Gå til innhold
Fiskersiden

Blålange ved Stord?


limanda
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi lå og fisket på ca 180 - 200m. Jeg hang bak båten til Tore Jan, men det var ombord hos oss vi fikk de største fiskene. Dette var tredje gang vi prøver her og vi har til nå fått 4 brosmer over 10 kg og mange mellom 8-10 kg. Vi har også til nå fått tilsammen 7 blålanger fra 4-11 kg. Det finnest helt sikkert større her nede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Er Sigurd utålmodig nå? Eller er det "cash for cristmas"-turen han er klar for?

Ganske sikkert ja..[ :D ]

Så dere gikk altså ikke dypere enn 180-200m for Blålanga? Spennende. Hvordan var bunnforholdene på lokaliteten? Skrent? Topp? Korall? Stein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

tipper ingen av dem sin :-) TJ SIN SA HAN JO.

Men meget pen fangst... på tide å få båten til Ståle på henger nå og dure innover !

Og med den ryggen du har KIS bør du strengt tatt ligge alngt unna havfiske!

Njo, men kan cb dra håbrann og storskate med sin rygg, skal vel jeg klare blålange med min. Det er jo sånn med rygg, at enten så er den grei, eller så er den ikke grei. At den kanskje ikke er grei etterpå er jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Vi lå og fisket på ca 180 - 200m

Ja, det var jo veldig grunt for blålanger. Regner med at dere er helt sikre på at det er blålanger? Men på den annen side, så er det jo veldig grunt strengt tatt for såpass store brosmer og. Så kanskje dere rett og slett har funnet en ny superplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kartet å dømme er dette innaskjærs fiske, her må det vel la seg gjøre å fiske i alt unntatt sterk nordavind.Mener å ha lest at på 70 tallet drev tidligere havfiskeguru Egil Holmedal og andre en del med isfiske her.De fikk mye pen gytetorsk og stor hvitting.Men det er vel lenge siden det var noen gode isvintre nå? Når det gjelder fiskedyp til brosme, så kan den i blandt gå forbausende grundt. Fikk brosmer på kyst meite ved Måløy, den største veide 6-7 kilo,og da fisket vi på drøyt 60 meter.I nord kan en jo få mindre brosmer ( opp til 4-5 kilo ) nesten helt opp på tørra, dvs. 15-20 meter. Men her er det jo også brosme i plagsomt antall.Hva brukte dere av agn,tackeltyper og krok til fangsten i Ålfjorden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Så dere gikk altså ikke dypere enn 180-200m for Blålanga? Spennende. Hvordan var bunnforholdene på lokaliteten? Skrent? Topp? Korall? Stein?

sitat:Ja, det var jo veldig grunt for blålanger. Regner med at dere er helt sikre på at det er blålanger? Men på den annen side, så er det jo veldig grunt strengt tatt for såpass store brosmer og. Så kanskje dere rett og slett har funnet en ny superplass

Stemmer at det ikke er mere en 18-200 meter. Vi ligger i kanten hvor det går nedover til omtrent 300 meter. Det er når vi kommer helt oppi kanten der vi treffer på steinbunn samt noe bløtere bunn vi treffer på fisken. Havner vi for langt fra kanten er det bare søylebunn og der er det bare svarthå og slikt dritt[} :) ]

Vi reagerte også på at det fantes blålange så grunt, men vi er 190% sikker på at det er blålange. Dersom noen forklarer meg hvordan jeg setter inn bilde her på forumet skal jeg fikse det[ :) ] Vi prøvde flere plasser rundt om i samme området men fikk ikke en dritt[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å sette inn bilder må du legge bilder ut på nettet, for eksempel kan du lage foto album hos fotoknudsen.no Når du har gjort det høyreklikker du på bildet, trykk på egenskaper, og kopierer adressen. Når du skriver et inlegg så trykker du på sett inn bilde knappen, limer inn adressa hvor bildet ligger og vips er bildet i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Utrolig grunt å få blålange ja. Jeg får de fra 3-400m og nedover. Lenger inn i Hardangerfjorden er det noen kanonplasser på blålange. På disse plassene hender det at det slenger litt hvitskate også. Her er bilde av svartskate.

[/img]]http://www.fotoknudsen.no/archive20/280720...g?64>[img]http://www.fotoknudsen.no/archive20/2807200514282141Etg5cfpKa568Bhlh3941/web/28072005142821UB89FKh17x7q.jpg?64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.