Gå til innhold
Fiskersiden

Vansjø 6-7.04.07


erik
 Share

Recommended Posts

Siden målet med påsken egentlig var Oslofjorden var utvalget av gjeddeutstyr i oppakningen min litt labert. Men siden fjorden holdt på å blåse fullstendig bort, ble det til at jeg satset på gjedde, med et utvalg av hele 4 passende woblere..... Andre ting som heller ikke var med, var lang tang, kjeftåpner vekt og målebånd. Pytt, pytt tenkte jeg, jeg kom sikkert ikke til å få noe særlig uansett. Der tok jeg (heldigvis) feil.

Totalt ble det rundt 15 gjedder, hvor den største var en rognstinn purke på 6-7 kilo. Noen trekiloser og en på 4-5 kom også borti krokene mine, mens resten var tusenbrødre i klassisk Vansjøstørrelse. De litt større damene tok på riggen, rundt 5-7 meter under overflaten, og helt på bunn. Småtassene tok litt overalt.

Vannet var fortsatt farget, og vannstanden noe under normalen for årstiden. Det siste merket en annen kar jeg snakket med godt, da han ved to anledninger testet konsistensen på grunnfjellet i Vansjø. Undervannshuset på hans to uker gamle 60HK er nå levert til en sveiser......... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på østsiden av nåløyet, stort sett der jeg er etter at utfiskingsprosjektet begynte på andre siden. Har kun et dårlig mobilbilde. Må få meg et kamera med selvutløser, slik at jeg kan få lagt ut noen anstendige bilder. Første plass på ønskelisten er et digitalkamera.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på østsiden av nåløyet, stort sett der jeg er etter at utfiskingsprosjektet begynte på andre siden. Har kun et dårlig mobilbilde. Må få meg et kamera med selvutløser, slik at jeg kan få lagt ut noen anstendige bilder. Første plass på ønskelisten er et digitalkamera.

Der er det ihvertfall brukbart med skjær til du kommer opp til storefjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Siden målet med påsken egentlig var Oslofjorden var utvalget av gjeddeutstyr i oppakningen min litt labert. Men siden fjorden holdt på å blåse fullstendig bort, ble det til at jeg satset på gjedde, med et utvalg av hele 4 passende woblere..... Andre ting som heller ikke var med, var lang tang, kjeftåpner vekt og målebånd. Pytt, pytt tenkte jeg, jeg kom sikkert ikke til å få noe særlig uansett. Der tok jeg (heldigvis) feil.

Totalt ble det rundt 15 gjedder, hvor den største var en rognstinn purke på 6-7 kilo. Noen trekiloser og en på 4-5 kom også borti krokene mine, mens resten var tusenbrødre i klassisk Vansjøstørrelse. De litt større damene tok på riggen, rundt 5-7 meter under overflaten, og helt på bunn. Småtassene tok litt overalt.

Vannet var fortsatt farget, og vannstanden noe under normalen for årstiden. Det siste merket en annen kar jeg snakket med godt, da han ved to anledninger testet konsistensen på grunnfjellet i Vansjø. Undervannshuset på hans to uker gamle 60HK er nå levert til en sveiser......... :unsure:

Heisann Erik!

Ser at du er litt av en racer i fisking i vannsjø. Jeg har fiska gjørs og gjedde i akersvannet i ca 10 år nå men tror det vannet er ødelagt av alger. Tenkte jeg skulle prøve vannsjø. Trives best med meitefiske med dupp fra båt. Har du noen gode steder vi bør prøve. Vi har bare vært ved vannsjø engang og fiska da fra land ved langøya. Fikk da ingenting,så har du noen tips hadde det vært kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.