Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er dette?


Gjest Brage
 Share

Recommended Posts

Hei,

Fikk denne av en kompis etter at han hadde vært på fisketur til Romania. Den ble overlevert med ett lurt smil beskjed om at denne måtte jeg bare ha for å få enda mere fisk... Han nekter å si hva det er (jeg mistenker han for ikke å vite det selv) og eventuellt hvordan den skal brukes. Noen som har peiling?

081120042241aBox8y3zRtPHEKF8Y9.JPG?36

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en feeder! Det hadde jeg aldri funnet ut av på egenhånd. Hadde jeg tippet så hadde det blitt at den skulle brukes til havfiske....

Men det er altså en karpefeeder. Karpemeite er ikke helt min greie, så hvis noen av dere i meitegjengen vil ha den, så si fra. Jeg sender den i posten. Den veier ingen ting!

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i Bulgaria, Romania, Tjekkia og flere land på de kanter bruker denne feederen ved karpefiske. Forferdelig stygg sak med alt for mange kroker. Riktig som havengel sier at det lages en form for deig, gjerne med husdyrmøkk og brød, som bakes rundt feederen. Når fisken begynner å spise av "fôret" er det stor sjanse for at en av krokene fester seg.

Så endel "sigøynere" som brukte disse ulovelig i Bulgaria og ble de fersket ble de jagd vekk med våpen av vannets voktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Du kan jo sende den til meg. Burde øke sjansene for fisk i Damtjern betraktelig mer enn en enkroks boltrig.[ :) ]

sitat:Både i Bulgaria, Romania, Tjekkia og flere land på de kanter bruker denne feederen ved karpefiske. Forferdelig stygg sak med alt for mange kroker. Riktig som havengel sier at det lages en form for deig, gjerne med husdyrmøkk og brød, som bakes rundt feederen. Når fisken begynner å spise av "fôret" er det stor sjanse for at en av krokene fester seg.

Så endel "sigøynere" som brukte disse ulovelig i Bulgaria og ble de fersket ble de jagd vekk med våpen av vannets voktere.

Secound thaughts Havengel?[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havengel; send meg adressen din på PM, så får du den i posten. Om du bruker den eller ikke er opp til deg. Hvis du feks fjerner flere av krokene så blir den ikke så "stygg". Dessuten er det kun helt mikroskopiske mothaker på krokene. Du får vurdere det selv.

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Så endel "sigøynere" som brukte disse ulovelig i Bulgaria og ble de fersket ble de jagd vekk med våpen av vannets voktere.

Synd vi ikke har det slik i Norge med de som bruker gjeddesaks, bananpilk, skyter gjedde osv[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Tror faktisk at det ikke er forbudt.... men det er lenge siden jeg har sett en i butikk.

Kan finne de i sportsforettninger som ligger på landet. (f.eks. Nannestad, der jeg bor...)

Boikott butikken dersom de ikke fjærner svineriet fra hylla. Forklar det på en grei måte og sjansen for at det blir fjernet bør være ganske stor.

Gjeddesaks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Boikott butikken dersom de ikke fjærner svineriet fra hylla. Forklar det på en grei måte og sjansen for at det blir fjernet bør være ganske stor.

Gjeddesaks også.

Gjorde dette på Topp Fritid i Særp for et par år siden. De nektet å fjerne det fra hylla med begrunnelsen at "pilken er helt suveren til ståsnøre til lake". [:0] Sjelden hørt maken til sprøyt. Har ikke vært der siden. Litt synd for det hadde utviklet seg til å bli en knallgod butikk...

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.