Gå til innhold
Fiskersiden

Stjelt kamera:S


gjedde
 Share

Recommended Posts

Var i hafjell i går, og hadde med meg to kameraer(et video og et foto) for tilsammen 18000 spenn.

PÅ slutten av dagen skal jeg filme kompisen min litt og henter kameraet. Får filma litt av han og skal kjøre får å hente sekken som jeg har gjemt litt ved kafeterian der. Når jeg kommer dit så har noen rappa med sekken som pentax kamera for 6000 spenn ligger i.

ÅÅÅÅÅÅ blir så sykt forbanna på folk som kan gjøre sånn.

Noen som har vært borti no lignende heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er selvfølgelig leitt når ting ikke går som man forventer og håper - men jeg må si meg enig med Rèmy her og håper at du har en "tabbeforsikring", for en vanlig reiseforsikring dekker vel ikke opp tapet i dette hendelsesforløpet.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det som var at det bare var 2 turer imellom ikke sant, mens jeg skulle filme kompisen. Var ikke lenge borte fra det liksom:s

Men hvis man har en forsikring på kameraet da? går det da ?

Ikke om du er "ærlig" om hvordan du ble frastjålet sekken.

Her må du nok føre alt på egen tabbekonto :lol:

Egenandelen er jo fort på halve kjøpesummen her så, dette kommer nok til å bli en dyr "lærepenge" uannsett.

Om du prøver deg på noen triks ovenfor forsikringselskapet, er du ikke et hakk bedre enn tyven...

Det medfører også at vi andre må betale mer for våre forsikringer i neste omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om du er "ærlig" om hvordan du ble frastjålet sekken.

Her må du nok føre alt på egen tabbekonto :)

Egenandelen er jo fort på halve kjøpesummen her så, dette kommer nok til å bli en dyr "lærepenge" uannsett.

Om du prøver deg på noen triks ovenfor forsikringselskapet, er du ikke et hakk bedre enn tyven...

Det medfører også at vi andre må betale mer for våre forsikringer i neste omgang...

Amen, har hørt om så mange som har "lurt" forsikringsselskapet. Det er ikke de du stjeler fra, det er fra oss andre! :lol: Stå for egne feil, og ikke la andre betale for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kjipt å bli frastjålet ting. Det som kanskje er enda tristere enn det økonomiske tapet, er nettopp det du sier; Man kan fa.. ikke legge fra seg noe i 2 sek, før en eller annen jæ... har rappa det. Disse skianlegga vrimler av tyver som rapper alt fra lommeboka, snowboardet/skia og klær o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å bli frastjelt ting ja, men om jeg er på cafe så legger jeg ikke mobil og bilnøkler på bordet under en avis feks mens man går på do. Det er da grenser for hva man gjør. Å gjemme baggen på/ved kafeen sånn halvveis er jo en STOR sjanse å ta. Men OM du skal ta dette på forsikring, ville jeg endret tråden din asap og fjernet alt du har skrevet :D Noen ganger snuser forsikringsselskapene godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å bli frastjelt ting ja, men om jeg er på cafe så legger jeg ikke mobil og bilnøkler på bordet under en avis feks mens man går på do. Det er da grenser for hva man gjør. Å gjemme baggen på/ved kafeen sånn halvveis er jo en STOR sjanse å ta.

Joda, men da er det greit og få en til og vente med balltre og knuse trynet til kjeltringen når han har gått ut fra stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din politikk er: Legg biffen på trappa, drep bikkja som spiser den! :D

Synes ikke det er noe god sammenligning. De som går rundt og stjeler fra andre er ikke sultne hunder, men mennesker som godt vet hva de gjør - og gjør det likevel.

Innen rimlighetens grenser får de ta konsekvensene av det om de blir oppdaget på fersken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus...... slik snakker en ekte "bedrager". :D

Ja, er vel kanskje rette mannen å uttale deg; om bedrageri altså :D (litt ironisk å legge ut om tilfellet på søkemotor vennlig forum)

Gabbe; Poenget er vel at OM man gir en tyv sjansen så vil han/hun nok stjele. Det vet vi jo alle. Selvfølgelig er det kjipt, men likeså selvforskyldt om man gir de sjansen! Lar du fiskestengene dine stå ved vannet, med stol, bagger og utstyr mens du stikker 5 minutter på shellen og kjøper den snop? Ville du da vært lei deg når du kom tilbake og utstyret var borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel kanskje rette mannen å uttale deg; om bedrageri altså :D (litt ironisk å legge ut om tilfellet på søkemotor vennlig forum)

Gabbe; Poenget er vel at OM man gir en tyv sjansen så vil han/hun nok stjele. Det vet vi jo alle. Selvfølgelig er det kjipt, men likeså selvforskyldt om man gir de sjansen! Lar du fiskestengene dine stå ved vannet, med stol, bagger og utstyr mens du stikker 5 minutter på shellen og kjøper den snop? Ville du da vært lei deg når du kom tilbake og utstyret var borte?

Hva mener du egentlig Remy. Har han gjort noe dumt å må stå for det, eller skal han fjerne alt dette og ta en spansk en til forsikringsselskapet slik at vi andre kan betale litt ekstra til neste år?

Mulig det er dumt av han å legge dette ut på FS, men det er vel heller ikke så smart av en redaktør å oppfordre til ..... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig Remy. Har han gjort noe dumt å må stå for det, eller skal han fjerne alt dette og ta en spansk en til forsikringsselskapet slik at vi andre kan betale litt ekstra til neste år?

Mulig det er dumt av han å legge dette ut på FS, men det er vel heller ikke så smart av en redaktør å oppfordre til ..... ?

Oppforderer til hverken det ene eller andre, belyser heller paradokset man beveger seg inn i her. Legge ut sannheten, ymte på å bruke forsikring, endre caset etc... :D Om han har gjort noe dumt, eller om han skal stå for det, eller om han skal ta en spansk en ser vel ut til at du kan bedømme, du er jo rask på beslutningen dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å bli frastjelt ting ja, men om jeg er på cafe så legger jeg ikke mobil og bilnøkler på bordet under en avis feks mens man går på do. Det er da grenser for hva man gjør. Å gjemme baggen på/ved kafeen sånn halvveis er jo en STOR sjanse å ta. Men OM du skal ta dette på forsikring, ville jeg endret tråden din asap og fjernet alt du har skrevet :D Noen ganger snuser forsikringsselskapene godt :D

Dette kan du IKKE mene Remy? Eller er moralen slettere enn anntatt?

Er heldigvis mennesker med disse holdningene som skal bygge landet videre...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppforderer til hverken det ene eller andre, belyser heller paradokset man beveger seg inn i her. Legge ut sannheten, ymte på å bruke forsikring, endre caset etc... :D Om han har gjort noe dumt, eller om han skal stå for det, eller om han skal ta en spansk en ser vel ut til at du kan bedømme, du er jo rask på beslutningen dine :D

Leser/kommenterer bare det du skriver. Hva mener du med at jeg er rask i beslutningene mine?

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser/kommenterer bare det du skriver. Hva mener du med at jeg er rask i beslutningene mine?

Svarer deg på dine besutninger, du som betegner meg som en ekte bedrager. Har ikke kødda med forsikringer noen gang og akter ikke å gjøre det heller. Selvfølgelig får du svar på tiltale.

Og Aasmund, mulig du ikke leste innlegget over ditt før du skrev, men nei.

Syns flere bare er slappe i sine holdninger; som sagt, kjipt å miste ting, men når man "frister" en tyv så er det noe man også må ta på egen kappe. Var som en bekjent som kom hjem til tom kåk. Komentaren til slutt var vel; jaja, dumt av meg å glemme å låse døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjedde... spørsmålet blir hvor stor idiot-faktor du har i polisen din.

Mener at det finnes forsikringer som gir deg tilbake på dette som har hendt deg, men om du må sminke historien for å få igjen noe er det forsikringsbedrageri.

Da er det din avgjørelse hva du gjør, på samme måte som det er din avgjørelse om du skal kjøre for fort med bil. Begge deler har stort potensialet til å gå utover andre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes "idiotforsikring". Den dekker dette og alt annet. Har dette selv på Tv'en min, da dekkr forsikringen om jeg mister den i gulvet, om noen river den ned på fest, eller hva som helst. Ikke så dyrt heller, 429,- i året på en sum a 30k

På kamera har jeg forsikring fra Expert, den dekker også nesten alt, men tror kanskje ikke den hadde dekket dette tilfellet. Men den dekker ihvertfall alle skader. Kan sjekke opp avtalen senere! 599,- for 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.