Gå til innhold
Fiskersiden

Rauma igjen


MP
 Share

Recommended Posts

Det ble en rask tur til Rauma i år også, med meg hadde jeg fatter'n. Dette blir ingen lang rapport, ei heller har jeg mange bilder. I motsetning til i fjor var elva veldig farget og den fortsatte å stige i alle de 3 dagene vi var der. Ble ikke rare fangsten naturlig nok, men klarte å vippe (ja Erik, du leste riktig) en liten laks på land.

190920061927XIaOeprI1wLxWyhBqH.jpg?39

Fisken tok en stor Grey & Green tube og ga ikke rare kampen. Har sett/fått merkelig mye tynn smålaks i år, det tyder kanskje på dårlige kår i havet? Ikke bra <_<

Fikk også en god del SØ - sikkert 7-8 stk, men de var dessverre små. Den største jeg fikk bikket kanskje kiloen.

Ble noe overrasket da jeg fikk to brunørreter på over kilo'n, de sto å nippet døgnfluer på brekket. Gjorde meg vondt å denge ut en tung bottle-tube på vakende ørret, men man tager det man haver :D

1909200619583NOTKEM9CF5Zs5BFEN.jpg?58

Her er en av den. Ville sette den ut, men satt dyyyypt i halsen. Den andre fikk gå :D

Fattern fikk turens største SØ, ingen skjønnhet akkurat.

190920061911KxUQ6GVEICw1Qt3Bgl.jpg?92

Fikk masse kjeft av meg for å ikke sette den tilbake.

Alt i alt en OK tur, synd vi ikke var der når elva sank igjen. Først da kunne det blitt virkelig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man ikke skal klage jeg selv om man kanskje har helt andre forventingner når man drar. Klart det er lov å bli noe skuffet. men jeg må jo si at Morten tar det meste med et smil, og det er en bra egenskap.

Vi får se om vi får lurt opp oss til Namsen neste år, Morten, er snakk om at vi er velkommene ditt i følge Vilhelm. ;);)

Kanskje noe vi bør sette oss ned å snakke med han om, hvilke muligheter vi har..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.