Gå til innhold
Fiskersiden

Ferieparadis i Nordland


Fru Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Hei

Har vært innom denne tråden flere ganger, bare for å nyte bildene. Jeg har vært på et par ferieturer litt lenger sør, ved foldfjorden, og lengter dit igjen når jeg ser disse bildene. Det er ikke nødvendig å tenke på andre steder som Saltfjellet eller Lofoten, det meste finnes her

Og så litt inspirasjon. Noen bestemt kveiteplass kan ikke jeg anbefale, jeg er ikke kjent der oppe, i allefall ikke inne i fjordene, men jeg var inne på et fiskebruk i Brønnøysund en gang tidlig på 90-tallet. Der lå det 4 kveiter på gulvet som en sjarkfisker hadde fått på vad(line). Den minste var ca 90 Kg, og den største ca 120 Kg. Jeg vet ikke nøyaktig hvor de ble tatt, men det var i området Lyngvær/lyngværsfjorden.

Lite generelt tips til kveitefiske er å finne bukter som silda går inn på om natta, og som har marbakke utenfor som går ned til dypt vann. Kveita har en tendens til å følge disse ned til dypet etter å ha fulgt silda inn på buktene om natta, og bli liggende nederst i marbakken om dagen.

Mvh

annonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Helt enig med deg der Arbiter!!! Rett og slett genial den dialekten.

Hehe først gånin eg ha fått høyr at vi har genial dialækt, dein e som regel uforståelig før søringa.

Ellers så ha eg no starta sånn smått me flufeske etter sjøøyrin, kji nåkkå storfangsta endå..

Ellers så snakka eg me en kompis som ha fått 2 tårska åver 20kg og 3 kveitår i sammar på lin...På eit sett. Eg fikk no som en mistanke på ken ha dri dæm hæn.. Så vi får prøv oss der te såmmarn jan og elin.

Ha foresten kjøpt båt så vi kjæm oss litt viar.

Mvh

Myrvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.