Gå til innhold
Fiskersiden

Handletur med Walmann


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

I kveld ble det ikke lake fiske eller noe annet fiske. Heller ikke kos hjemme med dama. Heller ikke joggetur eller annet syke aktiviteter utendørs. ikke TV-titting eller Pc-spill. Ikke fiskersiden heller (før nå da), men handletur med Walmann!

Turen gikk først til Gero hvor det var hyggelig å være men hvor de ikke hadde wobbleren jeg var ute etter. Jeg fikk imidlertid tømt de for Koster-sluker i sølv og kobber + at jeg ikke greide å motstå noen andre wobblere

Etterpå kjørte vi langt pokker i vold opp i gokk, til skikkelig huttaheiti (eller hva det nå heter), og parkerte bilen på et sted som vistnok het Jessheim. Her var det butikker og før vi kom til fiskeutstyret oppdaget Walmann at det var salg på klær

04012007233223A35MA8INbb9W.jpg?70

04012007233223JF62gpmK69cF.jpg?70

Omsider fikk jeg dratt den motegale mannen inn til det som er spennende og her var det veldig spennende. Masse moro fluebinderutstyr som fikk meg litt av hengslene:

0401200723322322tN86M7SqXI.jpg?48

Men det morsomste av alt. Jeg fant wobbleren jeg var ute etter :D

040120072332233C12PUGE7qxd.jpg?66

Etter dette ble jeg så glad at jeg gikk og hilste på de lokale damene, og det var hyggelige jenter:

04012007233223wMjsR56RbaG5.jpg?40

Pent kledd var de også, så her kunne sikkert Walmann ha fått noen klestips.

Vi traff også på en svært så hyggelig ung dame på en fotobutikk der oppe, men hun tok vi ikke bilder av. Bare det å se på henne i mer enn 5 sek sammenhengende var i meste laget for oss middelaldrede menn. :D

Men så plutselig dukket en kjent og kjær person opp:

04012007233223wt17i49S84FK.jpg?56

Jeg ble så glad at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg :lol:

Selveste Byggmester BOB !!!!

04012007233223FlHF6KIx3jiE.jpg?83

Walmann reagerte også voldsomt på synet av barndomshelten, men hva han holder på med her er det ikke godt å vite :o

04012007233223wn841do2Si5O.jpg?18

Det tok lang tid før jeg fikk roet ned Walmann igjen. Dama i fotobutikken og Byggmester Bob med så kort mellomrom ble for mye for han. En stund var jeg faktisk redd for at det skulle klikke for han og at jeg måtte ta taxi hjem mens han ble tvangsinnlagt på Jessheim sinnsykehus, men heldigvis roet han seg ned til slutt. :D

Det hjalp å se litt på barneTV:

05012007000744ClV8NDWG4pPn.jpg?54

Og hva gjør en Walmann i balanse - jo, han ser etter klær. Denne gangen var det sko:

04012007233223GrAeHjQ1B7Hc.jpg?71

Da ble jeg drit lei. :angry: Skal vi bruke masse verdifull tid på klær og sko og krig og fred og sånt?

Nei, la oss kjøre ned til Tom Ole!!!

Og Walmann kjørte.

Men han måtte ringe til alle han kjente og fortelle om dama i fotobutikken og møtet med Bob.

040120072332234uobk17l2Lq8.jpg?73

Mens jeg fikk gleden av å drikke øl i bil :)

040120072332239Bp4ef8Bj2p3.jpg?58

Nede hos Tom Ole gikk Walmann helt beserk i alt fiskeutstyret, men det synes vi alle bare var søtt :) Det er slik det skal være!

04012007233223ty7U7gvhNwL4.jpg?98

Og glad og fornøyd kjørte han av gårde

04012007233223V9B4NKp85wlD.jpg?48

Sutermann forbarmet seg over meg og kjørte meg hjem, for det hadde Walmann ikke tid til. Nå skulle han hjem til kona for å få henne til å lukte på sildegørra han hadde kjøpt. Blir spennende å høre om hun syntes det luktet godt

Selv var jeg godt fornøyd med handleturen. Jeg fikk både wobbleren jeg skulle ha + en god del mer

Og det å tilbringe litt tid i kjelleren til Tom Ole var som vanlig både lærerikt og hyggelig.

Takk for turen, Walmann! Dette må vi gjøre igjen - når det har gått litt tid :D

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har lært at det er høflig å være stille litt og slippe andre til ordet. Og nå har jeg gjort det, det er det flere vitner på! Så fra nå av fortsetter jeg som før! :D

Noen lurer sikkert fælt på hvorfor jeg skriver en rapport om en handletur, og hovedgrunnen er naturligvis mangel på fisketur å skrive om, men også litt pga denne tråden. Et wobblersøk som sklei litt ut :)

Men jeg fikk tak i wobbleren da, og både den og de to andre jeg kjøpte kommer garantert til å gi meg store fisker i 2007. Helt 100% sikkert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.

Fint at du fikk tak i wobbleren du skulle ha da Gabbe.

Whaleman fikk da handlet litt han også selvom han står og plukker på dartpiler blandt alt fortomsmaterialet til karperigger. :D

By the way Erik... den boksen med sardin pasta du kjøpte... sjekket du at lokket var helt på den? Tror kanskje den ikke ble heeelt lukket av meg når du fikk den tilbake til å legge i bilen.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

waldemort er på kjøret, hvilket er ikke godt å si men laka over 2 må jeg få så da får man satse litt. Men ut i fra reaksjonene hos avkroken i går så kjøper jeg mye tull hehehehehe. Men men det får gå. Nå skal det rigges her med forbokser, e-poder,makrell og sild. Blinkende lys med spinneskjer ++ husker ikke hva alt heter.

Less is bad mye er bettre. heheheh Må le litt av meg selv ang. dette meitfisk. Har nada peiliing på hva ting heter og hva det skal brukes til. Men det tackle jeg skal bruke i kveld er jeg litt usikker på om en lake har sett før...................... (trym her må du fjerne noen )()()()(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.