Gå til innhold
Fiskersiden

Er det korrekt?


rikky
 Share

Recommended Posts

bra det satses her i landet og! :angry:

blir jo spennende dette, sølvkroken er definitivt ikke min favoritt når jeg leiter etter fiskeutstyr (bortsett fra sluker da), kanskje det endrer seg etterhvert?

synes Mustad har levert mye bra de siste to årene, masse nytt til kystmeite og havfiske, og mange sjapper i inn ogutlandet fører disse produktene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det satses her i landet og! :angry:

blir jo spennende dette, sølvkroken er definitivt ikke min favoritt når jeg leiter etter fiskeutstyr (bortsett fra sluker da), kanskje det endrer seg etterhvert?

Med tanke på prispolitikken som har vært ført både fra Sløvkorken og AF, forventer jeg næggu ikke mye positivt fra den fusjonen gitt :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg tenker, tor denne fusjonen vil føre til noe positivt. her blir sølvkroken og biltema nevntdrag, dårlig gjort mot Biltema sier mange.......

Sølvkroken og Biltema?

Skjønner ikke helt, men er det Nordic (AF) du kaller biltema i denne forbindelse?

Greit nok at Hardy har vært overprisa i lengre tid fra Sølvkroken sin side, men det har jaggu Loomis også vært hos AF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var jo så mye bedre før i tiden sier folk.

Men har Sløvkroken noen gang vært bra?

Er det noen som har noe av Sløvkroken som ennå er oppe og går.

Ooops. De lagde kanskje noen fiskevesker og sluker som var ok, men er det noe mer som var bra med Sløvkroken?

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var jo så mye bedre før i tiden sier folk.

Men har Sløvkroken noen gang vært bra?

Er det noen som har noe av Sløvkroken som ennå er oppe og går.

Ooops. De lagde kanskje noen fiskevesker og sluker som var ok, men er det noe mer som var bra med Sløvkroken?

Sløvkroken var vel de som introduserte Shimano til oss Nordmenn, og jeg vil si at det var bra, men ellers så er det vel kun spesialen med røde prikker jeg vil huske de for......

Mye RÆL som har kommet fra dem de siste 10 årene

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkroken og Biltema?

Skjønner ikke helt, men er det Nordic (AF) du kaller biltema i denne forbindelse?

Greit nok at Hardy har vært overprisa i lengre tid fra Sølvkroken sin side, men det har jaggu Loomis også vært hos AF.

nei, som jeg skrev, Sølvkroken og Biltema blir nevnt i samme åndedrag, dvs. de blir sammenliknet kvalitetsmessig....forstår du hva jeg mener nå? :P:P

men Aktiv fører bra merker, og sølvkroken har jo blitt litt bedre etter at de gikk over til Tica sneller og stenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at de slår seg sammen er vel noe de gjør får å få støre andel i norge

det som er synd er at de kan presse priser slik at de små aktørene i markede blir borte

at prisene går ned er jo bra det får det har jo vært kunstige høye priser på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat fra agderposten: "Ifølge en pressemelding fra selskapene har Sølvkroken AS og Nordic Outdoor AS i dag skrevet en intensjonsavtale om å gå sammen i en felles strategisk allianse"

For meg så høres ikke dette ut som noe fusjon ???

Kan tenke meg avtalen innebærer at de skal "utfylle" hverandre og samarbeide om markedsføring, distribusjon og salg av sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat fra agderposten: "Ifølge en pressemelding fra selskapene har Sølvkroken AS og Nordic Outdoor AS i dag skrevet en intensjonsavtale om å gå sammen i en felles strategisk allianse"

For meg så høres ikke dette ut som noe fusjon ???

Kan tenke meg avtalen innebærer at de skal "utfylle" hverandre og samarbeide om markedsføring, distribusjon og salg av sine produkter.

Høres litt sånn ut for meg og. Litt på grensa til prissamarbeid i grunn...

Det er åpenbart at de søker i sammen for å fronte de største kundene (kjedeforretningene) når innsalgene starter.

Mulig det... Sølvkroken og de store kjedene er jo ganske begeistret for hverandre... Noe som er litt av grunnen til at jeg sjelden handler utstyr på G-sport... I tilfelle må det være snakk om neste år, innsalgene er vel godt unnagjort hos de aller fleste oppegående butikker nå.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok riktig at de skal fronte salget i fiske norge. det etr så synd får det er mange små som ikke vil klare seg.det blir litt domt det hele.

kjdene får inngen fri het til å handle til andre aktører, som har fiske saker og,

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) derfor er det viktig at vi som driver et aktivt sportsfiske året rundt benytter oss av de mindre aktørene på markedet.jeg syns de fortjener det.mange er på full høyde med de store både på pris og kvalitet.

dette bør man kanskje tenke på neste gang man på død og liv skal handle i utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har ikke noe med svart maling. men tror du at det kommer oss som handler til gode.

svart maling er kun et utrykk for negativitet, som jeg syns det ble en del av her.

Sett at felles distribusjon (hvis avtalen inneholder det) kan føre til lavere kostnader for butikkene ? ikke vet jeg, ikke tror jeg så mye heller.

Tiden vil vise, men det trenger ikke være utelukkende negativt at det inngås samarbeid på slike områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av alle de lokale sjappene som hadde alt vi laksefiskere ønsket oss?

De gode, gammeldagse slukene, maxima-spoler som rommet kilometervis av line. (med gunstig pris)

Hørgårdstengene, som var laget for å tåle en støyt.

Vi fikk til og med kjøpt det meste på brodeributikker eller landhandelen på tettstedene langs elva !

Og den fantastiske servicen på sportsbutikkene i byen. Der stod det alltid en "gammel" ekspert på deler, sneller etc. Og vi fikk alltid kjøpe reservedeler til våre amb.sneller der. Alt lå sirlig pakket i "bortgjemte" skuffer og skap !

Så kom de store aktørene og rensket butikken for alt godt (som vi hadde behov for).

Nå var det Aktiv fritid som gjaldt. Og "guruen" bak disken skjemtes hver gang vi kom.

Det ble ikke handlet en dritt, ihvertfall ikke av oss.

Nei det var nok bedre før ja. Da gjorde vi mange kupp, fikk mere og betalte mindre !

Nå er det de store aktørene som bestemmer hva som skal stå i butikkene, ikke de som står bak skranken og føler på lokalbehovet fra kundene. Og jo større de er, desto mere makt.

Nå koster ei "jernplate" les:sluk en liten formue. Og ofte er krokene,ringene,svirvelen så dårlig at det må byttes ut. Hvis treblekroken og svirvelen i det hele tatt er med i prisen da :rolleyes:

Nå kom heldigvis Trønderskeia, Pirat, Buch Spesial etc. fram i lyset igjen. Men det er en god del som er forsvunnet. Jeg savner dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som skremer mest for meg, er at hvis du ikke har litt peil så selger de deg stenger,sneller, av merker som butikken har bonus får å selge.

er det riktig, du er ikke tvunget til å kjpe det, men en person som ikke har hatt,eks, fluestang før kan få feil utstyr etter min mening,

det er ikke aldid lett å stå i butikk å hjelpe fiskere. og ikke hvis de er bundet av avtaler :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.