Gå til innhold
Fiskersiden

VEGA`s juletorsk


 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sto dere på det gamle ferjeleiet? Hvordan er bunnforholdene der?

Tror det kan stemme ja (første gangen jeg har vært der). Hvis du er kjent i området, så kjenner du sikkert igjen hvor bildet er tatt fra. Tok den der. Bunnforholdene virket helt greie. Mistet ett takkel der, men det var alt. Brodern og jeg fikk forøvrig også 4 hyser på samme sted. I tillegg fikk vi 8 småtorsk rett under brua (på sluk), men der tror jeg det var mye tare (satt meg fast og sleit med en gang jeg forsøkte med meitestanga der. Prøvde ikke igjen).

Endret av bullfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd eg ikke hadde med meg kamera igår når eg fikk fin torsk på ca 3.5kg på flue. :P Trodde virkelig at eg hadde fått en STOR sjøørret men da eg kjente de treige nøkkene mens den var på vei ned skjønte eg at det var juletorsk på gang.

Mange flotte fisk her. :huh:

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonfisk bullfrog. Jeg synes du skal legge ut bilde av mageinnholdet også, evt. i egen fangstrapport. Bare det bildet i seg selv er jo nesten like kult som fisken. Men bare nesten. For den torsken der var jommen grom. Forsidegutt til neste Lidl-reklameblad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det en liten tur på meg i romjula. Endelig litt plussgrader, så nå var det endelig mulig å komme seg ut! ;) Turen gikk til en kai i havneområdet her i Narvik.

Rigget opp surfstanga og ei mindre haspelstang, med hver sitt 2-kroks paternoster. Paternosterene bestod av gummislanger med varierende farger (takk Håvard!) noe perler, og sirkelkroker i størrelse 2 (owner) og 4 (mustad).

Agnet i dag var av type nødagn, d.v.s. spekesild. Hadde knapt fått ut begge stengene, før det nappet hissig på surfstanga. Var ikke noen særlig utfordring på surfstanga, og lot seg greit løfte opp de 3 meterne til kaia.

16384_s.jpg

Men hva var det? Er det ikke?

16385_s.jpg

Jo, Juletorsken! :D

Vekta var beskjedne 2,62 kg, men Juletorsken var feit og fin, og bar ikke synlig preg av å være noe havnebasseng-torsk.

Ellers kan jeg nevne at det ble en torsk til på 2,4kg, samt et par hyser, en sei og 5 sandflyndrer. En fin tur, bort fra godstolen, og dette må gjentas over nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinnerne kåret:

Vinner største torsk og 2 bøker fra VEGA-Bullfrog med en kanon torsk fra land på 15.3 kg!!!! :lol:

Vinner beste bildet-Gstrike med sine juletorsk :o En bok fra VEGA til Gstrike

Vinnerne bes sende snailmail adr på PM til Espen Ørud så kommer premiene i posten litt etterhvert håper jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinnerne kåret:

Vinner største torsk og 2 bøker fra VEGA-Bullfrog med en kanon torsk fra land på 15.3 kg!!!! :lol:

Vinner beste bildet-Gstrike med sine juletorsk :o

Vinnerne bes sende snailmail adr på PM til Espen Ørud så kommer premiene i posten litt etterhvert håper jeg :o

Grattis så mye til vinnerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Bullfrog og Andreas!

Virkelig en fantastisk fisk fra land, kan i farten ikke huske å ha sett større tatt fra land jeg-men det er kanskje tatt noen i Saltstraumen?

Gi meg et par år, Karl Inge. :D

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.