Gå til innhold
Fiskersiden

Salar Fluer


RTellnes
 Share

Recommended Posts

Hei,

Fluer som er presentert på denne link; http://www.aktiv-fritid.no (lask/sø fluer). Pris på disse er; 59,- pr stk og 69,- pr stk for tube. Finnes det andre steder dvs butikker/nettsteder/direkte forhandlere i Norge/utland hvor vi kan kjøpe disse Salar Fluene til en rimeligere penge?

Mvh

Renè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Neppe!

Utrolig flott pris. 60 kroner for ei lakseflue. Galskap!

Hvilken er det du skal ha da...kansje jeg kan binde noen Salar fluer til deg for halv pris. Ellers har jeg jo en del andre mønster, som jeg har stor suksess. Ref: home.no.net/rovfisk/ (se under fluefiske, flueboksen. Eller på fiskersiden, fluer)

Ellers kan du jo sjekke her for billige fluer uten moms:

http://www.piscator-tackle.shopbasic.dk

10 DKK tubefluer

20 DKK dobbelkrok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Salar fluene fungerer veldig bra på eksklusive vald hvor fisken står i kø for å bite på hva som helst [ :D ]

Jsc: Det er polarfibre. Kjøpes hos Grandes fluefiske. Farger anbefalt: Sort, blå, chartreuse, og hvit. Hvit farge går det mest av, så hvis du har tenkt å lage mange ville jeg gått for 2 stk. Bindes inn buntvis. Som regel 2-3 hvite, 1 grønn/blå og svart på toppen.

Deretter festes det rød floss som gjeller. Øynene er laget med hulltang,julebind og sort permanent tusj. Epoxy som hode. Den går usannsynlig fint i vannet. Har tatt noen ørreter på den ja....

http://www.grandesfluefiske.no/Fluebinding...r/syntetisk.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Aktiv Fritid har ikke forstått det. Det har de aldri gjort. Først må de gjøre noe med servicen sin og tilsynelatende logistikken, så kan de kanskje vurdere å ta halvparten maks av de prisene de tar idag.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom fluene er av god kvalitet og de er ordentlig gjennomført mht utseendet så er det ingen ublu pris at det forlanges drøyt 40,- kroner for disse.

Det er jo tross alt snakk om håndtverk, hva betaler du f.eks snekkeren for timen? Fluebinding er jo håndtverk det også.

Men som sagt dette forutsetter jo at fluene er av god kvalitet. Jeg har prøvd en del fluer fra billige leverandører, inkludert mange av de engelske som nevnes på ulike fiskeforum, nevnes: selectafly, flymail, sportsflies m.fl. Dette er helt kurrante fluer, men det viser seg at norskproduserte fluer er jevnt over av en betydelig høyere kvalitet. Her tenker jeg både på holdbarhet, utseende, krokkvalitet og materialkvalitet.

Jeg skal ikke uttale meg om salar fluene til AF, da jeg ikke har prøvd disse, da jeg nå binder fluene selv - og ja jeg selger en god del av dem også! (Salarfluene er forøvrig ikke produsert i norden heller da - selv om det påståes av AF).

Men ellers vil jeg aldri kunne tenke meg å anbefale annet en norskproduserte fluer. Og det er ikke noe problem å få tak i da det er nokså mange fluebindere i Norge som binder for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er greit nok det du sier..men tenkt for men sinnsyk fortjeneste de har på fluene..tror de er bundet i afrika og hva tror du de betaler for dem? vil tippe mellom 5 og 10 kroner maks!

synes dette er utnytting av billig arbeidskraft.. jeg har selv kun hatt ei original salar. de holder greit nok..

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i innlegget jeg ønsker ikke uttale meg om salar fluene da jeg ikke kjennner kvaliteten på disse. Men det er nok helt korrekt som du sier at disse er produsert i Afrika.

Jeg ønsket bare å si at når det gjelder NORSKproduserte fluer så er det ikke så galt å betale mer enn det man gjør for masseproduserte fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart stor forskjell på fluer og fluer. Fra de billigste som er produsert i Afrika som er maskinbunden til Fluer håndbundne i Norge. Det er stor forskjell på Norsk fluer til norsk bundne fluer.

Det er fullt mulig å få tak i billige fluer av forskjellig kvalitet. Det er bare å leite på internett det så finner man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindekvaliteten på Salarfluene er ikke noe å rope hurra for. Jeg hadde med meg 20-30 stk i Orkla i år, og de ble slitt ut/ gikk i stykker like fort som feks Umpqua. Men derimot synes jeg at kvaliteten på selve bindematerialene virket ganske bra, selv om mange av de var en smule overdresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av erik

Bindekvaliteten på Salarfluene er ikke noe å rope hurra for. Jeg hadde med meg 20-30 stk i Orkla i år, og de ble slitt ut/ gikk i stykker like fort som feks Umpqua. Men derimot synes jeg at kvaliteten på selve bindematerialene virket ganske bra, selv om mange av de var en smule overdresset.

Enig. Synes alle fluene i Salarserien er overdresset, både tuber og krokfluer. Greit nok tildlig på sesongen og ved mye vann/ sterk strøm, men min erfaring er helt klart at tynt dressede fluer fisker bedre i mange tilfeller! Tror Frødin binder fluene sine for mye innrettet mot raske, strømsterke og store elver som feks Alta, hvor strømmen gir selv voluminøse vinger en typisk torpedoprofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.