Gå til innhold
Fiskersiden

Er jerk mere utbrett en det man tror.


Recommended Posts

https://www.fiskersiden.no/component/option...+stemmen+din%21

At jerk ligger forand spinn,meite,modernemeite er jo litt overraskende. Jerkfiske som mange kjenner det har jo ikke vært i Norge veldig lenge, selv om noen har holdt på i noen år.

Kanskje det forsatt er noen som ikke har stemt også, det kan jo fort bli noen artikkler ut av dette..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jerk ligger forand spinn,meite,modernemeite er jo litt overraskende. Jerkfiske som mange kjenner det har jo ikke vært i Norge veldig lenge, selv om noen har holdt på i noen år.
Synes du svarer på spørsmålet selv :lol: Er jo nettopp fordi det ikke er så kjent og ikke skrevet så mye om at folk er nysgjerrige på å lese om det.

De metodene som har vært "vanlige" i lang tid har jo de fleste lest masse om og har ingen problemer med å finne mer litteratur om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle meite vært en del,så skulle vell spinn og jerk også.Mange av de som driver med spinn-fiske vil gå over til jerk tror jeg.Det samme gjelder vell for mange av de som liker tradisjonelt meite,de går mere over til moderne meite. Personlig stemte jeg på jerk fordi det er skrevet lite om det. Ikke fordi det er det jeg driver mest med,tenker mest på "lærings-potensiale" i artikkler.Skal jeg ha underholdning ser jeg på tv,skal jeg lære noe leser jeg en bok. MAO uansett hva nye artikkler handler om,synes jeg det er viktigst at de går i dybden. Selvfølgelig kan artikkler være skrevet som fangstrapporter,men de bør ikke bare handle om hvor morro det er å fiske slik,men også hvorfor og hvordan.

Gleder meg til nye artikkler,uansett hva det blir om :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt enig med broder der, tror også det er nyhetsverdien som drar opp.

Jeg ville heller lest en artikkel om jerk enn om kystmeite som er min gebet, fordi :

1 : Artiklene om kystmeite er stort sett utstyrsrelaterte og med få tips utover grunnkunnskap

2: Min kunnskap om jerk er det du rakk å lære meg en regnfull dag på steinsfjorden

Jeg synes forøvrig rapporter er best når de er skrevet på historiskromanbasis, dvs faktaene er rette, resten er fortalt for fortellingens skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic: Godt å se at det er liv i jerkerne enda... :huh: Venter i spenning på 201 DC'n min nå.. Kommer i Mars...

Mulig at jerkerne har trykket mer enn en gang på undersøkelsen? Ikke vet jeg, men det er ihvertfall en voksende fiske-sport...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

https://www.fiskersiden.no/component/option...+stemmen+din%21

At jerk ligger forand spinn,meite,modernemeite er jo litt overraskende. Jerkfiske som mange kjenner det har jo ikke vært i Norge veldig lenge, selv om noen har holdt på i noen år.

Kanskje det forsatt er noen som ikke har stemt også, det kan jo fort bli noen artikkler ut av dette..

:blink:

Hva er definisjonen på Jerk egentlig?

Jeg har i alle år fisket med åpen haspel i 3-4000 klassen etter mellomstore gjedder med wobblere som Rapala husky jerk, Abu Hi-Lo osv. Og jeg har alltid gidd wobblerene bevegelse selv ved å "jerke" i stanga, akkurat som ved jerk fiske.

Etter abbor fisker jeg med jigg, og små wobblere som jeg også "jerker".

Men siden jeg ikke bruker spesielt korte og stive stenger og multi snelle så kan det vel ikke kalles jerk fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.