Gå til innhold
Fiskersiden

Stjelt kamera:S


gjedde
 Share

Recommended Posts

Svarer deg på dine besutninger, du som betegner meg som en ekte bedrager. Har ikke kødda med forsikringer noen gang og akter ikke å gjøre det heller. Selvfølgelig får du svar på tiltale.

OK, da er det bare at jeg ikke helt forsto det du skrev. Skrev ekte "bedrager" når du kommer med en hentydning til hva han bør passe på i forhold til forskringsselskapet. Hvorfor skrev du ikke heller det du mente og at du ikke har kødda med forskringsselskapet? Svar på tiltale - ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

OK, da er det bare at jeg ikke helt forsto det du skrev. Skrev ekte "bedrager" når du kommer med en hentydning til hva han bør passe på i forhold til forskringsselskapet. Hvorfor skrev du ikke heller det du mente og at du ikke har kødda med forskringsselskapet? Svar på tiltale - ok?

Mulig ikke ironien var fremtredene nok, men nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er ofte egenandelen drøy?...

på et kamera til 6000 blir nok egenandelen fort det halve, og man må også kanskje begå "forsikringsvindel" som Trym nevner på toppen..

jeg har også "idiot" forsikring på innbo, mener egenandelen der er 1500, og det er billig.

Og nei Remy, jeg hadde ikke lest innlegget dit, men synes fortsatt innlegget ditt var "farget" av et synnspunkt...beklager om jeg tok feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvor mye utstyr laksefiskere lar ligge utenfor hytter/vogner langs elvene !

Utstyr for 100000-vis av kroner. En formue i dyre sneller og stenger. Enkelte lar 7-8 fluestenger med tilhørende sneller stå oppreist utenfor vogna om natta.

Og dette har enkelte idioter oppdaget og av og til er det joggende tyver på vei nedover elva og rapper

det som er tilgjengelig. Skjønner ikke at folk tør å la slike verdier ligge "på disken", klar til å stjeles !

Jeg låser bildøra jeg (med utstyret inni) bare jeg skal 5m rett ned i elva og fiske.

Har jo fiskeutstyr og fotoutstyr jeg gjerne vil beholde.

Og glemmer man noe ved elva virker det ikke som ærlighet blant fiskere lenger er noe å skryte av !

Så mitt motto er:

Alle er kjeltringer til det motsatte er bevist.

Det var noen tullinger (søringer denne gang) som var innom campingen like ved og skulle kjøpe vadeutstyr.

2 personer stjal vadebukser og svindyre vadesko. Og fiskekort på "mitt" vald.

Innehaveren oppdaget at utstyret ble borte etter besøket og spionerte nede på valdet mitt etter idiotene.

Og joda, riktignok, der stod de uti elva og fisket med det stjålne utstyret.

Og de fikk en velfortjent bot som forhåpentligvis sved i lommeboka.

Og de ble jaget fra elva :D

Alle kjeltringer skulle vært hengt (etter øyelokkene). Og det skulle gått langsomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei stakkars jente som glemte (mistet ut av lomma) mobilen på bussen jeg kjørte igår.

Vi sjekker alltid setene på endeholdeplassen, men der var det ingenting.

Hun dukket opp på endeholdeplassen 10 min. etter og mobilen var søkk borte. Noen gutdjævler hadde sikkert tatt den da de satt

like ved siden av !!

Hva f... lærer de på skolen idag. God gammeldags ærlighet er historie !

Kanskje de var ute etter noen private bilder, for å legge på nett.

Det er tydeligvis den nye trenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skulle bare" er vel en god start på en historie om tapte verdisaker. Tenk deg hvis du "skulle bare" og bilen blir stjålet med nøklene i tenningslåsen. Rampen er på plass og drar i vei med den nye bilen din. Du får senere vite at den er funnet og at den er knust. 0 kroner fra forsikringsselkapet og en halv mill i gjeld for et vrak. Hvis ikke kjeltringene ser forskjell på hans og mitt er det han som må bøte for det.

Og da er ikke jeg mer primitiv enn at jeg glatt skulle ødelagt livet hans om så jeg måtte betale extra.

Jeg savner en sykkel til 9000 kr som jeg måtte la stå ute pga at den var litt møkkete. Og dette var den eneste gangen jeg lot den stå ute ulåst. Og jeg bor på landet hvor man ikke alltid er like nøye med og låse ting. Dette har endret seg etter dette.

Ble frastjålet stangbagen til 4 ferdigtaklede stenger(heldigvis hadde jeg tatt ut reserve stanga) i Danmark.

Den lot jeg stå ute fordi jeg ikke hadde tid til og legge den under senga den første natta. Men den var jo bare 2 meter fra bivyen,så hvem stjeler den lissom?

Nei, tjuver er siste sort.

Vådeskudd går ved magasinbytte spør du meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør ikke vi lærere få skylda for. Folkeskikk og ærlighet skal læres hjemme.

Ja det er riktig, det er foreldra som har ansvaret.

Men det hadde ikke vært dumt med et eget fag for dette, ser det ut som.

"Holdningsfag".

Ellers må jeg si at lærere har min største sympati, som holder ut med endel kjekkaser.

Virker iallefall på meg som altfor mange ungdommer mangler totalt folkeskikk.

Merker nok det godt jeg som kjører buss, spesielt i helgene. Ran i fleng på bussene, knivstikking, slossing,

lager kvalm for andre, en gjeng bortskjemte snørrunger kaller jeg det.

Og det blir bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsikring på digital speilrefleks hos Elkjøp. Dekker alt som kan skje bortsett fra frastjålet eller mistet kamera! Sikkert samme som Expert har! Frastjålet kamera kan vel dekkes av reiseforsikring kanskje, men tviler på at den dekker dette tilfellet! Er lov å prøve, men oppfordrer til å være ærlig. Digg med nytt kamera, men har man juksa seg til det er det ikke like digg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går rundt og stjeler fra andre er ikke sultne hunder, men mennesker som godt vet hva de gjør - og gjør det likevel.

Ikke nødvendigvis. De fleste er under påvirkning av langt fler ting enn klar konsekvenstankegang. Å tenke på kriminalitet som økonomi (vinning kontra risiko) er ganske avleggs. Ikke derved sagt at det er greit altså.

:)

Var ei stakkars jente som glemte (mistet ut av lomma) mobilen på bussen jeg kjørte igår.

Vi sjekker alltid setene på endeholdeplassen, men der var det ingenting.

Hun dukket opp på endeholdeplassen 10 min. etter og mobilen var søkk borte. Noen gutdjævler hadde sikkert tatt den da de satt

like ved siden av !!

Hva f... lærer de på skolen idag.

Nå er jo ikke dette vanligere enn før da. Med unntak av hva som blir stjålet. På skolen lærer de mye fint, men et eget fag i etikk og holdninger skulle jeg gjerne hatt, og støtter deg på.

Der kunne de lært om å lure forsikringsselskaper, stjæle sjokolade og annet snacks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. De fleste er under påvirkning av langt fler ting enn klar konsekvenstankegang. Å tenke på kriminalitet som økonomi (vinning kontra risiko) er ganske avleggs. Ikke derved sagt at det er greit altså.

:D

Avleggs hos hvem? Jeg tror mange kriminelle tenker vinning kontra risiko - og inkludert i risiko ligger også hva som evt skjer om de blir tatt.

Kanskje jeg tar feil, men det at noen kriminologer mener noe annet spiller ingen rolle - de har aldri hatt noe peil uansett. :)

Det er temmelig mange andre typer kriminelle enn narkomane på desperat pengejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er greia var jo at jeg ikke var borte 5 minutter engang da, og jeg "ba" det ikke fram akkurat. var gjemt i et hjørne under en annen sekk og. Jeg tar jo ikke å byr fram kamera ustyr for 18000. der går grensa.Men var jo sykt flaks at det dyreste kamera var på meg da. Men var vist mye rutinerte tyverier i hafjell om dagen, sa han karen jeg snakka med nå.

Endret av gjedde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsikring på digital speilrefleks hos Elkjøp. Dekker alt som kan skje bortsett fra frastjålet eller mistet kamera! Sikkert samme som Expert har! Frastjålet kamera kan vel dekkes av reiseforsikring kanskje, men tviler på at den dekker dette tilfellet! Er lov å prøve, men oppfordrer til å være ærlig. Digg med nytt kamera, men har man juksa seg til det er det ikke like digg ;)

Njaaa, ikkje så sikker på det :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid forbrytelser "lønner" seg:

Brodern kjøpte seg bruktbil for mange år siden. Etter mange mnd. oppdaget han en lapp som lå

i hanskerommet. Der stod det: Kilometertelleren er trikset med !

Altså en ærlig og "utro" tjener som ikke hadde sans for sjefen sin (som hadde trikset med bilen).

Man kødder ikke med en rørlegger. Så svæææære fyren troppet opp på fyrens privatadresse,

og slo ham rett ned. Politiet kom, men etter mye om og men ble ikke brodern anmeldt.

Han torde visst ikke. Tror ikke det ville vært særlig lurt ;)

Polisen hvisket til brodern: Det var det beste du kunne gjøre !!

Han som eide bilfirmaet var tydeligvis en stor kjenning av polisen, og hadde mange svindelsaker på samvittigheten.

Vil ikke oppfordre til "god gammeldags juling", men det hjelper visst på noen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avleggs hos hvem? Jeg tror mange kriminelle tenker vinning kontra risiko - og inkludert i risiko ligger også hva som evt skjer om de blir tatt.

Kanskje jeg tar feil, men det at noen kriminologer mener noe annet spiller ingen rolle - de har aldri hatt noe peil uansett. ;)

Det er temmelig mange andre typer kriminelle enn narkomane på desperat pengejakt.

Til det første punktet, ja for eksempel hos kriminologer, men det er jo lite en veit etter å og ha forska i en hundretalls år. ;)

Men altså, for å utdype litt. Mange tenker vinning kontra risiko, men de færreste tenker bare dette.

Sjansen for at det er kids uten tanker fra eller til, eller som du selv beskriver i siste setning er rimelig stor. Det finnes mange grunner, og hardere straff hjelper mot få av dem.

det er jo slik at du får strengre straff får å kjøre for fort, en å stjele eller slå hjel folk

Går det ann å svare nei på dette uten å bli beskyldt for å være snilist :P

Makan til vas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange grunner, og hardere straff hjelper mot få av dem.

Du har sikkert rett i det i mange tilfeller. Men ingen straff - eller det å bare "notere det i blokka" også slippe de ut på gata igjen - hjelper vel heller ikke?

Om det ikke hjelper å gi de straff hjelper det i hvert fall på den måten at de som blir utsatt for den kriminelle handlingen føler at han/hun blir tatt på alvor - ikke slik som det er nå hvor folk står igjen og nærmest føler seg voldtatt mens gjerningsmannen bare flirer og sier Verden er ikke rettferdig, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det første punktet, ja for eksempel hos kriminologer, men det er jo lite en veit etter å og ha forska i en hundretalls år. ;)

Men altså, for å utdype litt. Mange tenker vinning kontra risiko, men de færreste tenker bare dette.

Sjansen for at det er kids uten tanker fra eller til, eller som du selv beskriver i siste setning er rimelig stor. Det finnes mange grunner, og hardere straff hjelper mot få av dem.

Går det ann å svare nei på dette uten å bli beskyldt for å være snilist :P

Makan til vas

får å si det slik du har din mening ;) jeg har min :P

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at lovverket er tilpasset oss lovlydige borgere.

Vanekriminelle har man tydeligvis ikke funnet noen kur på som virker med en gang.

Fengsler har vel nærmest blitt opplæringsanstalter for kriminelle. At de sliter med narko i fengslene sier vel sitt om tilstanden.

Men det jo den vanlige mannen/kvinnen i gata som må betale for at psykiatrikere og sosionomer synes synd på folk som lurer dem trill rundt. Kanskje det må et par grove voldtekter av noen mannelige stortingspolitikere til for at man tar tak i alvoret i en sånn ugjerning. Et par timer med et tørt balltre opp i brunøyet skulle nok gjøre susen for at de kanskje kan få offeret i fokus.

Har ikke belegg for noe av det jeg sier her , men det er sånn jeg tror det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.