Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til Vestlandstreff 2007


 Share

Recommended Posts

Sakser denne fra informasjonstråden

"De som skal på havet- husk at båteierne skal ha penger som dekker sine utgifter, pass på å ha med passende kontanter når dere skal på havet slik at båteierne får pengene sine med en gang."

Les informasjonstråden- denne blir oppdatert flere ganger daglig nå frem til treffet!!!

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=23239

Været:

http://www.storm.no/vgnett/Vaer.aspx?utmx=...8yno&maplevel=5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipern :) Prisen på makrell er økt fra 200 til 300kr eska. Det merkes når man skal ha over 100kg gitt!

Da samler vi vel bare inn noen ekstra kroner på treffet slik at du får dekket det inn igjen.

Prøvd å forhandle deg ned i pris mot reklamering for levrandør da KIS?

Det burde nok være et godt tips ja.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipern :) Prisen på makrell er økt fra 200 til 300kr eska. Det merkes når man skal ha over 100kg gitt!

Har hørt at andre også har klaget :) Alternativet er å handle i Skudneshamn :) (Ryktet sier de er en del billigere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært greit å vite på foran som Kim Andre skriver.

For å gjenta meg selv så hadde vel KIS planer om at de som kom torsdag dro ut på fredag.

Jeg er i alle fall klar for en tur utpå fjorden. Gjerne tidlig morgen.

Å fy fabian jeg er i VT-modus for tiden. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det satt opp hvem som skal ut i båter? gidder ikke å drasse med meg flytedress, og havfiskeutstyr hvis det ikke blir havfiske.

Dessverre, men dette kan vi ikke avtale på forhånd. Vi vet at vi har en større båt og 3(?) små under hele treffet og litt mer på lørdagen. Utover det får en kombinasjon av først til mølla og folkeskikk avgjøre.

Men tror nok de som vil sal få kommet seg utpå i løpet av treffet. Det er meldt så lite vind at det går fint å ha "hengebåt" også pm skipperne er interessert i det, dvs 2 stk i en mindre båt som henger 50m bak en stor som er oppankret.

En annen ting er at det er lyst så lenge at man kan jo ta 2 #runder" pr båt til dagen, dvs 2 økter a ca 4t-da får man dobbelt så mange på sjøen!

Skal ta en liten sjekk på Skudenes og høre hva de vil ha. Er nok ikke noe å hente på rekalmering, de selger via trailer/båt fler ehundre/tusen tonn i slengen til Østeuropa og japan stort sett :)

EDIT: Da fikk jeg ordnet til 200kr eska allikevel på Skudenes, så får Thor heller få litt kompensasjon for den ekstra kjøringen:) Thor er nemlig ansatt som sjåfør for makrellen, greit å ha profesjonelle til kjøring av viktig gods kan man vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror nok de som vil sal få kommet seg utpå i løpet av treffet. Det er meldt så lite vind at det går fint å ha "hengebåt" også pm skipperne er interessert i det, dvs 2 stk i en mindre båt som henger 50m bak en stor som er oppankret.

En annen ting er at det er lyst så lenge at man kan jo ta 2 #runder" pr båt til dagen, dvs 2 økter a ca 4t-da får man dobbelt så mange på sjøen!

Sikkert ikke noe problem å ha "hengebåt" så lenge det ikke er for mye vind. :)

Dersom det er bra værmeldinger onsdag kveld(NRK,TV2) kan det hende jeg stiller med 2 båter :) en 30 foter og en 18 foter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt opp til den enkelte skipper å avgjøre om de mener det er ønskelig og praktisk mulig å ha "hengebåt".

Det må jo også vurderes opp mot hvor båten planlegger å fiske. Strømutsatt plass på 300mdyp, eller mindre strømutsatt på 200mm.... det er skipper som tar alle avgjøresler knyttet til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rykter om at det er kaffetraktere på ihvertfall de 2 store hyttene, dvs den ene du skal på.....

Her er hyttefordelingen. Det har ligget 3 hovedtanker bak fordelingen fra min side.

1.Alle skal ligge på hytte med minst en person de kjenner fra før

2.Alle skal ligge på hytte med noen de ikke kjenner fra før

3. De som resier sammen skal av praktiske årsaker helst være på samme hytte.

Dette var ICKE lett skal jeg love-men jeg tror jeg har fått det til sånn noenlunde. Dersom det mangler navn-gi meg beskjed men jeg tror jeg har fått med meg alle. TAllet i parentes er antall sengeplasser i hytten og Even/Helge vil merke hyttene med A-D på torsdagen når de kommer slik at det er lett å finne frem. Slik jeg forstår det er de 2 10sengs hyttene nærmest p-plassen. (Hytte A og D)

Hytte A (10) Telemarksbataljonen

Helge S

Even A

Sigbjørn

Geir Åge

Lasse

Tryta

Ruov

Stadjon

2 SS

Hytte B (13) Vestlandsfanden

Hunter

Oz

ruttakiller

Rønsingen

Fru Rønsingen

Hermy

Kim Andre

Gjørs

Silje

Monika

Gone Fishing

Ola G

Ove Jan

Øystein

Gstrike

Her blir det trangt siste natta når damene kommer men jeg antar det går greit. Om ikke-ta kontakt med KIS .D

Hytte C (12)Vestlandsmafiaen

KIS

Mona

Øystein

Sigurd

ThorE

EspenØ

Richard

Rein Egil

Laila

Karl Inge

Hans David

Hytte D (10) Rått og Reve

Endre

Yngve

May Helen

Berkley

Buser01

Affi

Rune W

Eirik

Tailbait

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet premiebord er nå oppe i ca 22 000kr utsalgspris.... sneller, stenger, tilbehør, kystmeitesett, havfiskesett....++++

Nede ved bryggene er det et grillhus. Her satser vi på å koke litt selvfisket krabbe på fredag og lørdag ettermiddag. Restene brukes selvsagt til å fore med like utenfor :P

Dersom noen vil grille kan de selvsagt gjøre det :)

Grillhytta:

21128_s.jpg

baardsen.gif

steindal.gif

081020061804114nvJ44o8AK59.jpg?66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Dette høres bare værre og værre ut. Og værvarselet harselerer med dritvær som sol, 13 grader, nesten vindstille etc.

Met.no melder om flo morgen og kveld.

Jeg synes planleggingen kunne vært noe bedre.

:):)

H'erre blir kanon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder båtfiske så har jeg ikke oppankringsutstyr, ikke har jeg tenkt å anskaffe nå heller :P så jeg er avhengig av å henge fast eller fiske driftende. (tar med langt tau jeg)

Har hatt så mye problem med båten nå kjølealarm, ødelagt styring :) impeller er byttet (ikke testet), hydraulisk styring er nesten montert, regner med at den er på plass i morgen. Så hvis styring og ekkolodd montering går greit så er jeg på plass på Torsdag :) .

Fytte rakkern så lite tid det blir til slike ting etter at jeg begynnte å jobbe på land ;)

Det går rykter om at det er kaffetraktere på ihvertfall de 2 store hyttene, dvs den ene du skal på.....

Her er hyttefordelingen. Det har ligget 3 hovedtanker bak fordelingen fra min side.

1.Alle skal ligge på hytte med minst en person de kjenner fra før

2.Alle skal ligge på hytte med noen de ikke kjenner fra før

3. De som resier sammen skal av praktiske årsaker helst være på samme hytte.

Hytte B (13) Vestlandsfanden

Hunter

Oz

ruttakiller

Rønsingen

Fru Rønsingen

Hermy

Kim Andre

Gjørs

Silje

Monika

Gone Fishing

Ola G

Ove Jan

Øystein

Gstrike

Hvis jeg kjenner noen av Dere så gi meg et hint slik at jeg kan si takk for sist når vi møtes :lol:

Slapp av Karl Inge det betyr ingenting jeg ofrer meg for kabalen din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at premiebordet og de forskellige konkurransene blir lagt ut før torsdag ? Slik at man vet hvilke konkurranser man skal satse på ? Om premien er finest for en microkonkurranse, så tar jeg selvsagt kun med microutstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er snille. :D

jeg også

:lol:

Hva med at premiebordet og de forskellige konkurransene blir lagt ut før torsdag ? Slik at man vet hvilke konkurranser man skal satse på ? Om premien er finest for en microkonkurranse, så tar jeg selvsagt kun med microutstyr :D

Gjør regning med at det blir en trollingkonnkurranse

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.