Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandstreff 2007


Recommended Posts

Natuurlijk Øyvind dat gaan we doen, afspraak!! :angry::angry:

Dan hebben wij een overeenkomst Joost :angry:

Og til dere andre: ( spesielt deg Gismervik :angry: )

Språk oversetter :-D

Ps: Joost. Var det leselig det som jeg skrev, eller var det mye feil stavelser i oversettelsen?

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan hebben wij een overeenkomst Joost :angry:

Og til dere andre: ( spesielt deg Gismervik :angry: )

Språk oversetter :-D

Ps: Joost. Var det leselig det som jeg skrev, eller var det mye feil stavelser i oversettelsen?

Nei, var overraskende bra, ble imponert eg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få takket alle enda en gang, forrige post ble veldig kort grunnet guiding av vår nordligste deltager.

Takk til Thor for ordning med plass på havet og lån av utstyr, reddet hele treffet fiskemessig for min del :D

Takk til Affi for lov til å henge på slep samt Øystein og Rein Egil for gode tips og råd som gjorde sitt til at skata kom opp i båten.

En stor takk til Oz også for ”snuting” i særdeles høy klasse og knall bilder!

Ove Jan skal også ha en stor takk for en deilig dag på sjøen selv om det fiskemessig ikke akkurat ga for mye uttelling for min del. Men turen ga fruen andre plass i flatfisk konken!

23289_s.jpg

Lomra som skaffet fruen en hov :)

Ellers så må jo Karl Inge, Even og Helge takkes for supert opplegg. Fine hytter og genial belligenhet!

Ellers som nevnt tidligere så var alle smilende og glade, noe som i grunn bare skulle mangle med tanke på det helt fantastiske været som var. Snakk om griseflaks med tanke på været før og etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan hebben wij een overeenkomst Joost :D

Og til dere andre: ( spesielt deg Gismervik :lol: )

Språk oversetter :-D

Ps: Joost. Var det leselig det som jeg skrev, eller var det mye feil stavelser i oversettelsen?

Når jeg komuniserer, pleier jeg stort sett å snakke,....og det har gått helt fint frem til nå :o

Hvis du heller tar den skriftlige varianten liker jeg best norsk, selfølgelig kan du slå til med engelsk også.

Men de hieroglufene du ligger etter deg her, nei de passer best på en skøytebane sammen med tresko :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få takke for ei utrolig fin helg! Treffet ble over all forventning for min del!

7 nye arter (mye smått), nye bekjentskaper og hyggelig samvær på hytta!

Må få takke hele bergensgjengen for at dere så til de grader tok vare på meg!

Utsatt avreise fra Bergen for å plukke meg opp.

Kjøre meg rundt for at jeg skulle få nye arter.

Guideing og mange gode tips.

Og utrolig god mat og godt selskap på hytta.

Må også takke Joost for guideing både torsdag og lørdag, og tipsene du kom med skal snarest brukes i jakten på nye flyndrer!

Richard Kolbeinsen fortjener også takk for gode tips som resulterte i en flott lomre og en etterlengtet blåstål!

Og det nydelige været gjør ikke akkurat lengselen etter å flytte sørover mindre.

Hjalp heller ikke på at reisetiden min nordover ble 4 timer lenger, siden flyet ikke kunne lande i Tromsø p.g.a. tett snevær! Så det ble omdirigert til Bardufoss, og jeg ble den heldige vinneren av en 2 timers busstur nordover... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo gratulere med sju nye arter :lol:

Du fikk det vel akkurat som du ønsket, velkommen tilbake GStrike :D:o

Takker!

Artsjakten gikk over all forventning, og de 4 forskjellige kutlingene jeg fikk i Bergen gjorde det komplett! :o

Må takke Elin og Jan for glimrende guideing i microvika, + tellemannen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen......

Først og fremst vil jeg slenge ut en stor takk til Helge, Even, KIS og Hunter som gjorde en fremragende jobb med å skaffe en super plass og et yppelig arrangemang til treffet...

Moro å møte så mange likesinnede fiske folk.

Sender også en stor takk til Hunet og Fru Rønsingen som arrangerte mat på Hytta, de vartet opp med noen herlige måltider...

Sender oxo en stor takk til Gone_Fishing for en morsom og lærerik fiske tur i "conger-land", sjeldent lært så mye om ulike fiske metoder. Hadde en kanon tur uansett om fisken ikke ville sitte...

Takk også til Familien Davidsens for medbringing av glemt fiske stang...

Dette frister til gjentagelse...

På gjensyn!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått "summet" meg litt og svelgt alle inntrykkene. Jeg ble innlosjert på en hytte med kun fremmede, det tok ikke lange tiden før jeg følte at jeg hadde kjent alle over lengre tid takk for mottakelsen og oppvartingen :D

For meg så ble det først og fremst en lærerik helg, hvor praten har gått livlig om fisk, arter, kroker o.s.v. Hadde også med meg erfarne meitere på båttur i 2 dager og lærte mye av de.

Fisket var jo ikke så spesiellt for min del det ble kun de "vanlige" artene. Ikke samler jeg arter heller, jeg bare fisker jeg :P

Med det flotte været, flinke arrangørene og alle hyggelige deltakerne så ble dette en kjempehelg for meg så jeg gleder meg allerede til neste treff.

Edit: har ennå ikke kommet helt over at jeg kom hjem med et skrin fullt av perler :lol:

Endret av ovejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått "summet" meg litt og svelgt alle inntrykkene. Jeg ble innlosjert på en hytte med kun fremmede, det tok ikke lange tiden før jeg følte at jeg hadde kjent alle over lengre tid takk for mottakelsen og oppvartingen :lol:

Helt enig med deg her!

Dere er en fin gjeng, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra meg. Det er ikke all verdens kvalitet, men de ble bra til mobilkamera til å være.

23353_s.jpg

"Tryte i soloppgang."

23354_s.jpg

Even med ei flott lomre.

23358_s.jpg

Ny art - gapeflyndre! ca 150gr.

23355_s.jpg

Brukbart kjeft på den og.

23357_s.jpg

Ny lomrepers på Karl Inge.

23359_s.jpg

En av tre lomrer jeg tok under vestlandstreffet.

23360_s.jpg

Ser dere sandflyndra?

23361_s.jpg

Sandflyndredouble - begge veide over min gamle pers...

23356_s.jpg

Grønngylt.

23363_s.jpg

Blåstål i fin size.

23364_s.jpg

Vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg må si tusen takk til alle de blide, hjelpsomme, lær bort villige fjes som gjorde denne helgen så helmax super

Mine forhåpninger for treffet var så enkle som å ha det gøy, møte fjesa bak nikka og sanke mest mulig inspirasjon å lære nytt, noe som jeg fikk til gangs

Ikke i min villeste fantasier hadde jeg drømt om hva Helge S sin gaiding og instruksjon i havfiskets hemmeligheter og triks ^_^ og Even som storsinnet lånte meg lykke havfiske utstyret sitt :P for ikke å glemme Geir Åge som lot oss få henge på hans så perfekte oppankring :D skulle gi av fangst.

For lite ante det meg hva som lå å venta på 250m :P

Her pumpes lange opp og jeg "ut" :hailfs:

15042007220943suQ7kl62hF23.jpg?51

Her er det færdig pumpa :hailfs::hailfs: langene på 12.8 og 8,5 kg.

15042007220943Cm18M58N6N6q.jpg?18

min første hai

23397_s.jpg

Også det forfærdelige været :hailfs: Det var en kort sommer på Føyno den varte en langhelg :hailfs:

15042007220943l68NT1Bi4GXm.jpg?94

Til sist men ikke minst en stor takk til de som arrangerte dette treffet, for et MEGET vellykket treff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.