Gå til innhold
Fiskersiden

Lovens voktere...


Daggers
 Share

Recommended Posts

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helbom.

Mulig det, men det er altså slik at jeg har tolket deg dit utfra alt du mener om saker som dukker som ikke handler om fiske. Husk at det er mange konservative i både AP og SV, også. Ellers tror jeg utfra lesning at du hadde vært en langt bedre politimann enn den menige lettsprettne fjortisen i uniform som vaser rundt i oslo med heva skuldre.

At oslo er en tegneserieby er det vaffal ingen tvil om. Se på videosnuttene til dagbladet. Det står altså ca tre blitzere og napper i en sperring, før politiet sprayer de med tåregass, og de trekker seg litt lenger unna. Det er forøvrig ingen steinkasting på verken bildene eller videsnuttene. Politiet arresterer nå am mass.

Det er ikke bare i oslo at politiet dummer seg ut ser jeg Syklist døde etter politijakt, utrolig tragisk sak, men bare et spørsmål om tid så lenge politiet ikke skjønner at all biljakt er teit.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men det er altså slik at jeg har tolket deg dit utfra alt du mener om saker som dukker som ikke handler om fiske. Husk at det er mange konservative i både AP og SV, også. Ellers tror jeg utfra lesning at du hadde vært en langt bedre politimann enn den menige lettsprettne fjortisen i uniform som vaser rundt i oslo med heva skuldre.

At oslo er en tegneserieby er det vaffal ingen tvil om. Se på videosnuttene til dagbladet. Det står altså ca tre blitzere og napper i en sperring, før politiet sprayer de med tåregass, og de trekker seg litt lenger unna. Det er forøvrig ingen steinkasting på verken bildene eller videsnuttene. Politiet arresterer nå am mass.

Det er ikke bare i oslo at politiet dummer seg ut ser jeg Syklist døde etter politijakt, utrolig tragisk sak, men bare et spørsmål om tid så lenge politiet ikke skjønner at all biljakt er teit.

Pøblene kaster stein, prøver å røske opp bensinlokket på en politbil, adlyder ikke ordre om å fjerne seg osv.

Og så synes du det er latterlig at politiet burker tåregass og arresterer dem? De gjør jo for pokker bare jobben sin.

Og på toppen av det hele var dette varslet på forhånd. Er ikke dette pøbelstreker så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøblene kaster stein, prøver å røske opp bensinlokket på en politbil, adlyder ikke ordre om å fjerne seg osv.

Og så synes du det er latterlig at politiet burker tåregass og arresterer dem? De gjør jo for pokker bare jobben sin.

Og på toppen av det hele var dette varslet på forhånd. Er ikke dette pøbelstreker så vet ikke jeg.

Selvfølgelig er det pøbelstreker. Spørsmålet er bare om det lurt og vifta med tåregass på dem og alle forbipaserende. Den eneste helt fredelige demonstrasjonen i oslo siste ti år, foregikk når politiet med vilje holdt avstand. Det er ikke tilfeldig at det hjalp.

Men som sagt, jeg er ikke overdrevet imponert over steinkastingen heller. Og voldelige demo'er var ikke varsla på forhånd. Det som var varsla var demo i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Bunker klarer seg utmerket her jeg. Og kan vel godt tenke meg at hvis politiet røsker og river litt i blitzerne en gang i ny og ne så vanker det cudos og cred. Ellers er det selvfølgelig interessant å se at de som på en måte tar politiets sak representerer vel det som er av distriktsnorge og en som er fra Bergen og det er jo ikke i Norge en gang. Vet at politiets tønne også er full av råtne epler. Altfor mange mennesker der som endelig føler de får den makten og støtten de aldri har hatt i det private liv, ikke så helt ulikt militæret. I sum så er vel både forsvaret og politiet en vannvittig positiv greie akkurat som Blitz. Selvom jeg vet at rettsvesenet ved gjentatte tilfeller har grisebanket folk i arresten helt uten annen grunn enn at de er uenige i det vedkommende har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil at politiet skal gjøre en jobb de er ansatt for og gjøre, er vel anarki det neste.

Og det funker jo :)

Finnes mange måter å gjøre en jobb på. jobber selv på gata, med ungdom. Det finnes gode måter og kontakte de på, og det finnes dårlige. Sånn er det med politiet også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare i oslo at politiet dummer seg ut ser jeg Syklist døde etter politijakt, utrolig tragisk sak, men bare et spørsmål om tid så lenge politiet ikke skjønner at all biljakt er teit.

Nå bør du vel stoppe?

Du har mange flotte synspunkter, men alt politiet gjør er ikke teit, og jeg synes ikke at du bør uttale deg om en sak som du overhodet ikke kjenner....? Håper ikke disse politimennene/-kvinnene er medlemmer her. De utførte faktisk jobben sin (påstår ikke at jeg vet om de har gjort noe feil eller ikke, men inntil videre så regner jeg faktisk med at de har fulgt regelverket). Uansett en tragisk sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør du vel stoppe?

Du har mange flotte synspunkter, men alt politiet gjør er ikke teit, og jeg synes ikke at du bør uttale deg om en sak som du overhodet ikke kjenner....? Håper ikke disse politimennene/-kvinnene er medlemmer her. De utførte faktisk jobben sin (påstår ikke at jeg vet om de har gjort noe feil eller ikke, men inntil videre så regner jeg faktisk med at de har fulgt regelverket). Uansett en tragisk sak!

Kanskje i overkant å slå politisk mynt på en slik sak så fort, men det har seg slik at jeg er motstander av all biljakt. Jeg har sett politiet jage en bil i 100 gjennom Grunerløkka i Oslo, for å så se at de ikke blir dømt for uaksomhet i tjeneste. Biljakt er alltid farlig, og tar du et bilde eller to så finner man som regel de skyldige, som jo en også gjorde i dette tilfellet. Viktig å merke seg at ansvaret på dette dødsfallet selvfølgelig er hos de som faktisk kjørte på syklisten. Dette er politiets store utfordring, for det er sjelden lurt å trykke noen som er redd for deg opp i et hjørnet, enten en gjør det med tåregass, biljakt eller våpen midt i byen som i Nokas-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje i overkant å slå politisk mynt på en slik sak så fort, men det har seg slik at jeg er motstander av all biljakt. Jeg har sett politiet jage en bil i 100 gjennom Grunerløkka i Oslo, for å så se at de ikke blir dømt for uaksomhet i tjeneste. Biljakt er alltid farlig, og tar du et bilde eller to så finner man som regel de skyldige, som jo en også gjorde i dette tilfellet. Viktig å merke seg at ansvaret på dette dødsfallet selvfølgelig er hos de som faktisk kjørte på syklisten. Dette er politiets store utfordring, for det er sjelden lurt å trykke noen som er redd for deg opp i et hjørnet, enten en gjør det med tåregass, biljakt eller våpen midt i byen som i Nokas-saken.

Etter min mening så er det ikke kanskje....

Jaaaaaa vi setter opp overvåkingskamera (det hadde du vel likt?) i hele Norge og så kan politiet sitte på ræva og dele ut dommer/bøter når forbrytelsen er gjort......

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han Lillevolden gidder å drive på med det der mer skjønner jeg ikke.Han må da snart være 50 år :)

Det har ikke falt deg inn at han faktisk tror på det han driver med? Isteden for å bare lunke rundt i verden full av urettferdighet, sult, krig og faenskap, trekke på skuldra og klage over bensinprisene som resten av oss driver med.

Etter min mening så er det ikke kanskje....

Jaaaaaa vi setter opp overvåkingskamera (det hadde du vel likt?)

aaaah, touché.

Tar den første, og sier til det andre at når en person ikke stopper etter få sekunder kjøring, så tar en bilde av bilen og stopper jakta der og da. De har allerede gjort dette med stor suksess på sykler de ikke klarer å ta igjen uansett.

Forøvrig mener jeg ikke at man ikke skulle konfrontert nokasranerne midt i byen, og når samtlige ranere sier at politbetjent Håland løsna det første skuddet (han er jo ikke kjent for å være sindig i tjeneste), så tror jeg faktisk på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke falt deg inn at han faktisk tror på det han driver med? Isteden for å bare lunke rundt i verden full av urettferdighet, sult, krig og faenskap, trekke på skuldra og klage over bensinprisene som resten av oss driver med.

aaaah, touché.

Tar den første, og sier til det andre at når en person ikke stopper etter få sekunder kjøring, så tar en bilde av bilen og stopper jakta der og da. De har allerede gjort dette med stor suksess på sykler de ikke klarer å ta igjen uansett.

Forøvrig mener jeg ikke at man ikke skulle konfrontert nokasranerne midt i byen, og når samtlige ranere sier at politbetjent Håland løsna det første skuddet (han er jo ikke kjent for å være sindig i tjeneste), så tror jeg faktisk på dem!

Jeg driter faktisk i hvem som skjøt først. Når du tropper opp med utstyr nok til en halv militær leir for å rane en bank, så forventer du faktisk bråk......

Kanskje de bare skulle tatt et bilde av de :)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter faktisk i hvem som skjøt først. Når du tropper opp med utstyr nok til en halv militær leir for å rane en bank, så forventer du faktisk bråk......

Kanskje de bare skulle tatt et bilde av de B)

Vel, det var bildene og etterforskningen etterpå, som fanga folka, ikke skuddvekslinga i byen og biljakta ut av sentrum. Det eneste de gjorde var å sette liv i fare. Politiet må tenke nytt, ikke alltid slik at de trenger mere våpen fort når ranerpakket har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var bildene og etterforskningen etterpå, som fanga folka, ikke skuddvekslinga i byen og biljakta ut av sentrum. Det eneste de gjorde var å sette liv i fare. Politiet må tenke nytt, ikke alltid slik at de trenger mere våpen fort når ranerpakket har det.

For å snu det litt - hva hadde Toska-gjengen å gjøre i Stavanger sentrum, med finnlandshetter, "kommando-drakter" og fullt av våpen å gjøre? De må gjøre som gutta i Blitz, jobbe for penga :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu det litt - hva hadde Toska-gjengen å gjøre i Stavanger sentrum, med finnlandshetter, "kommando-drakter" og fullt av våpen å gjøre?

Hehe, de hadde vel tenkt å rane en bank da!! :ph34r:

Men selv om sluttansvaret ligger hos skurken, så er det vanskelig å gjøre noe med skurkens atferd på forhånd. Vi kan jo ikke be Toska rane banker med strikkepinner. Ingen ønsker at han skal rane banker heller, og ihvertfall ikke med et våpenarsenal av de størrelser.

Problemet til purken blir -hva pokker skal vi gjøre når 10 mann med tunge skytevåpen har skumle hensikter i Stavanger sentrum. Det er da faktisk ikke sikkert at konfrontasjon i tettbebygde strøk er det lureste, og det er helt uavhengig om ranerne selv har ansvar for sine handlinger eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kasteskyts og knallskudd, til og med politiet er blitt retorikere nå. Rett og slett stein og fyrverkeri. hehhe. Det var jammen bra de tok denne aksjonen og fant så mye skummelt. Nok en gang et eksempel på idioti fra den blåkledde gjeng. Tror at i andre miljøer som har blitt angrepet både med bomber og pistoler ville du funnet mer heavy skyts enn som så. At de rett og slett ikke finner annet enn stein og fyrverkeri til forsvar, det er fa.. meg ikke så gærnt..

politiets rassia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til purken blir -hva pokker skal vi gjøre når 10 mann med tunge skytevåpen har skumle hensikter i Stavanger sentrum. Det er da faktisk ikke sikkert at konfrontasjon i tettbebygde strøk er det lureste, og det er helt uavhengig om ranerne selv har ansvar for sine handlinger eller ikke.

Samme hvem som løsnet det første skuddet mot den andre part så er det hevet over enhver tvil at det var ranerene som fyrte av flere serier med skudd mot glasset før noen andre løsnet skudd.

Ergo første trykk på avtrekker : ranere

Første trykk på avtrekker i skuddvekslingen mellom ranere og politi: mulig politi. (hva jeg personlig tror er uvesentlig)

Poenget er at skudd er allerede avfyrt og politiet har da en plikt til å begrense skadene og faren for liv mest mulig. Konfrontasjon ble valgt i dette tilfellet, og i etterpåklokskapenslys var kanskje ikke det det mest heldig valget. Midt i situasjonen visste man jo ikke noe mer enn at skudd var avfyrt, noen kunne være drept allerede, flere kunne bli det. Så sett fra det ståstedet mener jeg at konfrontasjon var riktig der og da.

Selvom jeg ikke er uenig med deg i flere av dine synspunkt og poeng Bunker.

:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvem som løsnet det første skuddet mot den andre part så er det hevet over enhver tvil at det var ranerene som fyrte av flere serier med skudd mot glasset før noen andre løsnet skudd.

Ergo første trykk på avtrekker : ranere

Første trykk på avtrekker i skuddvekslingen mellom ranere og politi: mulig politi. (hva jeg personlig tror er uvesentlig)

Poenget er at skudd er allerede avfyrt og politiet har da en plikt til å begrense skadene og faren for liv mest mulig. Konfrontasjon ble valgt i dette tilfellet, og i etterpåklokskapenslys var kanskje ikke det det mest heldig valget. Midt i situasjonen visste man jo ikke noe mer enn at skudd var avfyrt, noen kunne være drept allerede, flere kunne bli det. Så sett fra det ståstedet mener jeg at konfrontasjon var riktig der og da.

Selvom jeg ikke er uenig med deg i flere av dine synspunkt og poeng Bunker.

:ph34r:

For all del. Det er hele situasjonen som avgjør hva purken velger å gjøre, ikke bare en triggerhappy Håland, og dette er uten tvil etterpåklokskap. Vi må huske at etterpåklokskap er den beste klokskap fordi den er basert på erfaringer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil leke politi Hunter er det en og annen raddis og har demo utafor haakonsvern i kveld hvis jeg ikke tar helt feil.

Du bommet med et døgn. Tydelig du har inside inforamtion.

:)

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article359364.ece

Og ellers står det å lese at at det ikke er gitt at Blitz for beholde bygget.

http://www.bt.no/innenriks/article359391.ece

Kanskje dette er pga Høyres flørting med Frp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kasteskyts og knallskudd, til og med politiet er blitt retorikere nå. Rett og slett stein og fyrverkeri. hehhe. Det var jammen bra de tok denne aksjonen og fant så mye skummelt. Nok en gang et eksempel på idioti fra den blåkledde gjeng. Tror at i andre miljøer som har blitt angrepet både med bomber og pistoler ville du funnet mer heavy skyts enn som så. At de rett og slett ikke finner annet enn stein og fyrverkeri til forsvar, det er fa.. meg ikke så gærnt..

politiets rassia

Jeg lurer på hvorfor de hadde 22.5kg spiker i huset jeg. Spikre opp tilbygg med all mursteinen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ungdomsarbeider på en rockescene har jeg hatt mye med pønkeband andre "gærninger" å gjøre. Mange av disse er idag fast inventar på Blitz. Og blandt disse er det mye bra folk. Når det er sagt har vel Blitz strukket strikken litt langt denne gangen. Det aller beste hadde jo vært om man kunne trekke pusten og telle til ti, det gjelder både Blitzere og politfolk - og en og annen fiskersiden-meldlem også muligens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.