Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan få mer fisketid?


toppknot
 Share

Recommended Posts

Prøver å pensle tråden over på mer fisketid, dvs generellt mer fritid.

Et stort tips er ALDRI KJØP HUS, hus er arbeid, og arbeid stjeler fritid. Snømåking, gressklipping, beising, opppussing, kjellerstuebygging, vasking av altfor mange kvadratmeter er hyggelig det, men det er ICKE fisking. Hus er i tillegg ofte dyrt, så du må jobbe mer.

Bo i leilighet, men nærme vannet/sjøen. Helst borettslag så alt av arbeid blir gjort av andre enn deg, utover en og annen ruskengreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Prøver å pensle tråden over på mer fisketid, dvs generellt mer fritid.

Et stort tips er ALDRI KJØP HUS, hus er arbeid, og arbeid stjeler fritid. Snømåking, gressklipping, beising, opppussing, kjellerstuebygging, vasking av altfor mange kvadratmeter er hyggelig det, men det er ICKE fisking. Hus er i tillegg ofte dyrt, så du må jobbe mer.

Bo i leilighet, men nærme vannet/sjøen. Helst borettslag så alt av arbeid blir gjort av andre enn deg, utover en og annen ruskengreie.

Klarte såvidt å avverge oppkjøp av loftet over oss med tilhørende "ekstrem oppussing" takk og pris! :D

Ellers er minstemann på god vei til å bli frelst,gode muligheter til å slå opptil flere fluer i en smekk framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort tips er ALDRI KJØP HUS, hus er arbeid, og arbeid stjeler fritid. Snømåking, gressklipping, beising, opppussing, kjellerstuebygging, vasking av altfor mange kvadratmeter er hyggelig det, men det er ICKE fisking. Hus er i tillegg ofte dyrt, så du må jobbe mer.

Bo i leilighet, men nærme vannet/sjøen. Helst borettslag så alt av arbeid blir gjort av andre enn deg, utover en og annen ruskengreie.

Dette er jo et godt tips! Men også en leilighet må holdes ren og ryddig, og hvor mange kvadratmeter man har behøver ikke å bero på om man bor i hus eller leilighet; det fins store leiligheter og små hus! Dessuten er jeg ikke uten videre enig i at hus er dyrere enn leilighet. Dette avhenger av beliggenghet og størrelse. I Oslo er leiligheter så dyrt at man får mer for pengene ved å kjøpe hus på landet; både i form av mer plass og bedre standard. Og hvis du må betale mer for leiligheten i Oslo får du mindre penger til fiskingen... På den annen side, hvis man forsøker å spare penger ved å kjøpe hus langt ute i skogen, med "vedlikeholdsfri" naturtomt, så får man lengre vei til arbeidet, som koster mer, og ikke minst stjeler verdifull tid. Vanskelig å få i pose og sekk. Og dersom man er samboer/gift er det ikke alltid lett å velge den boløsningen som er optimal i forhold til ens fiske. Man må tross alt finne det gode kompromiss; det skulle nå bare mangle, men i ytterste konsekvens går dette ut over hvor mye tid og penger man har til å fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta høyre beinet da får da kan du få låne bein av meg :):angry:

har spes laget fiske bein :)

Hehe.Husker du den episoden av "Lars Monsen på tur" ,der han møter en skummel trønder

langt inne i Femunden som drar opp kniven og kjører den langt inn i beinet dvs. trebeinet :lol

Har du prøvd det ,Mao?

Burde være et bra "fest-triks"!

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.Husker du den episoden av "Lars Monsen på tur" ,der han møter en skummel trønder

langt inne i Femunden som drar opp kniven og kjører den langt inn i beinet dvs. trebeinet :lol

Har du prøvd det ,Mao?

Burde være et bra "fest-triks"!

Artig at du nevnte dette !

Jeg er opprinnelig fra Røros (født under en stein på Røros-vidda).

Og han fyren du nevner gikk i samme klasse som brodern. Han heter Rune Vintervold og er en friluftsmann til tusen. Han mistet det ene beinet under en gruveulykke ved Røros for mange år siden.

Og han er ikke helt god, han ser litt skummel ut. Han stod og skjøt gjedde med revolver !

Og dette med å kjøre kniven i leggen er hans "varemerke" under en kopp karsk eller to

:angry:

Og jeg har nevnt dette for MAO under en festlig kveld langs Gaulas bredder, at dette måtte han gjøre når det kom fiskere innom, for en tår !

Steikbra stunt !

HØRER DU MAO, NÅ ER VI TO SOM VIL AT DU SKAL KJØRE KNIVEN I "LEGGEN" !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.Husker du den episoden av "Lars Monsen på tur" ,der han møter en skummel trønder

langt inne i Femunden som drar opp kniven og kjører den langt inn i beinet dvs. trebeinet :lol

Har du prøvd det ,Mao?

Burde være et bra "fest-triks"!

jeg satt oppi elva i trysil får noen år siden, der var det en svenske som ville skjenke meg.

han bydde dram gang på gang, han sa at jeg måtte ta en i andre beinet og, :)

til slutt ble jeg lei det masset :angry:

og reiv av meg beinet å ba han om å fylle opp :lol:

det er det rareste utryket jeg har sett i hele mitt liv :)

fikk aldri mer spørsmål om dram fra han :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.