Gå til innhold
Fiskersiden

Etterlengtet surf- og besøkstur til Bergen


Audun
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...og rustfrie Fox-tenger og Mustads tette glidebommer med katapult-søkkeløsning og drepende egenskaper anbefales på det aller heiteste... :lol:

Der sa du noe. Må få skaffa meg de bommene, er mye plagsomme måker i området her...

Grattis med flott lyr foresten, den hadde jeg nesten glemt... Hvor ble det av bildet av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til Audun, vi flirte ikke djevelsk av lyren din, vi hånlo og skrattet og gottet oss skikkelig. Å se trynet ditt da kunne jeg egentlig ha betalt litt penger for :D

Mvh Oz

Jeg elsker lyr... :)

Der sa du noe. Må få skaffa meg de bommene, er mye plagsomme måker i området her...

Grattis med flott lyr foresten, den hadde jeg nesten glemt... Hvor ble det av bildet av den?

Ja du Jan du Jan, den lyren sendte jeg rett til et betydelig varmere sted gitt...sammen med dasstette glidebommer og krokanfarga "kvalitets-tenger" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte ikke at den skata virkelig hadde bestemt seg for at det var den som skulle bli din art nr 107, når du hadde klart å slite vekk hele fortommen første gangen, så tok den like godt neste agn for å returnere denne :)

Skulle hatt bilde av de to selvlysende slangene side om side i kjeften på fisken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte ikke at den skata virkelig hadde bestemt seg for at det var den som skulle bli din art nr 107, når du hadde klart å slite vekk hele fortommen første gangen, så tok den like godt neste agn for å returnere denne :lol:

Skulle hatt bilde av de to selvlysende slangene side om side i kjeften på fisken. :D

Å ja, sant det Erling! Det har jeg glemt å nevne, bra du kom på det. Var i grunn helt supert at det ble akkurat sånn, jeg hater å legge igjen takler og sener i sjøen, særlig når det ryker på fisk...

Godt vi fikk ryddet opp i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, sant det Erling! Det har jeg glemt å nevne, bra du kom på det. Var i grunn helt supert at det ble akkurat sånn, jeg hater å legge igjen takler og sener i sjøen, særlig når det ryker på fisk...

Godt vi fikk ryddet opp i det :P

Bare takkel?

En kompis var med meg og resten av Ski havfiskeklubb ut på klubbtur på søndag. Det var en bra dag i Drøbakssundet med mangle flotte fisker. Mange seier over 3 kilo og 2 stk over 6kilo samt en torsk på over 11kilo i tillegg til flere pene hvitting og hyser ble veid inn.

Under en liten dø peride, skulle kompisen sjekk hvordan det gikk med konkurrenten på andre siden av båten. Han satte fra seg stanga på dørken og hvilte den møt rekka, mens snøret var i vannet. Han kom ikke mer en akkuratt rundt på andre siden av båten, før han hørte noe skriking fra de som sto ved siden av han. En fisk hadde bitt på takkelet hans, og dratt ned både sene, stang og snelle ned i vannet. Han løp tilbake, og hev seg over kleppen, men stanga hadde blitt dratt for langt ned i vannet, og han nådde ikke fram. :)

Halv time senere fikk en fisker som sto fremme i båten (kompisen sto bak) opp hele stanga med sene og takkel, men uten fisken. Snella trenger vel en smøring før videre bruk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en liten dø peride, skulle kompisen sjekk hvordan det gikk med konkurrenten på andre siden av båten. Han satte fra seg stanga på dørken og hvilte den møt rekka, mens snøret var i vannet. Han kom ikke mer en akkuratt rundt på andre siden av båten, før han hørte noe skriking fra de som sto ved siden av han. En fisk hadde bitt på takkelet hans, og dratt ned både sene, stang og snelle ned i vannet. Han løp tilbake, og hev seg over kleppen, men stanga hadde blitt dratt for langt ned i vannet, og han nådde ikke fram. :blink:

Halv time senere fikk en fisker som sto fremme i båten (kompisen sto bak) opp hele stanga med sene og takkel, men uten fisken. Snella trenger vel en smøring før videre bruk. :huh:

Hadde en lignende episode i sommer jeg og :angry: Problemet var at dybden her var 350-400 meter :o

Men for kjekke karer ordner det meste seg, ei dame på båten vi hang bak fikk på sulet mitt og etter å ha dratt opp stang,snelle og oppheng med 1 kg lodd fra dette dypet kom det nyinnkjøpte fiskeutstyret til 7000,- i rette hender igjen B)

Etter en uke i ferskvann og oppsmøring fungerer stang/snelle som aldri før :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.