Gå til innhold
Fiskersiden

ny lomrepers på Øystein


kim andre
 Share

Recommended Posts

ble en liten tur i dag, og det var ikke et feil valg med det været som vi fikk på flytebryggene :)

kort tid etter at vi var i gang, beveget stangtuppen seg noen milimeter, og det var bare å kline til. lomra erikke kjent for å gidde å komme på land, og denne la tyngda og brei-sia til. blir som å sveie opp en bærepose sånn ca...

men opp kom den, og den virkelige kampen kunne begynne, kampen om kroken veiinga, og utsettigen....

litt over 800g

300320071620J6vCBRvuCnQ873L2Mb.jpg?51

300320071621H4SbajJJFnEvcoSAeK.jpg?98

Øystein ønska seg Lomre han og, og da er det gøy når det kommer opp ei...sandflyndre...

denne veide fine 624g,

300320071623RgrPz9dIboEwaaVtf1.jpg?43

så fortsatte jeg med lomrene mine...

750g

300320071633tDhwpTRdS2X9xZOMAk.jpg?92

men så! selv om jeg fisket med agn som fløyfisken ikke liker så godt, så beit det selvsat en på etter en times tid

min fløyfisk nr 51 (legg merke til det fornøyde uttrykket) 144g.

300320071635oPcCRFHm23uAxwIhnm.jpg?59

litt senere fikk jeg en til ,og dermed min nr 52.....

og så ble det mer lomrer

876g

300320071638JLYey1AhfF7s2yKEmI.jpg?89

og så hylte Øystein: "nå er det liv!". etter hvert kunne vi skimte ei meget fin lomre nede i vannmassene, håven ble endelig brukt, og på vekta (når den hel"#%" lomra endelig lå i ro) viste den 998g. nydelig sak som til Øysteins fortvilese manglet 2g på kiloen :):lol:;) . men Øystein var kjempefornøyd og snakket lenge med seg selv og lomra. " du har så myke lepper", håper det ikke gjør vond med den kroken", skal jeg stryke deg rundt gattåpningen?" var noe av det som ble mumlet inn i de våte fiskeørene....

her er lomra på 998g

300320071640AowURlofFR34ifGKLF.jpg?94

og så fikk han ei til, dene veide litt mindre

300320071642WPgG8A8WBSgK8qFYkC.jpg?31

så ble det en frisk fight på meg igjen, og ei ny fin lomre på underkant av kiloen

300320071656vsOiy52evWTbZQASI3.jpg?83

så ble det en på 1208g

300320071659nSmDKnMGiaX4cgoEGn.jpg?17

max flex

300320071600eZRtDBrqqLvuN6gAFU.jpg?76

og en på litt over 1016g

300320071603ZSuUFzqEmY4wPSBdjd.jpg?25

avslutter med et bilde av de to største i dag

30032007162553nU8qIQocgnSMVKCm.jpg?63

flott tur, masse fisk, og vi mista også flere

17 lomrer fra 600g og oppover

2fløyfisk

2 sandflyndrer

3 torsk

en sei

husker ikke helt hvor mange lomrer vi fikk hver, men det gjør sikkert Øystein :)

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fangst! Må definitivt være Norges desidert beste lomreplass!

Å ta en lomre eller to til middags derfra gjør vel ikke noe, det er jo så svina godt! Plassen ligger rett utenfor et gammelt skipsverft med skyhøye verdier av PCB og bly, så å spise bunnfisk regelmessig derfra er vel en sikker vei til Alzheimer. En lomre på 1200g er forresten et sted mellom 10 og 15 år gammel, så den har nok akkumulert litt i løpet av den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og GRATULERER! Kim Andre med fløyfisk, moro? :)

NEI! :D:D:D

tror ikke det blir noe lomremiddag..... :):P , isåfall blir det kun på meg :)

føler ikke at vi har nådd potensialet for plassen, verken når det gjelder størrelse eller antall.

fiska i under 6 timer i dag, og mista mye fisk på den tiden (et par var og rimelig tunge å løfte fra bunnen, før de slapp)....spesielt når jeg prøvde med sirkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bilder, og en opptur for denne plassen.

Bra rapport, og meget bra bilder kremt kremt

Takk for turen, blir nok ikke siste gang vi gjør disse bryggene utrygge :)

2 bruker(e) leser denne tråd (0 gjest(er) og 0 anonyme bruker(e))

2 Medlemmer: øysteiin, westside

Hurtigsvar

Aktiver epostvarsling ved svar | Ta i bruk smileys | Ta i bruk signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glømte Speedoen min i Bergen så ein svømmetur over til flytebryggene blei nedprioritert denne gongen :)

Ja dokke får gje beskjed om dokke tar turen innøve, så vil eg helsa på dokke. Spennande å sjå ka dokke kan få opp av sjøen, hvis det ikkje bler fangst så har dokke i det minsta ein glimrande fine tur innøve med masse jomfurelig terreng og flott natur.

Skal sjå om eg ikkje får litt tid te fiske sjøl, men har ein nyoperert hund og ta meg av nå så eg får nok venta litt. Har fått gode tips av kim andre, så kanskje eg lure ei flyndra elle to eg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka nettopp med gamlingen her og han fastholder på go`flyndreplassen eg sendte til kim andre som banskers dei gongene han har sett trollgarn. Nå kunne han faktisk fortelle at i tillegg til rekordpiggvaren på 8kg som han fekk der så vanka det som regel ei og annan skate i garna. Dette er og i seinare tid bevist som ein brukande SØ-plass.

Så om det er flatfisk som er målet ville eg prøvd der først! Eg kan ta med kamera i morgon og lage ei fotografisk visning for dokke, som ein kan få på mail? Så vett dokke kor det e eg spesifikt tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.