Gå til innhold
Fiskersiden

Årsrapport Fiskekongen 2006


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Dette har vært ett år som ikke har gitt allverdens fisk, men som jeg føler jeg har utviklet meg ganske mye. kanskje mest på båtsiden. Ingen spesielle store fisker har kommet på land, selv om enkelte fisker lå langt inne som 10+ seien på Røst, den står nok høyt, siden den var vrien.

sei.jpg

Denne seien på 12,8kg lå virkelig langt inne, og det er lenge siden jeg har vært så glad for en fisk.

torsk_edited-1.jpg

Denne torsken bikka 10kg akkuratt

Lange20,6kg_10graderen.jpg

Lange 20,6kg

Lange20kg_10graderen.jpg

Lange 20kg

Lange20staaende10grader.jpg

Samme fisken som over

flex.jpg

Her kjøres det 20kilos lange

rr_gapeflyndre130.jpg

denne Gapeflynda ander jeg ikke hvor mange turer jeg hadde for å få lurt. Men det var MANGE!!

rr-sandflyndre760g.jpg

Sandflyndre 760g, tatt i begynnelsen av året.

Suter%202560.jpg

Suter 2560g som ligger i vannskorpen inne på stranda

Karpe%202820g.jpg

Karpe 2820 nydelige gram. Ikke av de største, men for en nydelig fisk.

vederbuk.jpg

Min første vederbuk over kiloen. Denne veide rett over 1575g

brage.jpg

Dette er Brage sin første fisk!

blakjeft.jpg

Det ble også endel fiske etter denne arten.

Her er filmen vår fra 10 graderen i år som også ga gode minner dette året. Her fikk jeg 2 langer over 20kg, 6 over 10kg og mengder med mindre fisk.

Turen fra Røst er vel noe av det som har gitt mest minner (varige men ref. Wilhelm sin dress) Men har endel fine meitenetter etter Suter og Karpe som har vært helt nydelige. Samt testturen etter havål, hvor vi overnattet i min 18foter i stiv kuling, og var sjøsyke begge mann i ett døgn. og turen med AOF og ViMenn for å teste båter nå i høst. Dette er vel de tingene som har festet seg godt. Samt alle nye og gamle bekjentskaper som jeg har vært på tur med.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppsummering dette Fiskekung. snasne fisker, rett og slett! Stor lange og blåkjeft... ønsker meg... Har du en ledig krok i båten en tur i år slenger jeg meg gjerne med. Er renslig og oppfører meg relativt bra :D

Håper 07 blir et vel så bra år som 06 for deg!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke være med lenger?? Har du gitt opp :)

Har du ikke båten din lenger?

Hehe, neida, jeg har båten men er ikke lenger med i team avkroken. Klarte ikke kvalikkravene så jeg dumpa ned på farmerlaget. B)

Er egentlig ikke så innmari klar for å være med i år heller...hvis jeg får tak i et mannskap så kanskje seinere en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.