Gå til innhold
Fiskersiden

Israpporter Oslo/Akershus-området 2006-2007


Arnstein
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

leser på nve at østensjø har 3 cm stålis men målingen var fra 20. desember. Noen som vet om isen er gangbar/fiskbar? nve har foresten en meget god side med isforhold i området ( http://jarle.nve.no/h/hbm/isdata/ostlandet.htm ) hvis den ikke er referert til tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit hvordan isen på Lysern er?

Tipper den er temmelig tynn. Du får neppe meg utpå der, og nå er det meldt mildvær noen dager. Store vannbassenger med vann skal kjøles ned, men kanskje isen er grei inni grunne bukter. Men på store og dype innsjøer legger isen seg stort sett i etapper, og dermed kan man fort bli lurt dersom man kun sjekker isen inni ei grunn bukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den er temmelig tynn. Du får neppe meg utpå der, og nå er det meldt mildvær noen dager. Store vannbassenger med vann skal kjøles ned, men kanskje isen er grei inni grunne bukter. Men på store og dype innsjøer legger isen seg stort sett i etapper, og dermed kan man fort bli lurt dersom man kun sjekker isen inni ei grunn bukt.

Takk da holder jeg meg unna der en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre skøytedager på Bogstad tør jeg si at isen der er god og trygg. Mellom 10 og 20 cm stålis. Ikke gå for nærme oset til Sørkedalselven og husk at Bogstad kan ha gasslommer. Har vært tjukt av folk der i hele jula, men etter det håpløse oppslaget i Aftenposten i dag var det ganske få folk som var utpå. Tipper generelle uttalselser fra politi og NVE om at all is er potensielt farlig å bevege seg på, og at is ikke noen gang kan garanteres å være trygg, har blitt solid mistolket av en engstelig journalist som skriver at isen er livfarlig på alle vann i hele Norge borstsett fra på Finnmarksvidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg is på skøytebanen til Norges Idresttshøyskole !!!

010120072345159EaI1eCYoE3f.jpg?64

Nei, fra spøk til revolver: Finnes det noen steder det er isfritt da, nå som det ikke er trygg nok is på mange av de mest spennende vannene og lakefisket fra land er helt ræva?

Noen som f.eks har vært ved Lutvann i det siste og sett om det er isfrie områder der? Kanskje øvre del av Akerselva? Sørkedalselva?

Kan selvsagt stikke til sjøen og fiske småtorsk og utgytt SØ :lol:

Eller vasse i overvann på et av småvannene me tilsvarende små fisk :lol:

Tenker hovedsaklig på kveldsfiske, dvs etter at det har blitt mørkt.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intrykk av at isen er bra på se mindre vannene, men at isen ofte er så dårlig langs land at det er umulig å komme seg utpå.

Var på Vågvann i dag, og vi fant bare et sted hvor isen var bra nok helt inn til land. Det var ved badeplassen i den enden mot Oslo. Der er det også bra med parkeringsplasser, tar nok turen i morgen også hvis været er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.