Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2007


Recommended Posts

En kort liten oppsummering fra min side.

Reiste til Føyno for å trolle, kom hjem med perleskrin og annet stuff til å lage tackler med etter 2 dager på båtmeite sammen med erfarne meitere.

Nei, jeg er ikke hektet på meite, :P men er drittsur for dette kommer til å gjøre et stort innhugg i lommeboken når det gjelder nytt utstyr :D

Endret av ovejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke alle sammen som var på treffet for en fantastisk helg :D

Alltid greit å treffe nye hyggelige mennesker på fisketur.

Nye art ble det også på meg, var ikke så veldig vanskelig.......... Svarthå :D

Gleder meg til neste treff allerede B)

Edit: Elevene mine synes det luktet fisk i bilen idag :P

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig også på sin plass å rette en stor takk til Joost som brukte fritid på guiding, det er en kar man bare må like enten man treffer ham på haikaien eller han guider til sandflyndrer :D

Her koser man seg ved et av de mange sundene

23146_s.jpg

Monas første Lomre :P

23145_s.jpg

21128_s.jpg

baardsen.gif

steindal.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg kan skryte av etter en del timer fiske i et fantastisk vær.

Hågjel duble'

23144_s.jpg

Slutter meg til Ola sitt bilede av hågjellen, det blei også mitt fiske stort sett denna helgå.

Trøstefisken fekk eg i går ettermidag etter at eg hadde henta minstemann i huset, i Mosterhamn og me gjekk sør mot Langevåg. Eg la meg på ei grunna på 80-100muh slik at guttongen fekk fiska, me fekk oss nokre småhyser på rundt kiloen tilslutt før me gjekk på heim fekk eg persa på hyse, eit fint eksemplar på 3,75 kg.

Ellers takker eg alle for eg fekk vera med dåke på Føynå i helga, det var godt å treffa likesinna som legg heile sjela si fiske.

Ein spesielt takk te deg Ola, fytterakkeren så du fekk meg te å le på lørdagskvelden (natta?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til Ola sitt bilede av hågjellen, det blei også mitt fiske stort sett denna helgå.

Trøstefisken fekk eg i går ettermidag etter at eg hadde henta minstemann i huset, i Mosterhamn og me gjekk sør mot Langevåg. Eg la meg på ei grunna på 80-100muh slik at guttongen fekk fiska, me fekk oss nokre småhyser på rundt kiloen tilslutt før me gjekk på heim fekk eg persa på hyse, eit fint eksemplar på 3,75 kg.

Ellers takker eg alle for eg fekk vera med dåke på Føynå i helga, det var godt å treffa likesinna som legg heile sjela si fiske.

Ein spesielt takk te deg Ola, fytterakkeren så du fekk meg te å le på lørdagskvelden (natta?).

Det var nok ikke bare du som lo den kvelden,.....det ble vel mer å le av jo lenger ut på kvelden vi kom.. :):D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det forresten mange bilder du ikke hadde kjennskap til på kameraet ditt Ola ? :lol:

Hmm,...ja, det var tatt en del passfoto som jeg ikke HEEEELT kjenner igjen :)

blålange,

lange,

gapeflyndre

, torsk,

sei,

lyr,

SØ,

spisskate,

rødspette,

berggylte,

sypike,

svarthå,

pigghå,

hågjel,

sandflyndre,

dvergulke,

sortkutling,

tangsprell,

lomre (40 stk +),

skrubbe,

kveiter,

brosme,

blåstål,

bergnebb,

lusuer

hviting

Hyse

knurr

grønngylt

fløyfisk

Totalt 30 arter foreløpig.

:D

Tangkutling

31 arter

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bilder fra oss i Egersund.

23180_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/9493/23180.jpg

Hans-David med en fin svartkutling.

23182_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/9493/23182.jpg

Slik ser ei fin ulke ut.

23183_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/9493/23183.jpg

Jeg fikk masse svartkutling.

23181_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/9493/23181.jpg

Elin ble glad da hun fikk sin første lomre.

23184_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/9493/23184.jpg

Det er enkelt å fiske fløyfisk, Stumo.

Takk for et gøy fisketreff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempehelg.

Dette var kongebra og et kjempe opplegg..

Vi i Telemarkbataljonen var også så heldige og dele hytte med Helge og Even som viste seg og være to KJEMPE gutter som altid var behjelpelig med tips og guiding.

Som sikkert de fleste har fått med seg så havarerte jo bilen til Tryta på vei hjem. Jeg var ikke hjemme før kl 05.30 i dag tidlig :lol:

Fikk tlf i stad fra Tryta, da var han på vei oppover for og skru bil og levere leiebil.

Som om ikke vi har hatt nok uflaks så klarte jo ei udugelig skreppe fra Notodden og kjøre i siden på leiebilen også... :):D:lol:

Får håpe det snart er slutt på uflaksen nå.....

ELLERS HAR LANGHELGEN VÆRT UFATTELIG BRA....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en kjempehelg.

Dette var kongebra og et kjempe opplegg..

Vi i Telemarkbataljonen var også så heldige og dele hytte med Helge og Even som viste seg og være to KJEMPE gutter som altid var behjelpelig med tips og guiding.

Som sikkert de fleste har fått med seg så havarerte jo bilen til Tryta på vei hjem. Jeg var ikke hjemme før kl 05.30 i dag tidlig :(

Fikk tlf i stad fra Tryta, da var han på vei oppover for og skru bil og levere leiebil.

Som om ikke vi har hatt nok uflaks så klarte jo ei udugelig skreppe fra Notodden og kjøre i siden på leiebilen også... B):angry::angry:

Får håpe det snart er slutt på uflaksen nå.....

ELLERS HAR LANGHELGEN VÆRT UFATTELIG BRA....

:D Det var ein fornøyelse å dela hytte med ein humørfull og kunskapsrik firkløver frå andra sida av fjellet. Og at vi no får låna Lasse i 3 år syner kor velvillige desse karane er. :lol: Håper Tryta får ein problemfri tur tilbake til Etne og at ryggen held til returen i Landroveren ;) Håper det ikkje vert for lenge til vi ser dykk att :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet var kjekt det! B)

Var med Sigbjørn ut på havfiske og lærte å ankre opp. Filmet dette, og skal lage en film av det. Jeg hadde noe tungt på som datt av helt i starten. Fikk derimot masse svarthå og hågjel. Hågjel er ny art for meg ( nr 44 )

:rolleyes:

Kjempebra "berkley" !

Du hadde toppa lørdagen for meg vist du hadde fått opp ein brukbar fisk. (over 20kg altså)

Gler meg te å sjå filmen "Dregging for havfiske" (?)

Du sender meg eit eksemplar, trur du får ein bra film så mykje som du filmar under dregg-sleppa og dreggopptakingane den dagen. Dette har revelusjonert havfiske og sportsfiske ellers, så her har du muligheten. Har ikkje registrert at det er laga ein film som illustrerer skikkelig dregging.

Endret av sigbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va som tusan Thor, eg har lett og lett i båten for eg var sikker eg tok den i innerlomma på jakken.

Ta vare på den eller send den til meg er grei, (Aurleveien. N-5440 MOSTERHAMN.) eg skal betale porto.

Den lå igjen på terrasen på hytta til Bergensgjengen, etter det vet jeg ikke hvor den ble av. Men håper noen tok vare på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.