Gå til innhold
Fiskersiden

Sørlandstreff/sjøørret treff?


ErikR
 Share

Recommended Posts

Desverre ble det ikke noe av sørlandstreffet jeg forsøkte å dra igang ifjor. vil derfor forsøke å være endel tidligere ute i år for å sjekke forespørselen for et slikt treff..

i perioden april/mai er det et svært godt sjøøretfiske her på sørlandet. alle er hjertelig velkomne, ja til og med rogalendinger;)

så hva tror dere..kom med forslag, tidspunkt? sted?

uten at jeg har diskutert det med han, er jeg rimelig sikker på at Wiggy stiller med båt dersom det skulle bli aktuelt. i utgangspunktet blir det å fiske fra land.

håper virkelig at vi kan få til noe i år. er tross alt noen stykker som fisker her nede!

MVH Erik, initiativtager;)

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aiaia, bra respons allerede!

kim andre: så sant at vi/dere får ordnet overnatting så er det jo ingenting i veien for å ta hele helga..

kan selvsagt være behjelpelig med å skaffe husly. er feriehytter ved sjøsanden. her er det 23 års aldersgrense. disse tror jeg er rimelige i off-sesongen..

jeg har lyst til å teste ut området farsund-mandal.. her er det en drøss med bra plasser både for slukfiskere og FLUEFISKERE :wub:

personlig tror jeg at siste halvdel av april første halvdel av mai er best..

noen andre forslag til sted m.m?

Frodeh: er ikke dette litt dårlig timing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April er alltid en sikker måned.. vil tippe at fisket er på det beste da og tidlig mai. må jo ha det slik at vi kan fiske på natten også. er jo tross alt da det er best å fiske;)

tailbait: tipper det blir som ifjor. når vinteren først kommer så kommer den voldsomt og tro meg, det blir grisekaldt også i vinter!

olemann: du er mer enn velkommen!

hva sier folket til siste helga i april? andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer ikke

Yess!!!!! ;);)

da får håpe at dette passer bra for dere andre..

asmund kan vel også skrive under på at tidlig mai/slutten av april er et bra tidspunkt. hans flue fangede sjøørret fra tidlige mai 2004 veide vel 3,6, var det ikke?

siden vi alle har biler kan vi jo forsøke forskjellige områder. hva med:

fredag: ?

lørdag: farsundsområdet (vanse,lista,spind,åpta m.m)

søndag: mandalsområdet ( skogsfjorden,harkmark m.m)

hva tror dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helga i april sammenfaller MEGET beleilig med en kofirmasjon i Mandal for mitt vedkommende ;);):lol::lol: ................

Hei ny på forum men er meget ivrig sø fisker og jobber også med vedlikehold av gytevassdrag

og hvis det er noe enhver sø fisker med litt omtanke for arten burde engasjere seg i er det nettopp å gjøre noe gi noe igjen ikke bare høste

jeg er svært godt kjent på strekningen søgne farsund og har endel tusen sø på samvittigheten men har nå også begynt å realisere kultiveringsarbeid mye som truer sø

de bestandene vi jakter på kommer ofte fra lokale småvassdrag og selv om det er bra med fisk i endel kan man aldri vite når neste bekk blir herjet med

ellers så har jeg hatt glede av å lese deres innlegg en stund følger med på hva andre fiskere mener osv

har jo ofte hatt lyst til å svare eller kommentere

noen av ytringene :):) Har også etter 16 års fiske i mandal skjønt hvor man får sjøørreten og også dannet et bilde av mengde syntes det har blitt større mengde med sø og mener snittet har økt også

vanligere å få fisk over kiloen det er jo moro ellers så kan jeg ikke la være å ha lest endel bastante konklusjoner angående noen fiskeplasser hvorvidt de er bra eller ej kan ikke la våre å trekke litt bare litt på smilebåndet når noen vitenskapelig forklarer hvorfor en plass ikke er bra eller hvorfor en annen er bra

der jeg får mine beste fangster treffer jeg så og si alldri på noen og der jeg leser om hvor andre fisker og ser andre som fisker ja der er det kun slengere å få mener jeg

mine fangster økte plutselig enormt mye når jeg fant ut hvor jeg ikke burde bruke tida for det er det viktigste!! den tida man bruker på en bukt eller odde (odder er de dårligste plassene bortsett fra ved dorging) ofte dessverre observerer jeg petri brødre stå å dunke flua eller sluken gjentatte ganger på samme plass og hvis de ikke får fisk så er den enten ikke på bettet eller så er det feil flue ( en sjøørret er alltid på bettet såfremt det ikke er for varmt ellers er den ganske lett å lure men man må ikke skremme den noe jeg selv har drevet på med i mange år jeg skremte de som stod på 15 cm vann)

hvis man fisker bevegelig så kan man nesten ikke unngå å få sø

om sommeren er mandals beste sjoorretplass tom savner av og til noen å fiske med på den plassen !

men jeg får ikke ofte 2 kilo pluss gjør dere andre det ? Skal hjem til mandal til uka å fiske gleder meg til å surre rundt i vaderene skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til fiskersiden forumet, Ken!

min sø pers i mandals området er 2,5 (3,5 i elva). over 2 kilo er jo ikke dagligdags nei, men de finnes;)

kommer til å satse knallhardt i år på nattfiske. etter min mening er det da de store er lettest å lure, da de gjerne kommer nærmere land enn ellers.

ellers har jeg selv funnet flere gode plasser, der vi aldri treffer andre mekelig nok..

du er hjertelig velkommen til å med på treffet ken! kanskje du kan bidra med enda bedre lokalkunnskap enn det vi har?

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ken,

det er alltid hyggelig å høre andres erfaring fra Mandal, spesielt når det kan hjelpe min fangst mengde! Jeg har også samlet veldig mye erfaringer i de siste årene jeg har fisket i mandal og hvis du har anledning, så kune vi ha møtet opp, fisket og bytter noe erfaringer......kunne ha kanskje fått ErikR ned en tur også.

Jeg begynner å virkelig gleder meg til treffet, og håper det blir noe i år etter dårlig respons i fjor. Liker planen å fiske lista/lyngdal, her har jeg lite erfaring og det er alltid moro å fiske nye plasser. Jeg føler mandals område har veldig mye å tilby samt med harkmarksfjorden. Så en god kombinasjon der........

Håper treffet blir ikke på datoene 18.04 til 23.04 fordi da er jeg i Danmark på fisketur, og den er nå booka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører at det er meldt kjølig til uka..men du må hive deg med en gang jeg og wiggy skal ut etter de blanke..

Ellers så bør vi jo kunne få til noe premiering av størst og flest fisk under treffet...

har bundet opp mange fluer og er klar for fiske vi må ta en nattetur på noen bra plasser ....

premie kunne vært moro hva med en flaske sterkt brennevin av edlere merke? litt dansk vri .....kunne hatt 3 dagers konkuranse med kategorienene flest ---størst fisk minstemål 40cm ?

kulde kan være kjipt hvis det blåser men på den ene natteplassen er det ikke problematisk å få fisk i 4 5 minusgrader problemet er fingrene og stangringene men man trenger ikke så lange kast

artig plass er det forresten da det kan ta helt av med vak på denne tida av året og merkelig nok- helst når det er kuldegrader .. :P Har ikke fisket siden desember og er helt gåen må ha en tur med en gang jeg er hjemme det blir vel sponga tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me e me. ( ca 5-6 stk fra stavanger ).

Hadde det vert ein ide å hatt treffet helga 21-22 april?

" Vi viderefører satsingen "Bare ett kast til..." i 2007. Samarbeidet mellom NJFF og Elbe Normark AS omhandler sportsfiske, forvaltning og forskning. Dato for nasjonal sjøørretkonkurranse i 2007 er 21. - 22. april."

Kult med intern premiering også, men er vi med her har vi sjangs på skikkelige premier.

Snakker fiskereiser og dyrt utstyr.

Ellers lurte eg på kor dokk såg for dere "basecamp". Hadde vert fint med en plass til å hive opp lavoen.

Samt dassmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å ha utgangspunkt for noe slikt i mandal, er jo sjøsanden camping som er et kjempeutgangspunkt mht. kort vei til alle mulige fiskeplasser. Både hytter, leiligheter etc .

Blir det noe av, kunne det jo hende jeg skulle stikki med selv og kanskje få lurt med meg Prikken og et par til i tillegg. Har jo ei balje jeg trives godt i samt en kajakk jeg flittig benytter, så jeg ville nok ikke basert meg særlig på landfiske..... Men å ha hatt noen samlingssteder å treffe hverandre på hadde jo vært kult.

Når skal jeg få lurt deg med på kajakkfiske da Kenneth? Kunne sikkert snakket med steinar/kåre og fått klarert at du kunne lånt en av deres. Du får gi meg et hint på når du er hjemme, og dersom det passer seg så kunne vi fått med Prikken og tatt en skikkelig sø tur. Noe eget å fiske fra kajakk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.