Gå til innhold
Fiskersiden

Berkley series one!


fiskebaronen
 Share

Recommended Posts

Jeg har den stangen og er ganske fornøyd, men jeg ville skaffet meg transport tube til den. Ringene er bøyer seg litt for lett for min smak, men det er kanskje fordi jeg behandler den litt røft...

Fin å kjøre ørret på, men den er jo litt stiv da. Kaster langt med denne stanga, selv med spinnere nede i 4 gram.

/frode

sitat:Opprinnelig postet av fiskebaronen

Er det noken som har erfarinagar med berkley series one 10 fot, sluk vekt 2-12g? Stanga er tredelt. Korleis er kasteeigenskapane? Vert stanga forringa sidan ho har tre deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som skulle tilsi at du kaster noe kortere med den tre-delte vs den todelte. Begge utgavene er jo bygd for, og klassifisert for den samme kastevekta. Husker jeg riktig så er de to like lange også - men om andre har erfart noe annet ved praktisk fiske, blir jeg overrasket.

Og hvis den ene stanga er lengre, vil du sannsynligvis kaste lengre med den lengste. Dette fordi bevegelsen i tuppen av stanga blir lengre i selve buen og klarer du å utnytte dette når du kaster vil kasta dine også kunne bli lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Arnstein

Jeg har en Series One 2-delt, en kamerat har 3-delt. Kan ikke se at den ene kaster noe lengre enn den andre. Jeg har også en Fenwick Black Nighthawk, men synes Series One er både mye bedre å kaste med, å kroke fisk på og kjøre fisk med.

Har også begge deler.Series one er mye bedre å kaste med enn bnh, MEN KJØRING AV FISK KAN DA IKKE SAMMENLIGNES.BNH er som ei fluestang # 3 mens series one er # 9 (ikke det at jeg sier bnh ER som å kjøre fisk på ei "3 fluestang, men dere skjønner sammenligninga).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.