Gå til innhold
Fiskersiden

Karpefiske april/mai 2007 Frankrike


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En annen ting, kanskje noen har noe å komme med på det. Når man holder på med marerrod, finner bunnen, spodder opp plassen, legger ut krokagn, så sveiver man inn igjen markøren. Er det på en eller annen finurlig måte å la den bli liggende på når man ikke har båt? Eller kanskje mer realistisk, er det en måte å markere punktet den lå på.

Jeg har tenkt litt på dette tidligere og vurdert å bruke en laserpeker som man fester på en bankstick, en gren eller lignende med f.eks en tvinge. Burde kunne fungere bra hvis den står stødig nok. Den kan jo også slås av og på ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horre er et lykkehjul - og hvem som helst kan få diger fisk, og hvem som helst kan blanke. Skal man ha en konkurranse - så bør man dra til ufiskede strekninger av de større elvedeltaene - og så gi alle 14 dager til disp. Da først kan man snakke om konkurranse. Jeg har aldri sett på det som en utfordring å fiske en uke eller 14 dager i et kommersiellt vann i Frankrike - men det er ferie, avslapning - og underholdning (samt bedre ods enn i Norge). Konkurranse har jeg som Eirik opplevd svært lite av på disse turene :-)

Når det er sagt så er det bare å glede seg - for bedre avslapning og ferie skal man lete lenge etter!

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horre er et lykkehjul - og hvem som helst kan få diger fisk, og hvem som helst kan blanke. Skal man ha en konkurranse - så bør man dra til ufiskede strekninger av de større elvedeltaene - og så gi alle 14 dager til disp. Da først kan man snakke om konkurranse. Jeg har aldri sett på det som en utfordring å fiske en uke eller 14 dager i et kommersiellt vann i Frankrike - men det er ferie, avslapning - og underholdning. Konkurranse har jeg som Eirik opplevd svært lite av på disse turene :-)

Når det er sagt så er det bare å glede seg - for bedre avslapning og ferie skal man lete lenge etter!

Dummeste jeg har hørt... det vil jo alltid være en uhøytidelig konkuranse om den største eller flest fisker. Det merka en jo etter fjorårets Frankriketur det.. selv om det kanskje ikke er en uttalt konkuranse, så vil det jo være det allikevel. De eneste som påstår noe annet er jo de som får minst eller færrest fisk :)

Avslapning og kos... bøger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel - nå fikk jo jeg en av de mest ettertraktede fiskene i vannet Thor. Så den karakteristikken passer ikke helt på meg ihvertfall. Selvsagt vil alle ha fisk - men noen konkurranse har aldri jeg opplevd at det har vært i hvertfall - og jeg har vært i utlandet etter karpe i 12 år :-) Det er nok mest individuellt.

Men et nytt eksperiment på konkurransesiden kunne jeg godt tenkt meg å deltatt på. 1-2 uker på nye strekninger i Saone e.l - med kun norske fiskere. Det kunne blitt spennende - ihvertfall så lenge OP ikke er med :-) *lol*

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laser vater utgår :) Satser på å fiske rævva ut av de fleste norske som reiser ned uten dette uansett :D:);):D:D:D

Må ikke glemme kamera nå da! :D:D:D

Ellers er det alltid en konkurranse som lurer i bakhodet. Får dog en bedre feeling hvis man har fisket godt i forhold til andre, men selvsagt er det alt det andre som betyr mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.