Gå til innhold
Fiskersiden

Tyver på ferde, stjal alle fluestengene mine...


Frank Melhus
 Share

Recommended Posts

Året sluttet dårlig for min del.

Tyver hadde brutt seg inn i garesjeboden min og stjålet 4 fluestenger, 3 haspelstenger og div sneller.

I tillegg har de tatt med seg bellybåten min, forsøkt å få med Pontongbåten, og tatt fiskeveska mi med innhold. Berghaus sekken min, Jaktstøvler...snowboard.

Håper forsikringa dekke det meste av det som er borte.

Det meste er jo mulig å kjøpe på nytt, men min spesialbestilte håndlagede st.croix stang kommer jeg til å savne.

Trodde virkelig ikke at fiskeutstyr var attraktivt tyvegods, men jeg kommer til å oppbevare det inne i leiligheten fra nå av...

Frank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året sluttet dårlig for min del.

Tyver hadde brutt seg inn i garesjeboden min og stjålet 4 fluestenger, 3 haspelstenger og div sneller.

I tillegg har de tatt med seg bellybåten min, forsøkt å få med Pontongbåten, og tatt fiskeveska mi med innhold. Berghaus sekken min, Jaktstøvler...snowboard.

Håper forsikringa dekke det meste av det som er borte.

Det meste er jo mulig å kjøpe på nytt, men min spesialbestilte håndlagede st.croix stang kommer jeg til å savne.

Trodde virkelig ikke at fiskeutstyr var attraktivt tyvegods, men jeg kommer til å oppbevare det inne i leiligheten fra nå av...

Frank :)

dette var leit! :P spesielt med den spesiallagde stanga. fiskeutstyr er desverre atraktivt, lett å selge etterpå.

en gang å i mellom har diverse tyver en runde i båthavnene her i Stavanger/Sandnes, og det stjeles fiskeutstyr/Gps, og andre saker i store mengder.

tipper dette blir solgt i andre land...

uansett: føler med deg, det må være skikkelig kjipt at noen har brudt seg inn i DIN bod, og tatt DITT fiskeutstyr.....(håper det ordner seg til det beste for deg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold utkikk på finn, qxl, forumet her, og andre tilsvarende fora - har en tendens til å dukke opp på et vis. Husk også å anmelde forholdet - større sjanse å få tilbake om det skulle bli beslaglagt i en eller annen forbindelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke risikabelt med sjokkfortommen rundt balla da? Kan jo ødelegge stanga... Kunne jo bruke de folka til å fore opp en ny plass med, hvis ikke fisken er kresen da......

går greit det, surfstengene har uante reserver, og jeg tipper denne personen vi prøve å følge bevegelsen så godt han bare kan med hysteriske unskyldninger og høye hopp, som sef. ikkehjelper, det er tross alt snakk om FISKEUTSTYR!

en annefaktor er jo om det er en myk sjokkfortom, eller en mindre elastisk en. jeg anbefaler Amnesia 40lb, farge orange til denne bruken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe møkk når noe slikt skjer! Ang. forsikring og dekning av fisketstyr så har posten her nede i Australia klart å rote bort 3 av mine fiskestenger!! Fikk ikke lov til å ta dem med på bussen her nede så måtte sende dem. Noen som vet om full reiseforsikring dekker dette? Betaler 7000kr i året for den forsikringa, så bør vel være god for noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til trådstarter og mannen med postproblemer!!

Den første ser ut til å være en grei forsikringssak selv om egenandelen vil gjøre det til et tap uansett :)

Til gutten i Australia er det bare å håpe at kvittering for sendte gjenstander med verdi er i hende... Ellers kan du ha et trist problem. Vet ikke hvordan det er der nede, men her i Norge sender jeg alt med større verdi enn si 800-1000kr med Norgespakke (forsikret). Selv om jeg finner det rart at man ikke behøver å oppgi varens karakter eller verdi når en sender disse :) Det dekkes jo opptil 10 000kr for tap..

Og jeg istemmer alle forslag om offentlig pisking, spissgang eller tilslag med surfstang på edlere deler for førstnevnte forbrytelse!!!! :) Du får håpe dem er fjerne nok til å legge sakene ut på QXL, Finn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje produsentene burde merke alt fiskeutstyr med et serienummer, som så ble automatisk knyttet til eieren ved kjøp? Dette ville medføre at serienummeret måtte slipes vekk fra stenger og sneller, og følgelig ville et slikt objekt være mindre attraktivt. Hvem ønsker (og tør) gå rundt med ei stang som viser synlige tegn på å være stjålet?

Minst en av stengene dine har vel mine fingeravtrykk, Frank, så vi får håpe ikke jeg kommer i klisteret :)

Du må bare låne stang av meg sålenge, hvis fiskesuget er prekært.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje produsentene burde merke alt fiskeutstyr med et serienummer, som så ble automatisk knyttet til eieren ved kjøp? Dette ville medføre at serienummeret måtte slipes vekk fra stenger og sneller, og følgelig ville et slikt objekt være mindre attraktivt. Hvem ønsker (og tør) gå rundt med ei stang som viser synlige tegn på å være stjålet?

Minst en av stengene dine har vel mine fingeravtrykk, Frank, så vi får håpe ikke jeg kommer i klisteret :)

Du må bare låne stang av meg sålenge, hvis fiskesuget er prekært.

Jan.

genialt JanM :):) da får han i allefall fiska litt :)

og det hadde vært helt ideelt met serienr. på stengene, er det ingen med det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.