Gå til innhold
Fiskersiden

Stang vs snelle dilemma :(


Gjest BanJon
 Share

Recommended Posts

Oppdatering:

Jeg har fjernet det som var langt inn i første posten her, siden det var ganske avslørende hvis rette vedkommende skulle komme til å lese innholdt (som skal være hemmelig fremdeles). :D

Takker igjen for alle fine svar og synspunkter som dere har kommet med.

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye stenger i 5-15gr, 5-20gr og 10-30gr. Alle i 9 fot. På alle disse stengene foretrekker jeg shimano 2000str, syns dette blir akkurat passe. Bruker t.o.m 2000str på 13 fot Milo Match, så lenge jeg ikke trenger baitrunner. Men skal sies at jeg kun har sneller med bakbrems, og de ser vel litt større ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i dag vil gjerne bruke tynne multiliner og dermed kan en gå ned på snellestørrelse slik at de på de fleste ok kombinasjoner så vil det i utgangspunktet kunne se ut som snellen er liten i forhold til stangen (spesielt ut fra om man har vært med i gamet en stund og er vant til "det gamle synet"). En snelle med frontbrems vil forsterke inntrykket da de synes mindre enn en med bakbrems. Så vekk med synsinntrykkene såp lenge snellen og stangen begge er dimensjonert for det fisket som skal utføres eller ønskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.