Gå til innhold
Fiskersiden

Hva skal vi finne på når havet blir tomt?


Erlend
 Share

Recommended Posts

Når skal noen ta tak i at fiskerne dumper fisk hvert år for hundrevis av millioner kroner??? Kjenner jeg blir mer og mer forbannet for hver slik sak jeg leser om...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/13/411139.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/13/411148.html

Beviset på at fiskebåtrederne ikke tar dette særlig alvorlig, kommer klart frem i deres uttalelse:

Sitat"Fiskebåtredernes Forbund mener saken minner om «storm i et vannglass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig provoserende!![ :) ][} :) ][ :) !] Når man i tillegg hører enkelte i fiskerimiljøet klage sin nød over at "sportsfiskere tar levebrødet fra oss", begynner jeg virkelig å lure på gangsynet i endel kretser[ :P ] Denne sløsingen med ressurser er helt hinsides, og burde straffes adskillig hardere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Vi hadde jo en underskrift kampanje der vi sendte et brev til fiskeriministeren med alle underskrifter vedlagt. Den dag i dag, etter 4 etterlysninger har jeg ENDA ikke fått svar. Rull mannen i tjære.

brevfiske.jpg

Offentlig arroganse er dessverre ikke noe nytt, Remy. Støtter rulling i tjære, dypp gjerne tullingen i fjær også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare mer og mer oppgitt, jeg... Rederne som tas for dette burde, i tillegg til annen straff, fått inndratt kvotene sine på livstid...

Det er jo også viktig å fjerne årsakene til fiskedumping, så som ordningen med at det betales bedre for større fisk enn liten fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Dette er utrolig provoserende!![ :) ][} :) ][ :) !] Når man i tillegg hører enkelte i fiskerimiljøet klage sin nød over at "sportsfiskere tar levebrødet fra oss", begynner jeg virkelig å lure på gangsynet i endel kretser[ :P ] Denne sløsingen med ressurser er helt hinsides, og burde straffes adskillig hardere!!

Tror i allefall det er overhengende fare for at den første yrkesfiskeren som klager sin nød om dødt hav til ett av forumets medlemmer hadde fått seg ei vinge...

For å beskrive hvordan jeg nok selv hadde reagert, velger jeg å sitere Ole Lukkøye Klemetsen i fra noe han sa etter at han hadde tapt en kamp: " Han kom på meg som ei vindmølle"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kleppe en av de ansvarlige stygt i gjellene, dra'n på land for å sjøldaue, for så å dumpe kødden?? Bare sånn til skrekk og advarsel ?[ :) ]

Spøk til side; man beynner å lure på de som sitter med styringa(Fiskeridep), i det hele tatt er i stand til å stave bærekraftig utvikling og ansvarlig forvaltning av ressurser[ :) ]

Dessverre ser det ikke ut til at det gjør noen forskjell hvem som sitter i ministerstolen, minner litt om den engelske serien "Yes, Minister" dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Samle Servietter... hahahahha

Du trenger da ikke det Øystein! Du driver jo med fluekasting som er en kunst og sport i seg selv. Du slipper dessuten bli avbrutt av napp og kjøring av fisk og kan bruke tiden til å lage pene buer i stedet!

Fra spøk til varme pølser:

Forselår at vi kommer opp med en mailadresse i departementene der alle medlemmen kan sende inn en link til dette innlegget, så skal vi se om det blir noe fart i sakene og kanskje vi en gang rundt 2010 får et svar på brevet. Hva med å sende linker til alle de departementsadressene dere klarer å grave opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere enn oss som blir forbannet.... Nå har vi Mr Lee på laget :-)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/13/411238.html

Sitat:- Vi må få en debatt rundt hvordan fisken behandles, og hvorfor disse verdiene ikke utnyttes bedre. Hadde dette skjedd i Korea eller andre asiatiske land ville du blitt hengt, en folkedomstol ville tildelt piskeslag. Med dagens teknologi kan du singelfryse småfisk og fikeavfall og samle alt i små containere og om nødvendig sende den til månen. Dette må da norsk fiskerinæring forstå, sier mr. Lee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Samle Servietter... hahahahha

Du trenger da ikke det Øystein! Du driver jo med fluekasting som er en kunst og sport i seg selv. Du slipper dessuten bli avbrutt av napp og kjøring av fisk og kan bruke tiden til å lage pene buer i stedet!

Fra spøk til varme pølser:

Forselår at vi kommer opp med en mailadresse i departementene der alle medlemmen kan sende inn en link til dette innlegget, så skal vi se om det blir noe fart i sakene og kanskje vi en gang rundt 2010 får et svar på brevet. Hva med å sende linker til alle de departementsadressene dere klarer å grave opp?

Kan jo begynne med å sende til fiskeriministeren:

svein.ludvigsen@fid.dep.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne mailen sendt håper alle følger på:

Har dere noen kommentarer rundt nedenstående link... Hvis dette er blitt sendt til noen som ikke har noe med saken å gjøre, hadde det vært fint å fått en mailadresse til rette instans?

https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...p?TOPIC_ID=2731

Med Vennlig Hilsen:

Lars Erik Eriksen

Mob: 92845246

Mail:lars.erik.eriksen@eniro.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.