig var jeg Kiss fan i yngre dager - men innser selvsagt det patetiske ved å lytte på gruppa etter la oss si 1984 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å opplyse: Bandet nightwish er ikke oppløst og har ikke sluttet. det er det vokalisten som har. jakten på vokalist fortsetter og jeg håper inderlig de finner en verdig erstatter.

En annen ting jeg finner merkelig er hvor forskjellig norge er når det gjelder musikk i forhold sverige, finland og tyskland hvor slik musikk er big business. men i stedet er det grandiosa låter og rap fra doprøykende gutter med buksene på knærne som selger..hammerfall, kamelot,edguy,sonata arctica og ligende powermetal band er god salgsvare i disse landene. her hjemme er det knapt nok noen som har hørt om dem... er nok bare black metal som gjelder i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.