Gå til innhold
Fiskersiden

Trollingstenger


Esox Lucius
 Share

Recommended Posts

Salmon Surpreme 8,6

Trollingspö som går under betekningen Slitvärg. Ett mycket robust o stark trolling spö som vi har såld mera än 3000 spön under dom senasta 3 åren Kanonspö till ett suveränt pris.

4 st spön 599.-

10 st spön 1199.-

Pris: 299.00 kr Extrapris: 199.00 kr

Klippet fra www.sporting.se nettbutik/fyndlådan/trolling

Kjøp 10 stk for en tusenlapp, så har du en stund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatmastern er no dritt

få stangringer som medfører mer belastning på sena.....og så er litt rar å kjøre større fisk med... rar rygg.... ref til vener tur jeg hadde i våres

positive er at den ikke har retningsbestemt rygg..der ern uslåelig......kul design.....nærmest uknekkelig

men smak og behag vi fisker med det vi liker ikke sant?

workhorse er knall til planerfiske da særlig 7 fotern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg til Donkmanns replikk: så er det fordi det er noe slitsomt å sveive inn tonnevis av meter med sene med en 5- eller 6000 størrelse - spesielt de med runde sveivehåndtak. KOmmer du over de som er flate, så er de noe bedre å sveive med, men fortsatt må du slite når du sveiver inn. Selv ble jeg rimelig lei av det og innehar nå en del 7000 størrelser m/syncro. Langt bedre moment når man sveiver inn. 6000'ene duger som reserver eller til riggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fish logic 7 og ambassadeur seven er rimeligere og fult brukbare til rigg/planer

selv kjører jeg fish logic til rigg og Okuma magda 30 telleverk til planer

og jeg sier glemm 6 serie kjør 7 serie.....skulle du være så uheldig å få dobbel/trippel hugg skjønner du fort at du må ha snelle med MASSE sene....4-500 m

jeg klipper altid 1-3 m av hvergang for å slippe å ha klypene på samme sted hver gang pga slitasje på sena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke kjør de kraftigste! Lette 6-10 punds stenger er passe å fighte sjøørreten i fjorden med. Vit imidlertid at klassifiseringen av trollingstenger og havfiskestenger er to vidt forskjellige ting. Har selv hatt mye moro med sjøørret på 2-3 kilo på lette 8-fots trollingstenger, mens samme fisk på en kraftig 9-9,5-foter er en mer kjedelig affære å vinsje inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.