Gå til innhold
Fiskersiden

Meitemark


Rune
 Share

Recommended Posts

Synes det ville bli for drøyt om bruk av mark og maggot ble forbudt. Men man kan da vel ikke nevne akkar og meitemark i samme setning helt uten videre? Har ikke peiling, men vil ikke forbause meg om akkar er vesentlig mer intelligent enn fisken.

Reagerte vel mer på dette:

Sitat:

VG: "Men er du sikker på at en meitemark ikke føler smerte, ubehag eller stress?"

- Kanskje, men det gir jeg faktisk blaffen i. Jeg skal bruke den til å fange ørret med uansett, sier Farstad.

</sitat>

Som informasjonssjef i NJFF kunne man kanskje uttalt seg noe mer diplomatisk, sett i lys av VGs lesermasse. I tillegg kunne man jo forsøkt å unngå å få det til å høres ut som det kun er ørret som fiskes med mark. Menmen, forhåpentligvis er det journalisten som har vridd på Espen Farstads uttalelser for å få ham til å fremstå som både hensysnløs og uvitende. Det er først når journalister skriver om noe du selv vet noe om du forstår hvor uvitende de er - tenk da på alt crap'et du sluker rått om ting du ikke har greie på!

I TV2 Nettavisen har de overskriften "Meitefiske kan bli forbudt".

Skal maiskorn, brødbiter og boilies få dyrevernsbeskyttelse også? [ :) ]

Synes media kan begynne å ringe Frisch eller Tom Ole hvis de vil ha sportsfiskeruttalelser om mark eller meitefiske, så slipper vi NJFF-uttalelser som den ovennevnte. [^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Øyvind j

jeg har lest i ett blad (husker ikke vilket) at det er forbudt å fiske uten voksen til stede i Tyskland, dersom du er under 16 år. dette synes jeg er rart (men ikke alle barn kan behandle fisk med verdighet, så er nok ikke så dumt.....)

Ikke alle voksne heller, Øyvind! Tror nok ikke alder har så mye med den saken å gjøre. Har sett nok av horribel fiskehåndtering fra voksne og presumptivt oppegående folk.[ :) ]

Dumme lover og regler er det jammen nok av![ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.