Gå til innhold
Fiskersiden

Ut på tur - Nå med liten rapport


westside
 Share

Recommended Posts

Da ble det endelig fisketur på meg og Kenneth igjen imorgen tidlig, jeg lovet ham Lange sist vi var på denne plassen - men det endte med at det var jeg som dro opp denne arten og ikke han :) Denne gangen lover jeg ham ingenting, men skal prøve så godt vi kan. Jeg kunne tenkt meg å rundet av denne sesongen med en ny art eller en ny pers, så krysser fingrene og gir jernet - og han kunne tenkt seg å runde av sesongen med en Lange uansett størrelse.

Turen starter 0800 tiden imorgen tidlig og så får vi se når vi ender kystmeite turen, ønsk oss lykke til :) Rapport kommer uansett fangst, må teste ut det nye digital kamera mitt så.

Ellers godt nyttår alle mann og ha en nydelig nyttårsfeiring på søndagen, jeg skal jobbe fra 1900 - 0700 så blir lite sosiale aktiviteter på meg den kvelden dessverre.

Rapport

Ja da kom vi oss ut imorges før hanegal og tusset ut på fjellene i skumringen med alt håp på topp. Rigget opp to-tre stenger hver å fisket for harde livet, bunnmeite statisk og aktivt og duppmeite. Men resultatet ble tynt, artene som ble samlet idag var kun Sandflyndre, Hvitting og Torsk. Er veldig dårlig med fisk å få i disse trakter i disse tider og må nok bevege på oss videre til andre plasser i andre byer neste gang vi skal ut. Men fikk tatt noen bilder med det nye kamera mitt da, det var litt alrait.

16142_s.jpg

16144_s.jpg

16145_s.jpg

16147_s.jpg

16148_s.jpg

16149_s.jpg

16150_s.jpg

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På to og en halv turer med Martin til "vika" har vi fått opp ei lange, og mista ei. I tillegg til Martins tidligere langefangster herfra, tyder det på at langa liker seg her. Sjansene burde være til stede, hvertfall.

I sommer skal jeg ta ny Vestfoldsrekord der. :)

Lykke til gutter, ser frem til rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uvanlig fangst ja det var dagen beste og eneste som kom opp av det store våte matfatet

Eller matfat er vel ikke rette ordet etter 5 timer med makrell på kroka

Om det var Lidel takkelet eller det tomme matfat som var skylla for den (store) uvanlige fangsten er vell opp till vær og en å lage sin egen mening om

Sandflyndra fikk friheten tell bake, krabba på 600 Gr ble ett kvelds smørbrød for mora til fiske kollegan min Igor :)

020120072257BE3EPCF6qjO9ioE5vv.JPG?58

020120072217AcKp24wuFjCN7nT7cu.JPG?61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.