Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport fra Speydork...Laks og sjøørret


speydork
 Share

Recommended Posts

Karl Inge :

Joda jeg får en del fisk men har har ikke full oversikt før sesongen er over. Jeg tar opp en del fisk i juni/juli....etter det går mesteparten tilbake i elva. Kan forøvrig nevne at jeg fikk 5 ørreter og en laks i dag. To blanke gjeldfisker på 1-1,5 kg ble med hjem og skal bli middag i morgen :-)

Erik Wallmann:

Nei jeg er ikke alene..på langt nær. Slik det er på dette valdet (600 meter,begge sider )så selges det 8 døgnkort hvert døgn pluss 5 som har sesongkort. Det er ikke alle av de som har sesongkort som fisker så mye men det er vel i gjennomsnitt 10-12 fiskere på valdet hver dag, utenom de dagene hvor enkeltpersoner kjøper alle kortene.

Fra 1-15 juni,samt fra 15-30 september er det åpent kortsalg og da er det jæææææææææævla mye folk her,mest svensker.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Inge :

Joda jeg får en del fisk men har har ikke full oversikt før sesongen er over. Jeg tar opp en del fisk i juni/juli....etter det går mesteparten tilbake i elva. Kan forøvrig nevne at jeg fikk 5 ørreter og en laks i dag. To blanke gjeldfisker på 1-1,5 kg ble med hjem og skal bli middag i morgen :-)

Erik Wallmann:

Nei jeg er ikke alene..på langt nær. Slik det er på dette valdet (600 meter,begge sider )så selges det 8 døgnkort hvert døgn pluss 5 som har sesongkort. Det er ikke alle av de som har sesongkort som fisker så mye men det er vel i gjennomsnitt 10-12 fiskere på valdet hver dag, utenom de dagene hvor enkeltpersoner kjøper alle kortene.

Fra 1-15 juni,samt fra 15-30 september er det åpent kortsalg og da er det jæææææææææævla mye folk her,mest svensker.

:D

Høres supert ut, dette bør man nesten prøve ut, synes det er utrolig artig å følge med på fisket ditt

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ment som kritikk, jeg bare lurte på om du var så flink eller om du lurte oss med å bare poste de vellykkete turene ;-)

He he...jeg trodde ikke du kom med kritikk heller bare så det er sagt :D.

Jeg er en av dem som har sesongkort i denne elva,og har fisket her i mange år nå. Jeg kjenner standplassene og hvordan fisken vil ha det servert på de forskjellige stedene,ved forkjellige vannstander. Det er nok hovedårsaken til at mange av mine turer blir vellykket,men selvsagt så blir det en hel del bomturer også, og de legger jeg ikke ut på fiskersiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sende en hilsen til noen jeg vet sjekker mine rapporter men som ikke skriver på dette forumet.

Først til Christer i Sweeeeeeden : Den flua jeg fikk av deg fanger fisk som bare F.. ! :D men det begynner å synes på den- Vi treffes vel til neste sommer antar jeg...såfremt ingen av oss får infarkt eller noe lignende he he.

Til Karl Johan fra Danmark vil jeg si at selv om du ikke liker at jeg legger inn fiskerapporter fra elva "vår" pga.fare for folkemylder ,ja så gjør jeg det allikevel

:lol:

Til dere andre "svensker" så vil jeg bare si Heeeeeeeeeeeeei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sende en hilsen til noen jeg vet sjekker mine rapporter men som ikke skriver på dette forumet.

Først til Christer i Sweeeeeeden : Den flua jeg fikk av deg fanger fisk som bare F.. ! :D men det begynner å synes på den- Vi treffes vel til neste sommer antar jeg...såfremt ingen av oss får infarkt eller noe lignende he he.

Til Karl Johan fra Danmark vil jeg si at selv om du ikke liker at jeg legger inn fiskerapporter fra elva "vår" pga.fare for folkemylder ,ja så gjør jeg det allikevel

:lol:

Til dere andre "svensker" så vil jeg bare si Heeeeeeeeeeeeei

LOL utrolig bra !!!!

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer utvilsomt til å legge denne elva en visitt neste år.Slik sjøørett får vi ikke her i Namdalen. Passerte elva hver dag på jobb i 2004, og lurte på hva den kunne inneholde. Takk for at du har vist meg det Jan Arne :)

Hei.

Skal du ha fiskekort må du nok være her i den utvidede sesongen fra 1-15 juni eller fra 15 til 30 sept for i den ordinære sesongen er det forhåndsbestilt på "mitt" vald i laaaang tid fremover.

Jeg vet at en sportsforetning i byen her selger kort på to små strekker i Fusta. Det ene fra sjøen og hundre meter oppover og det andre strekket er lengre opp og er vanskelig å fiske med flue og er veldig vannstandsavhengig.

Interesserte kan sende meg en pm år sesongen nærmer seg igjen,så kan jeg kanskje være behjelpelig med info mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommet, dagen da sesongens siste fluekast skulle gjøres. Det var nesten litt vemodig da jeg begynte å ordne utstyret til dagens fiske,mens jeg tenkte på at nå ble det leeeeenge til neste gang.

Fortommen har vært som dette i flere dager nå etter å ha sloss med noe skog å sånt hehe. Jeg forbannet meg på at slik skulle den også få være til det var slutt.

11693_s.jpg

Vadebuksene mine er et eget kapittel. Har to av neopren og ei pustende. Den pustende er så jævla kald at enten må det være over 20 grader i vannet eller så må jeg ha boblebukse under. Den ene i neopren lekker,mens den på bildet er tett. Men jeg vadet desverre litt dypt her om dagen så den har vært våt i støvelpartiet i dager nå. Hva skulle jeg gjort uten plastposer...nei det vet jeg ikke he he.

11692_s.jpg

Denne flue har bedratt til noen store i sommer og nå skulle den til pers igjen.

11694_s.jpg

Fine forhold i dag og jeg var sikker på at jeg skulle få fisk, men det ble med ett skikkelig hugg og borte var`n.

11696_s.jpg

Ferdig for i år.....og vender hjemover slukøret og med buksesig.

11697_s.jpg

Slik føltes det da jeg forlot elva for denne sesongen.......vemod,sorg,fortvilelse,sinne...you name it !

11698_s.jpg :D

Så hva skal jeg bruke tia på nå da ? Jiiiiiippi nå skal jeg jakte....endelig er det jævla fisket over for i år he he. Det tar ikke lang tid før vemodet er borte he he :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jaggu en tur i elva siste dagen også,og det mot det som var planlagt. Skulle egentlig gjøre noe annet,men av en eller merkelig grunn fant jeg en god unnskyldning for å dra til elva igjen.

Kort fortalt så var det et nydelig høstvær,sol og mildt. Fikk fem ørreter,den største ser dere på bildet,lite sammarbeidsvillig .

11755_s.jpg[/img]

Ble også blank pen matfisk selv om den ikke ble mat denne gangen.

11756_s.jpg[/img]

Min fiskekompis Ingvert the Sweede har fisket omtrent 90 dager i sommer uten å se snurten av laks( han får som regel flest av alle på dette valdet) Jeg holdt nesten på å bli religiøs da han på siste dagen dro TRE! lakser! Ingen andre fikk laks,bare han som har fisket ca 90 dager uten laks tidligere i sommer. Åssen i heite er det mulig ???????????

11757_s.jpg[/img]

Den ene laksen til Ingvert var nygått og full av lus,flott fisk. Lisa,hunden min er på plass og inspiserer fangsten...som vanlig :-)

11758_s.jpg[/img]

11759_s.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.