Gå til innhold
Fiskersiden

Tyver på ferde, stjal alle fluestengene mine...


Frank Melhus
 Share

Recommended Posts

Hva med å etablere en offentlig "SJÅLET-LISTE"?

For eksempel her inne, som hele fiske-Norge kan innrapportere og beskrive sitt stjålne utstyr på; hva slags utstyr, kjennetegn, eier, stjålet hvor og når med mer.

Blir denne lista godt nok kjent, så kan alle hele tiden sjekke opp utstyr som det i en eller annen sammenheng sås tvil om, mot denne lista. For... det er ikke få fiskere som kjenner til denne siden, og som bruker den hyppig. Slik gjør vi det mye vanskeligere for de som vil omsette tyvegods. For det er nå engang slik at det ikke nødvendigvis er narko-Per borti gata som er den skyldige, men kanskje noen ganger de vi minst ville mistenke... derav sitter mange på stjålet utstyr, uten i det hele tatt faktisk å være klar over det.

Dette må være en liste som kun har oppgaven som en referanseliste. Så får det være opp til leseren selv å ta affære, dvs. eventuell oppfølging av sak, anmeldelse med mer.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje produsentene burde merke alt fiskeutstyr med et serienummer, som så ble automatisk knyttet til eieren ved kjøp? Dette ville medføre at serienummeret måtte slipes vekk fra stenger og sneller, og følgelig ville et slikt objekt være mindre attraktivt. Hvem ønsker (og tør) gå rundt med ei stang som viser synlige tegn på å være stjålet?

Jan.

Sage har hatt dette i alle år og nummeret skal bli registrert hos forhandler (pga garantiordningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst en av stengene dine har vel mine fingeravtrykk, Frank, så vi får håpe ikke jeg kommer i klisteret :D

Du må bare låne stang av meg sålenge, hvis fiskesuget er prekært.

Jan.

Det stemmer at det er dine fingeravtrykk på to av stengene mine...syntes du siklet litt vel mye på dem sist gang...så da er det jo den klassiske "motiv og mulighet" diskusjonen da Jan...du var vel i nærheten av Kolbotn 22 desember? he he.

Takk for tilbudet om lån av stang. Var desperat 28 januar så jeg kjøpte meg en Slate Elite #5 til halv pris :P

Vi får ta en tur etter SØ snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å etablere en offentlig "SJÅLET-LISTE"?

For eksempel her inne, som hele fiske-Norge kan innrapportere og beskrive sitt stjålne utstyr på; hva slags utstyr, kjennetegn, eier, stjålet hvor og når med mer.

Blir denne lista godt nok kjent, så kan alle hele tiden sjekke opp utstyr som det i en eller annen sammenheng sås tvil om, mot denne lista. For... det er ikke få fiskere som kjenner til denne siden, og som bruker den hyppig. Slik gjør vi det mye vanskeligere for de som vil omsette tyvegods. For det er nå engang slik at det ikke nødvendigvis er narko-Per borti gata som er den skyldige, men kanskje noen ganger de vi minst ville mistenke... derav sitter mange på stjålet utstyr, uten i det hele tatt faktisk å være klar over det.

Dette må være en liste som kun har oppgaven som en referanseliste. Så får det være opp til leseren selv å ta affære, dvs. eventuell oppfølging av sak, anmeldelse med mer.

Jan.

Genial idè, tror Foto.no har noe lignende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Forbasket svineri det her. Er en på Gjøvik som fikk masse av utstyret sitt fjernet fra en låst bil i høst/vinter.

Tror nok undertegnede blir mere forsiktig til våren, her har stenger, skrin, ekkolodd, vhf osv osv stått ferdig montert i båten... Nå ser jeg båtplassen fra vinduet mitt, men ikke bestandig en er hjemme.

Uansett, håper forsikringen dekker det meste (men kan gå lang tid).

Tenner litt på idéen om en "Stjålet liste" her på forumet...

Ligger jo ofte mye billig på både finn og qxl som andre skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Skummer gjennom stjålet-tråder for å se på hva andre har opplevd.

Fikk marerittet rett i trynet i helga.

Fikk bilen min ramponert i helga, der dører pg panser ble ripet opp og bulket, dørlåser rasert og tilslutt vindu knust. Inne i bilen lå bla. mine tre yndlingstenger og sneller.....borte!

Fy ***** det var bittert å stå i boxeren utenfor stuedøra mi på søndagsmorgen og gni søvnen ut av øynene, mens synet av dette åpenbarte seg i min egen oppkjørsel. Jeg lå ca 4 meter i luftlinja og sov fra åstedet, og hørte ikke en pøkk.

sat** i helvetes narkogærninger...

Heldigvis fikk de ikke med seg ting de ikke rakk fram til fra vinduet de knuste, bla tre fluebokser, guideline xts enhånds, full pakke med sluker,søkker og stasj i et digert slukskrin, dyre vadebukser og sko.

De hadde pgså gjort et mislykket forsøk på bilstereoen (som forøvrig er rævva),

Mine dyrebare, ut-av-produksjon XOOR-briller til 1500,- lå rett foran nesa på kjeltringene også, men ble heldigvis oversett. Takk og pris, disse er uerstattelige.

Nå gjenstår det å se hva forsikringsselskpet sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå som svarte !

H*** idioter ! Marerittet er innbrudd i bila med fullt av fiskeutstyr til en liten formue. Og ramponert bil er også ille ! Nådeløst frekt, så nære husveggen. Du må ha godt sovehjerte :)

Men forsikringen dekker utstyret og skader på bil. Men det er ikke bra å miste uerstattelige eller private ting.

Si fra hvis du mangler fiskeutstyr til resten av sesongen !

Feitmark har jeg også til overs, hvis du skulle ha bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har børsta støvet av andrevalgsutsyret i kjellern, så det får duge. Men trivselen blir nok ikke det samme som med godtstanga og snella.

Wobbler-utstyret får jeg bare klare meg uten foreløpig.

Kjøpte ei wobbler stang idag da , og mulig jeg løper ned til Agdar etter baitrunneren han har på tilbud også.

Men dæven hvor rart det er å liksom planlegge fiskedøgnet i hodet, for bare å måtte arrestere seg selv med "hallo, du har ikke den stanga lenger", og "du klarer ikke å kaste dit uten den snella" osv...

Absurd.

Men hallo, ingen har dødd (selv om det føles sånn)

Men feitmark derimot sølvreven....

:)

Neida, jeg har da en bøling i kjellern enda jeg.

Var faktisk på plena mi og lystret den natta inbruudet var. la meg kl 2, helt utslitt og krokrygget. Falt vel fort i koma. Sikkert derfor jeg ikke hørte en pøkk av ruteknusinga. Samboeren, som våkner bare jeg klør meg i øret om natta, var seffen på nattevakt den natta. Hadde nok tatt dem hvis hun hadde vært hjemme, men da hadde jeg ikke vært i stua mi nå tipper jeg. Hadde nok vært plassert i celle 13 på Tunga Kretsfengsel, avd. for dem som grisebanker, torturerer og bruker brekkjern på tyver av fiskeutstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig rygget jeg ut av garasjen idag før jobb, og trykket på knappen for å lukke garasjen... Ser at den begynner å gå, og drar....... som hver dag. Kommer hjem igjen 7 timer senere og ser at garasjen står åpen... Får nesten hjerteinfarkt da jeg vet at alt fiskeutstyret mitt er der inne. Dette er en garasje i et borettslag...

ALT er der.. FLAKS!! Uff.... Fiskeutstyr for 30.000,- tipper jeg... Viser seg at garasjeåpneren min har tatt kvelden på et vis.. Vil ikke gå ned, bare går opp igjen halvveis nede.

Takk og pris at jeg ikke bor på Tøyen eller Grønland i Oslo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.