Gå til innhold
Fiskersiden

Grisestor sei!!


Rune
 Share

Recommended Posts

Den er minst 110cm lang,åssen vekt har den da?

110 cm? I så fall väger den knappast över 20 kg. Jag har landat ett antal mellan 17 och 18,7 kg och minns jag rätt så var den på 18,7 kg 130 cm lång. Dom 17-kilos jag sett var 120-125 cm långa. Tycker ovanstående ser ut att väga max 20 kg, men det är svårt när man inte ser hela fisken ordentligt......Tror nog man får ta Söröyafiskarna med en nypa salt....Söröya är knappast känt för stora sejar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 cm? I så fall väger den knappast över 20 kg. Jag har landat ett antal mellan 17 och 18,7 kg och minns jag rätt så var den på 18,7 kg 130 cm lång. Dom 17-kilos jag sett var 120-125 cm långa. Tycker ovanstående ser ut att väga max 20 kg, men det är svårt när man inte ser hela fisken ordentligt......Tror nog man får ta Söröyafiskarna med en nypa salt....Söröya är knappast känt för stora sejar.

Fisken er nok mer som 140cm spør du meg.

Sørøya? Står Møre i teksten her gitt. Har hørt om en yrkesfisker som fikk 3 fisk på tilsammen 60kg ferdig sløyd og levert til mottak på Sula, så dette er nok av de råeste seiområdene du finner

Edit: regner med at du har fått fiskene dine på Røst? Det kan vel også sies at Røstfisk ofte er veldig slank. I tillegg er denne fisken tatt i februar. Da er den vel også rimelig full av rogn

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken er nok mer som 140cm spør du meg.

Sørøya? Står Møre i teksten her gitt. Har hørt om en yrkesfisker som fikk 3 fisk på tilsammen 60kg ferdig sløyd og levert til mottak på Sula, så dette er nok av de råeste seiområdene du finner

Edit: regner med at du har fått fiskene dine på Røst? Det kan vel også sies at Røstfisk ofte er veldig slank. I tillegg er denne fisken tatt i februar. Da er den vel også rimelig full av rogn

Nja, det var någon som skrev om att det var vanligt med 20-kilos se på Söröya....Jo, fiskarna är tagna på Rösthavet., men slanka var dom inte. Är fisken på fotot 140 cm så är den rejält tung. Synd att den inte blev vägd ordentligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 cm? I så fall väger den knappast över 20 kg. Jag har landat ett antal mellan 17 och 18,7 kg och minns jag rätt så var den på 18,7 kg 130 cm lång. Dom 17-kilos jag sett var 120-125 cm långa. Tycker ovanstående ser ut att väga max 20 kg, men det är svårt när man inte ser hela fisken ordentligt......Tror nog man får ta Söröyafiskarna med en nypa salt....Söröya är knappast känt för stora sejar.

Sørøya er ikke kjent for de største seiene, men i kantene på grunnenne et stykke ut i havet (f.eks. Raasa) fra Sørøya tas det gjevnlig STOR sei! Min største sei fikk jeg faktisk på Sørøya i sommer. :) Den var på beskjedne 14,7kg og var ca 1,10 lang.

Jeg er fremdeles IKKE i tvil om at seien er 25-28kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørøya er ikke kjent for de største seiene, men i kantene på grunnenne et stykke ut i havet (f.eks. Raasa) fra Sørøya tas det gjevnlig STOR sei! Min største sei fikk jeg faktisk på Sørøya i sommer. ;) Den var på beskjedne 14,7kg og var ca 1,10 lang.

Jeg er fremdeles IKKE i tvil om at seien er 25-28kg :angry:

Där ser man....Var själv på Söröya i somras och hade på ett par sejar som jag bedömde runt 10 kilo ganska nära land.......Dock har jag hört få rapporter om 12 + sej från Söröya men det är ju en bit till Raasa så om fler åkte dit skullle kanske Söröya hamna på sejkartan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.