Gå til innhold
Fiskersiden

Lovens voktere...


Daggers
 Share

Recommended Posts

hehe, tror ikke vi skal bry oss med denne personen, han sliter trolig med issues vi ikke kjenner til. vi ser nok heller ikke mer til bjarneul, og dermed er FS litt mer stabil, og trønderintrykket hever seg betraktelig. HERLIG!!

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, tror ikke vi skal bry oss med denne personen, han sliter trolig med issues vi ikke kjenner til. vi ser nok heller ikke mer til bjarneul, og dermed er FS litt mer stabil, og trønderintrykket hever seg betraktelig. HERLIG!!

Desverre, her har jeg litt info som sannsynligvis ikke hever trønderintrykket noe videre.

Dette http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.3465035 sammen med de seinere tids begivenheter er jo trist da, men absolutt grei å få fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Spørs vel over hvor langt tidsrom det er, disse tilhører vel uropatruljen der oppe etter hav jeg leste og da er de utsatt for sånt.

De gangene jeg har sett folk bli putta i maja-gjelder stort sett en og annen narkis på dagtid og fulle kranglete folk på nattestid- er det påfallende ofte de har hylt og bært seg om at de skal anmelde politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært liten forståelse for folk som mener de har rett til å stille seg utenfor lover og regler fordi deres meninger er "de rette"-dette gjelder om det er Blitz eller BootBoys, 2 grupperinger det egentlig er skremmende liten forskjell på :)

Har ikke lest hele tråden, men må spørre:

Kunne det like gjerne stått Greenpeace og Belona, som Blitz eller BootBoys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to politifolka som pågrep Obiora er tidligere anmeldt 14 ganger!!!!! Tilfeldig, eller er det vanlig for politifolk og bli anmeldt så mange ganger? Hmmmmmm

Kanskje noen burde sette seg ned å tenke over hvor lite som skal til før en politimann blir anmeldt.

Det skal sikkert ikke mer til enn at politimannen tar en person litt hardt i armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye opplysninger i saken:

Den dødelige maktbruken mot Obiora skjedde ifølge den nye vurderingen på utsiden av lokalet, og ikke på innsiden der halsgrepet ble festet, slik tidligere antatt. Opplysningen vil være viktig når Riksadvokaten i løpet av få dager skal avgjøre om det skal tas ut tiltale mot de fire politibetjentene som var med på pågripelsen.

Hvis dette stemmer, så ble Obiora drept da han lå i hånjern, passifisert på bakken....

hvis ikke disse politifolka blir dømt, mister politiet mye av sin troverdighet etter mitt syn. En skandale nesten like ille som han 16 år gamle gutten som ble kvalt av en politimann på vei hjem fra fest... Ble vel ikke dømt han heller...

Les hele artikkelen:

Aftenposten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye opplysninger i saken:

Den dødelige maktbruken mot Obiora skjedde ifølge den nye vurderingen på utsiden av lokalet, og ikke på innsiden der halsgrepet ble festet, slik tidligere antatt. Opplysningen vil være viktig når Riksadvokaten i løpet av få dager skal avgjøre om det skal tas ut tiltale mot de fire politibetjentene som var med på pågripelsen.

Hvis dette stemmer, så ble Obiora drept da han lå i hånjern, passifisert på bakken....

hvis ikke disse politifolka blir dømt, mister politiet mye av sin troverdighet etter mitt syn. En skandale nesten like ille som han 16 år gamle gutten som ble kvalt av en politimann på vei hjem fra fest... Ble vel ikke dømt han heller...

Tviler på at det er mange politifolk som vet at det er livsfarlig å ligge på bakken med noen oppå seg, så jeg velger iallefall å se på det som et uhell, etterforskningen videre må i så fall avdekke om politifolkene burde visst bedre.

Tror forsåvidt ikke det er mange som vet hvor lett det er å drepe noen ved kvelning heller, ved blodkvelning er du ubevisst etter 5-7 sekunder, holder man grepet videre etter det er det fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er mange politifolk som vet at det er livsfarlig å ligge på bakken med noen oppå seg, så jeg velger iallefall å se på det som et uhell, etterforskningen videre må i så fall avdekke om politifolkene burde visst bedre.

Tror forsåvidt ikke det er mange som vet hvor lett det er å drepe noen ved kvelning heller, ved blodkvelning er du ubevisst etter 5-7 sekunder, holder man grepet videre etter det er det fort over.

Jeg får indelig håpe at folk vet at det er livsfarlig, i tillegg håper jeg at politiet, som er de eneste som lovlig kan utøve makt får rimelig god opplæring i slikt på politihøgskolen. At de allikevel ikke mente å drepe han regner jeg med som selvfølgelig. Allikevel som må og bør grensen for politiets maktutøvelse være meget streng, og håndheves deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får indelig håpe at folk vet at det er livsfarlig, i tillegg håper jeg at politiet, som er de eneste som lovlig kan utøve makt får rimelig god opplæring i slikt på politihøgskolen. At de allikevel ikke mente å drepe han regner jeg med som selvfølgelig. Allikevel som må og bør grensen for politiets maktutøvelse være meget streng, og håndheves deretter.

På samme måte som grensen for siviles maktutøvelse bør være meget streng og håndheves deretter, at en person som går fullstendig berserk på et sosialkontor blir tatt hardt synes jeg ikke er noe problem, selv etter at personen har roet seg, men det er jo selvfølgelig ikke meningen man skal dø av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På samme måte som grensen for siviles maktutøvelse bør være meget streng og håndheves deretter, at en person som går fullstendig berserk på et sosialkontor blir tatt hardt synes jeg ikke er noe problem, selv etter at personen har roet seg, men det er jo selvfølgelig ikke meningen man skal dø av det.

Hjelper ikke så mye om det ikke er meninga at personen skal dø, når det er det som faktisk skjer. Og det er ikke greit at folk blir tatt hardt selv om de roer seg. For politiet burde poenget med å ta noen hardt være å få de til å roe seg. Fortsettelse utover det blir maktmisbruk og når det ender i dødsfall blir det litt drøyt å la det skli.. Gærne sosialklienter finnes det forsåvidt også nok av, så de burde vel ha litt trening på området.. De skulle vel blitt dømt for uaktsomt drap hvis loven hadde vært lik for alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.