Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan få mer fisketid?


toppknot
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Begynner i 100% stilling i løpet av uka :lol: bra for økonomien men det spøker for meg og fiskinga nå.....

Velkommen til virkeligheten! Hvorfor skal du ha det noe bedre enn alle andre? Enig med Sixton og ThorE at det er helt forkastelig å la ens egne petri brødre betale regningen for at en selv skal få fisket mere. At man etter hvert får mindre og mindre tid til å fiske er dessverre en uunngåelig utvikling for de aller fleste av oss. Det er tross alt relativt små sjanser for å vinne så uhorvelig mye penger i Lotto at man kan pensjonere seg, leve på rentene, og gå over til en tilværelse som heltids sportsfisker. Men jeg kommer nok etter hvert til å forsøke å trappe noe ned, klare meg med mindre penger, og bruke mer tid på fiskingen igjen. Men mer fiske betyr som kjent mer utstyr og mer penger til reise. Dette er et meget vanskelig dilemma....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D jeg tror at det var ment som en spøk fra toppknot sin side jeg da, :lol::D

HALLO :)

Var nok det gitt,får lett bakoversveis når jeg ser enkelte av kommentarene her :lol: dette er vel fortsatt testforum?Men temaet ligger tydeligvis mange nært hjertet.

De som har små barn her inne,og nå skal få seg en jobb nr.2 i tillegg til den jobben de allerede har,vel,de er i samme båt som meg :(

Hvor mange jobber har du Piscator? 1? Har du i tillegg en tilnærmet kronisk syk samboer?

Tviler på at du har det?Sjansene for at du har en Hverdag som er lettere enn min er ganske store.

Skitt fiske ,piscator...når du får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok det gitt,får lett bakoversveis når jeg ser enkelte av kommentarene her :) dette er vel fortsatt testforum?Men temaet ligger tydeligvis mange nært hjertet.

De som har små barn her inne,og nå skal få seg en jobb nr.2 i tillegg til den jobben de allerede har,vel,de er i samme båt som meg :lol:

Hvor mange jobber har du Piscator? 1? Har du i tillegg en tilnærmet kronisk syk samboer?

Tviler på at du har det?Sjansene for at du har en Hverdag som er lettere enn min er ganske store.

Skitt fiske ,piscator...når du får tid :lol:

Skitt fiske til deg og. Mulig min reaksjon virket noe overdreven, men husk at bak hvert slik hjertesukk ligger det et alvor. Jeg uttalte meg generelt, jeg har ingen anelse om din eller andre FS-medlemmers personlige utgangspunkt for å fiske. Og godt mulig du har det enda mer problematisk enn meg. Ja mulig jeg egentlig er bortskjemt, og at grunnen til at jeg får fisket så lite nå er manglende guts og tiltak? Men at vi alle før eller senere blir rammet av tidsklemma på en eller annen måte er vel regelen snarere enn unntaket, dessverre. Men dersom man holder seg til sakens alvorlige kjerne; å bevisst snyte samfunnet for å få mer tid til fiske er ikke det noe jeg kan støtte, uansett hvor positivt og viktig motivet er; å få fisket mer. Målet helliger ikke alltid middelet.

Og btw, er du opprinnelig fra Løten, jfr din signatur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å fiske

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å trene

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å øve med bandet

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til familien

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å bygge kjellerstue

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å ta godt vare på båten

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å vaske bilen

jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til venner

Jeg skulle ønske jeg hadde til å ta en jobb til

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til konserter

Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å høre på gamle skiver

osv osv osv osv

Enden på visa blir som alltid knallharde prioriteringer, fest med kollegaer på fredag, dugnad på dagen lørdag, 40 årslag med familien lørdag kveld, forhåpentligvis fisketur søndag formiddag, øving med bandet søndag ettermiddag (utsatt fra tirsdag) og så er man så heldig at man her en jobb å gå til på mandag morgen, og heldigvis gode venner, familie og en flott(e) interesse® å bruke helgen på....

Jeg tror det er bedre å slite med prioriteringer, enn å ha masse dødtid som en ikke vet hva enn skal bruke på..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke fra Løten,men har et varmt forhold til div.varianter av Løtens mest kjente eksportvare,helst med ribbe og fri luft ved siden av.

Ser ut til at det blir litt fisking i påsken så det er det bare å glede seg :lol:

"Jeg tror det er bedre å slite med prioriteringer enn å ha masse dødtid en ikke vet hva en skal bruke på"

Enig i den refleksjonen der,daggers.Om 10-15 år kan man puste ut..og fiske mer..kanskje :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok det gitt,får lett bakoversveis når jeg ser enkelte av kommentarene her :) dette er vel fortsatt testforum?Men temaet ligger tydeligvis mange nært hjertet.

De som har små barn her inne,og nå skal få seg en jobb nr.2 i tillegg til den jobben de allerede har,vel,de er i samme båt som meg :lol:

Hvor mange jobber har du Piscator? 1? Har du i tillegg en tilnærmet kronisk syk samboer?

Tviler på at du har det?Sjansene for at du har en Hverdag som er lettere enn min er ganske store.

Skitt fiske ,piscator...når du får tid :lol:

Hadde du forventet noe annet? Det var ikke lett å oppfatte hverken det første eller femte innlegget som humor. Du kan vel heller ikke forvente at personer som ikke kjenner deg vet hva du har å "slite med". Så hvis du føler deg angrepet så har du lagt opp til det selv! :(

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke oppfatter andre menneskers humor kan ikke jeg ta ansvar for.Har sett flere innlegg fra din side hvor humoren har vært vanskelige å oppfatte til tross for bruk av lys,lykte og andre mer empatisk betingede hjelpemidler...

Den som kun tar alvor for alvor og spøk for spøk har skjønt pent lite av begge deler..

Hvis du føler deg angrepet har du forresten lagt opp til det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke oppfatter andre menneskers humor kan ikke jeg ta ansvar for.Har sett flere innlegg fra din side hvor humoren har vært vanskelige å oppfatte til tross for bruk av lys,lykte og andre mer empatisk betingede hjelpemidler...

Den som kun tar alvor for alvor og spøk for spøk har skjønt pent lite av begge deler..

Hvis du føler deg angrepet har du forresten lagt opp til det selv :)

:lol:

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tue kan velte et stort lass !

Kanskje enhver burde ta livet litt mindre alvorlig og prøve å se humoren lyst i møte nå som det snart er vår.

Det kommer endel innlegg, som altfor ofte blir svartmalt av "moralens strenge voktere".

Prøv å ta livet litt mindre seriøst, de fleste har tanker om ditt og datt. Og de aller fleste mener det ikke alvorlig. Alle sier noe "dumt" av og til, som lett kan misforstås og dratt langt ned i søla.

Vær positiv og levva livet, gutter, det er snart vår for svingende !

Jeg reagerte ikke i det hele tatt på innlegget, så det mest som et humoristisk sukk fra en ivrig fisker.

Men nok om det.

Når det gjelder fiskere og utstyr vil jeg absolutt ikke anbefale å kjøpe utstyr for en formue som terapi.

Er det noe fiskere gen. bruker mye penger på er det dette, det meste for pyntens sin skyld.

Vær smart, kjøp kun det som brukes, og kun det som funker. Jeg har iallefall kommet over hysteriet rundt plenty utstyr for lenge siden. Som sagt, det er skapningen under vann som er det viktigste, og den skjønner ikke en dritt av alle "høvdingene" vi har spent på utstyr :)

Blir litt satt ut jeg når jeg møter plenty laksefiskere som er mest opptatt av alt de har av dyre stenger etc.

Det er ikke måte på. Jeg ville ha brukt alt dette på mere cognac, det er myttji artigar.

For de som vil ha mye fritid og en fleksibel arb.plass er det bare å legge opp løpet selv etterhvert som årene går. Og vær smart når det gjelder økonomi etc.

Jeg har det som plommen i egget jeg, og synes hver dag er en nytelse !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig overrasket over hvordan enkelte her tar dette som BLODIG alvor og fyker rett inn i en hissig saus

av kjefting...herre min hatt.

Ta dere en fisketur,spør kona om massasje,pust inn vårlufta :lol:

Og ikke minst:Les sølvrevens siste innlegg :lol:

Skitt fiske og god vår til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad administratorspørsmålet: Folk må forsåvidt få lov til å skyte seg i leggen eller komme med utspill som ikke nødvendigvis blir forstått. Det blir det gjerne debatt av hvor folk belyser sitt synspunkt. Dette er mulig å gjøre uten å hause opp stemningen unødig. Husk at det er rimelig vrient å få alle til å bli enige, så om man legger lista litt lavere, nemlig å på en saklig måte legge frem sitt syn og så la andre gjøre seg opp en mening og bli enige eller forbli uenige.

Litt debatt er bare sunt, men hold det på et akseptabelt nivå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad administratorspørsmålet: Folk må forsåvidt få lov til å skyte seg i leggen eller komme med utspill som ikke nødvendigvis blir forstått. Det blir det gjerne debatt av hvor folk belyser sitt synspunkt. Dette er mulig å gjøre uten å hause opp stemningen unødig. Husk at det er rimelig vrient å få alle til å bli enige, så om man legger lista litt lavere, nemlig å på en saklig måte legge frem sitt syn og så la andre gjøre seg opp en mening og bli enige eller forbli uenige.

Litt debatt er bare sunt, men hold det på et akseptabelt nivå....

Espen har det!! Skyt deg selv i leggen, så blir du sykemeldt og hvem vet, kanskje man får tak i en Fox BedWheelChair...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jobb har du fått?

Og gratulerer med jobb foresten :D

Trond sitt forslag:

Jeg er midt i den prosessen,eneste unntaket er at ryggen faktisk er kaputt.

Båtfiske: Etter en stund værker det som F... Du sitter på kne å håper du snart kommer til land.

Surf casting:Ja jøss. Prøv å vri deg skikkelig å røsk til for å få det perfekte kastet.Resultatet er at du skriker av smerte.

Fritid: Du får så mye,at det faktisk blir kjedelig.

Økonomi:Dette er den værste delen. Det å få åtte tusen mindre i måneden å rute med er ikke gøy.Mindre å kjøpe fiskeutstyr for.

Slik kan jeg fortsette i evighet hvis noen ønsker...

Jobb?

Du omgås andre mennesker og føler at du er verdt noe!

Edit: Blandet litt navn her... Dette er svar til Trond sitt forslag-

""" For å bringe tråden tilbake til sitt opprinnelige tema, trikset er å bli sykemeldt, komme på attføring og få en slapp saksbehandler.

Da får du massa ledig tid til å fiske"""

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg si dere,det er lenge siden jeg har lest en så underholdene tråd. Ler og flirer... først en userieøs fleip og så det seriøse til finger spissene.

Mitt forslag er og skifte jobb til skiftarbeide viss kropp og familie tåler på kjenningen. Har 18 uker rene fri uker i år og tjener en del bedre en dagtid så jeg får i pose og sekk. Har fått mye mer tid til barna også og ikke minst fisking.

Endret av Richard Kolbeinsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss ,det var da voldsomt til blandede reaksjoner!

Liitt seriøst ja..veldig bekymret for Nitelva ivår.Men jeg får vel bite i det sure eplet/bite sammen tennene/oppføre meg som "vanlige folk" og heller fiske litt makrell i fellesferien :D:D

Skal ikke dra denne mer, men føler at vi som kommenterte dette, blir sett på som bedrevitere m.m. Men i mitt tilfelle så har jeg bare kommentert postene som de var skrevet: "Liitt seriøst... osv" så er det vel det, eller mener man ikke det man skriver?

Var ikke meningen å være hverken spydig, skape "krig", debatt eller noe. Tok bare posten seriøst, som er vanlig for oss uten humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.